Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dostupné z Metodického portálu www. rvp

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dostupné z Metodického portálu www. rvp"— Transkript prezentace:

1 Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 1 2 1 2 1 3 4 3 4 5 6 5 6 2 3 7 8 7 8 9 10 4 5 6 9 10 11 12 11 12 7 8 9 10 13 14 13 14 15 16 15 16 11 12 13 14 15 17 18 17 18 19 20 19 20 16 17 18 19 20 21 21 22 21 22 23 24 23 24 22 23 24 25 26 27 28 25 26 25 26 27 28 27 28 Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

3 1. Jak se jmenoval pravděpodobný autor řeckých eposů llias a Odyssea?
ŘEŠENÍ HOMÉR ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

4 2. Jak zní označení řeckého městského státu?
ŘEŠENÍ POLIS ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

5 3. Jak se jmenuje poloostrov, na kterém se rozkládala Lakónie?
ŘEŠENÍ PELOPONÉSKÝ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

6 4. Které velké řecké město se rozkládá na poloostrově Attika?
ŘEŠENÍ ATHÉNY ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

7 5. Který orientální stát se stal hlavním konkurentem Řecka
v 5. st. př. n. l.? ŘEŠENÍ PERSKÁ ŘÍŠE ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

8 6. Jak se jmenoval legendární běžec, který oznámil athénským občanům vítězství v bitvě u Marathónu?
ŘEŠENÍ FEIDIPPIDÉS ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

9 7. Ve které bitvě řecko-perských válek bojovalo 300 spartských válečníků proti obrovské přesile perské armády? ŘEŠENÍ U THERMOPYL ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

10 8. Jak se jmenoval král, který velel spartskému vojsku v bitvě u Thermopyl?
ŘEŠENÍ LEONIDAS ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

11 9. Jak se nazývá řecký těžký pěší voják?
ŘEŠENÍ HOPLITA ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

12 10. Jak se jmenoval nejznámější athénský státník
5. století př. n. l.? ŘEŠENÍ PERIKLÉS ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

13 11. Jak se nazývaly tři nejdůležitější řecké kmeny? ZPĚT
Jmenuj alespoň dva. ŘEŠENÍ ACHÁJOVÉ DÓROVÉ JÓNOVÉ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

14 12. Jak se jmenoval sjednotitel Makedonie a dobyvatel Řecka?
ŘEŠENÍ FILIP II. MAKEDONSKÝ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

15 13. Ve které bitvě byli Řekové definitivně poraženi Makedonci?
ŘEŠENÍ U CHAIRONEIE ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

16 14. Kdo přeťal gordický uzel a stal se na krátko „pánem světa“?
ŘEŠENÍ ALEXANDR VELIKÝ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

17 15. Kdo byl zřejmě objevitelem zákona o vztlakové síle?
ŘEŠENÍ ARCHIMEDES ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

18 16. Jak se jmenoval autor první athénské ústavy?
ŘEŠENÍ SOLÓN ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

19 17. Vyjmenuj všechny tři řecké stavební slohy. DÓRSKÝ JÓNSKÝ KORINTSKÝ
ŘEŠENÍ DÓRSKÝ JÓNSKÝ KORINTSKÝ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

20 18. Jak se jmenují dva hlavní typy řeckých divadelních her?
ŘEŠENÍ TRAGÉDIE A KOMEDIE ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

21 19. Kdy se konaly první starověké řecké olympijské hry?
ŘEŠENÍ 776 PŘ. N. L. ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

22 20. Od koho převzali Řekové znalost hláskového písma?
ŘEŠENÍ OD FÉNIČANŮ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

23 21. Jak se nazýval způsob vlády jednoho muže v řeckých městských státech?
ŘEŠENÍ TYRANIDA ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

24 22. Jak se nazýval způsob řízení státu, kdy se na vládě podíleli všichni svobodní občané?
ŘEŠENÍ DEMOKRACIE ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

25 23. Pojmenuj proces zakládání řeckých osad na vzdálených místech od původní polis.
ŘEŠENÍ KOLONIZACE ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

26 24. Jak se jmenuje bájné město v Malé Asii, o jehož dobytí se Řekové pokoušeli celých 10 let?
ŘEŠENÍ TRÓJA ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

27 ÚZKÁ A ŠTÍHLÁ KERAMICKÁ NÁDOBA KE SKLADOVÁNÍ OLEJE, VÍNA I OBILÍ
25. Co je to amfora? ŘEŠENÍ ÚZKÁ A ŠTÍHLÁ KERAMICKÁ NÁDOBA KE SKLADOVÁNÍ OLEJE, VÍNA I OBILÍ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

28 26. Co považujeme za symbol Athén?
ŘEŠENÍ SOVU ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

29 27. Jak se nazývá sídlo řeckých bohů?
ŘEŠENÍ HORA OLYMP ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

30 28. Jak se jmenoval autor sochy Dia v Olympii, která byla považována za jeden z divů světa?
ŘEŠENÍ FEIDIÁS ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

31 28. Jaká dvě mocenská seskupení proti sobě stála v Peloponéské válce?
ŘEŠENÍ ATHÉNSKÝ NÁMOŘNÍ SPOLEK PELOPONÉSKÝ SPOLEK ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

32 Pomůcka: hrací kostka, stopky
Pravidla hry: Pomůcka: hrací kostka, stopky Hru hrají dva hráči (dvě družstva). Hru zahajuje hráč, který hodí vyšší počet bodů na hrací kostce. Hráč vybere políčko s číslem od 1 do 28 z hracího pole. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od přečtení běží časový limit na odpověď sekund. V případě správné odpovědi se hra vrací na základní hrací pole. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího pole barvu hráče, který danou otázku odpověděl správně, a to kliknutím na příslušné pole postranní tabulky v barvě hráče. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědět druhý hráč. Pokud odmítne odpovědět, rozhoduje o přidělení hracího políčka hod kostkou s vyšším počtem bodů. Otázky volí družstva vždy střídavě. Ve hře vítězí hráč, kterému se podaří nejrychleji propojit všechny tři strany trojúhelníku, nebo má vyšší počet získaných polí při odkrytí všech otázek. Hra se dá snadno obměňovat, je pouze nutné připravit baterie 28 otázek či úkolů, které mohou mít jakoukoli formu na jakékoli téma (cizí jazyk, zeměpis…). Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.


Stáhnout ppt "Dostupné z Metodického portálu www. rvp"

Podobné prezentace


Reklamy Google