Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XV_2_09_Nota osminová Šablona číslo: XV Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 09 Autor: Mgr. Renata Florianová

2 Žák umí rozlišit a určit notu osminovou, notu umí popsat.
Anotace: Žák se hravou formou seznamuje s hudebním pojmem noty osminové a učí se délku noty vytleskávat nebo vyťukávat s počítáním . Očekávaný výstup: Žák umí rozlišit a určit notu osminovou, notu umí popsat. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7 - 9 let Klíčová slova: Nota celá, nota půlová, čtvrťová, osminová, hlavička, nožička, praporek Pomůcky a materiál: Interaktivní tabule, pero, tužka, pastelky, rytmické nástroje Potřebný čas pro výuku: 20 – 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Snímek 3: Úvodní snímek. Snímek 4: Opakování o notách – počítání noty celé, půlové a čtvrťové. Snímek 5-7: Opakování znalostí a říkanek o notě celé, půlové a čtvrťové. Snímek 8: Motivační snímky k vyvození hudebního pojmu - nota osminová. Popis noty. Snímek 9: Žáci se učí počítat a rytmicky vyťukávat nebo vytleskávat notu osminovou. Používáme i jiné rytmické nástroje. Snímek 10: Žáci se naučí jednoduchou rytmickou říkanku o notě osminové. Snímek 11-13: Snímky slouží k vyvození noty osminové s hudebním pojmem trámec. Snímek 14-15: Žáci opakují znalosti o notě celé, půlové, čtvrťové a osminové. Noty vytleskávají a počítají. Snímek 16-17: Rytmizace slov. Žáci slovo vytleskají a přiřadí ke slovům rytmický zápis. Snímek 17 lze vytisknout a pracovat s ním jako s pracovním listem ve skupinách nebo ve dvojicích. Snímek 18: Řešení snímku 17. Snímek 19: Nejdříve zopakujeme říkanky o notě celé, půlové, čtvrťové a osminové. Potom žáci vyhledávají na snímku notu celou a modře ji perem zakroužkují, notu půlovou označí žlutě, čtvrťovou červeně a osminovou zeleně. Snímek lze vytisknout jako pracovní list a žáci ho mohou řešit společně nebo ve dvojicích. Snímek 20: Řešení snímku 19. Učební materiál byl ověřen na interaktivní tabuli.

3 Nota osminová

4 Notu celou počítáme na 4 doby.
Zopakuj si: Notu celou počítáme na 4 doby. Notu čtvrťovou počítáme na 1 dobu. Notu půlovou počítáme na 2 doby.

5 Opakujte se mnou říkanky!
Nota celá Nota celá, celičká, prázdná celá hlavička. Čtyři doby, nožka žádná, hlavička je vážně prázdná. Opakujte se mnou říkanky!

6 Nota půlová Prázdné bříško, nožička, jako malá myšička. Počítáme první, druhá, Neříkej, že jde to ztuha. A co nota čtvrťová?

7 Kdo to zvládl, je šikulka!
Nota čtvrťová Dobu jednu, kdo ji má? Je to nota čtvrťová. Bříško pěkně začerni a nožičku připevni. Kdo to zvládl, je šikulka!

8 Má plnou hlavičku, nožičku a praporek.
Nota osminová Má plnou hlavičku, nožičku a praporek. Počítej a drž ji vždy jen na půl doby. Tleskni na každou slabiku.

9 To se ale natleskáme a naťukáme!
4 prv - ní dru - há tře - tí čtvr - tá To se ale natleskáme a naťukáme! Au, au, moje nožičky!

10 Nota osminová Nová říkanka ti pomůže. Osminka je parádnice,
praporek má uličnice. Počítej ji snadno na půl doby, nožka a černá hlavička ji zdobí.

11 4 prv - ní dru - há tře - tí čtvr - tá Kvák! To je praporků!

12 Noty osminové se mohou spojovat i trámcem! Podívej!
TRÁMEC prv – ní, dru – há, tře – tí, čtvr - tá 4

13 4 4 Takže to může být i takhle? Výborně!
prv - ní dru - há tře - tí čtvr - tá Takže to může být i takhle? Výborně! Trámec může spojit i všechny noty v taktu! prv - ní dru - há tře - tí čtvr - tá 4

14 Pozorně se dívej, opakuj
a počítej!

15 Nota celá Nota půlová Nota čtvrťová Nota osminová
prv-ní, dru – há, tře - tí, čtvr - tá

16 Dokážeš spojit slovo s obrázkem i s notami? ?

17 pampeliška kočka chléb konvalinky žabka hrách vlaštovička čáp slunce

18 pampeliška kočka chléb konvalinky žabka hrách vlaštovička čáp slunce

19 Noty celé zakroužkuj modře, noty půlové žlutě, noty čtvrťové červeně a
noty osminové zeleně. v v

20 Řešení: v v

21 Zdroje: Kliparty Říkanky: autorka prezentace


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google