Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza nových forem marketingu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza nových forem marketingu"— Transkript prezentace:

1 Analýza nových forem marketingu
Autor práce: Petr Martinák (UČO:15426) Vedoucí práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent práce: Ing. Jakub Hořický

2 Cíl bakalářské práce Cílem práce je pro zvolenou společnost navrhnout novou formu marketingu, kde by se mohla prezentovat a využívat ji, tak dále ve svých marketingových aktivitách.

3 Motivace a důvody k řešení daného problému
zájem o tuto formu marketingu, stále se rozvíjející oblast a stále větší využívání společnostmi ke své propagaci, možnost konkurenční výhody sofistikovanější přístup k marketingové komunikaci oproti klasické internetové reklamě, vytvoření vlastní komunity - možnost odlišné komunikace se stávajícími či potenciálními zákazníky oproti konkurenci, hlavní výhody sociálních sítí: přesné zacílení na cílovou skupinu, měření úspěšnosti obsahu, měření veškeré aktivity uživatelů.

4 Atos IT Solutions and Services, s.r.o.
největší evropská IT společnost v oblasti digitálních služeb, systémové integrace, consultingu, řízených služeb, cloudu, Big Data & Cyber Security a v neposlední řadě zpracování transakcí, zaměstnanců v 72 zemích světa, celosvětovým IT partnerem olympijských & paralympijských her, Nejvýznamější partneři společnosti: Siemens, Microsoft, Dell, SAP, Airbus, Samsung, Oracle, IBM.

5 Výzkumné otázky výzkumné otázky se týkaly především:
využívání sociálních sítí, obsah na sociálních sítích, aktivita na sociálních sítích, typy příspěvků pro různé věkové kategorie, vnímání a využití bannerové reklamy na sociálních sítích, budoucnost sociálních sítí z pohledu uživatelů, vnímání reklamy sociálních sítí v offline kanálech, vnímání komerčních objektů na sociálních sítích.

6 Metodika výzkumu výzkumný problém byl šetřen pomocí dotazníkového průzkumu, který byl aplikován mezi 2 odlišné skupiny: uživatelé na sociálních sítích, zaměstnanci společnosti Atos IT Solutions and Servics, s.r.o., dotazníkový průzkum byl rozdělen na 3 části: zkušenosti uživatelů se sociálními sítěmi, chování uživatelů na sociálních sítích a jejich vnímání komerčních objektů, demografické údaje o respondentech,

7 Výsledky výzkumu mezi uživateli na sociálních sítích
89,3 % respondentů mezi věkem let nejvíce preferují Facebook (1. příčka FB u všech věkových kategorií), 36,4 % respondentů sleduje více než 10 fan page, 69 % respondentů vnímá obsah fan page pokud je ve formě videa, či fotografie, nejvíce vyhledávaný obsah: seriózní a odborné články (42 %), pozvánky na přednášky a workshopy společností (25%), odborné informace (23 %), soutěží preferuje pouze 8 % respondentů, hry 2 % respondentů.

8 Výsledky výzkumu mezi uživateli na sociálních sítích
využívání sociálních sítí: komunikace s ostatními lidmi (61,9 %), práce a škola, zábava, sledování ostatních uživatelů (11,9 %), všechny zmiňované využití (2,4 %), využití sociálních sítí v budoucnu: k prodeji – komerční účely (44,4 %), sdílení novinek a zpráv (22,2 %), nahrazení osobního kontaktů (24,4 %), zábava (6,7 %), úpadek sociálních sítí (2,2 %), věk respondentů: 15-20 let (4,4 %), 20-30 let (86,7 %), 30-40 let (8,9 %).

9 Výsledky výzkumu mezi zaměstnanci společnosti Atos IT Solitons and Service,s.r.o
preference sociálních sítí: LinkedIn (50 %), Facebook (40 %), Youtube (6,7 %), Instagram (3,3 %), 86,6 % respondentů sleduje nějakou fan page, 52 % respondentů vnímá obsah fan page pokud je ve formě videa, či fotografie, nejvíce vyhledávany obsah: seriózní a odborné články (40 %), pozvánky na přednášky a workshopy (23,3 %), odborné informace (36,7 %), soutěže a hry tato skupina vůbec nevyhledává.

10 Výsledky výzkumu mezi zaměstnanci společnosti Atos IT Solitons and Service,s.r.o
využívání sociálních sítí: komunikace s ostatními lidmi (63,3 %), práce a škola (27,3 %), zábava (9,1 %), nikdo z respondentů nevyužívá soc. sítě ke sdílení dat ani ke sledování ostatních uživatelů, využití sociálních sítí v budoucnu: nahrazení osobního kontaktů (53 %), podpora prodeje – komerční účely (33 %), zábava (7 %), sdílení novinek (7 %), nikdo si nemyslí, že sociální sítě v budoucnu upadnou, věk respondentů: 15-20 let (0 %), 20-30 let (7 %), 30-40 let (37 %), 40 a více (56 %).

11 Diskuze výsledků rozdílné chování a preference dotazovaných skupin
věk dotazovaných skupin: uživatelé soc. sítí let (86,7 %), zaměstnanci Atosu a více (56 %) – průměrný věk společnosti je 42 let, nejpreferovanější soc. síť: uživatelé soc. sítí – Facebook (89,3 % ), zaměstnanci Atosu – LinkedIn (50 %), využívání sociálních sítí: uživatelé soc. sítí - komunikace s ostatními lidmi (61,9 %), zaměstnanci Atosu - komunikace s ostatními lidmi (63,3 %), nejvyhledávanější obsah: uživatelé soc. sítí - seriózní a odborné články (42 %), zaměstnanci Atosu - seriózní a odborné články (40 %).

12 Situace před výzkumem na sociálních sítích
společnost nikdy nepůsobila na žádné sociální síti na lokální úrovni (ČR), nikdy neprováděla žádný průzkum mezi uživateli, jejich preferencemi a chováním, nikdy nevyužívala kontaktů na kolegy ze zahraničí, kteří mají se sociálními sítěmi bohaté zkušenosti, společnost nesledovala žádné trendy, které by následné mohla využít, nevytvářela žádné marketingové plány, podle kterých by mohla na sociálních sítích efektivně působit.

13 Návrhy opatření vstup na sociální sítě a využívat je jako novou formu komunikace ke svému marketingu, vytvořit cílovou skupinu, na kterou společnost bude cílit své obsahy a aktivity, vytvoření komunikační matice se sociálními sítěmi, na které společnost vstoupí, vytvoření časového harmonogramu jednotlivých sociálních sítí, vytvoření marketingového plánů, podle kterého se bude publikovat obsah na jednotlivé sítě, vytvoření matice, do které se bude zaznamenávat veškerá aktivita, která se odehrála na soci. sítích, vstup na sociální sítě podpořit dalšími marketingovými aktivitami (webové stránky, PR, odkazy na reklamní předměty, soutěže)

14 Komunikační matice pro externí komunikace + zaznamenávání aktivity na jednotlivých sítích
Návrh plánu k plánování publikování obsahu na sociálních sítích

15 Situace po aplikování návrhu
vstup na sociální sítě, dle návrhů podloženými výzkumem, využívání nové formy marketingové komunikace, plánování, realizace, a následná kontrola a měření aktivit, navázání komunikace se zahraničními kolegy, (příprava školení pro další zahraniční kolegy) plánování a konzultace aktivity se zahraničními kolegy, aplikace nových odkazových tlačítek z webových stránek na sociální sítě,

16 Dosavadní úspěchy na sociálních sítích
Facebook – 78 fanoušků – aktivní uživatelé Twitter – 19 followerů Youtube – 20 odběratelů Google odběratelů využívání nového a moderního komunikačního kanálů, díky využívání soc. sítí, získání více než 250 kontaktů ze stran studentů na Jobfairech, někteří z řad studentů následně začali ve společnosti pracovat v rámci studentských stáží, které Atos nabízí .

17 Doplňující otázky Jak byste zvýšil počet fanoušků na sociálních sítích?
Ke zvýšení fanoušků na sociálních sítích již bylo provedeno několik kroků: vytvoření odkazových tlačítek na jednotlivé sociální sítě z webových stránek ( vytvoření ikon s názvem naší fan page, které jsou umistěny na reklamní předměty, brožůry, roll upy, letáky, plakáty, vytvoření soutěží pro studenty – jednou z podmínek soutěže je připojení se k naší fan page, zapojení samotných zaměstnanců k tvorbě obsahu na sociálních sítích (rozhovory se zaměstnanci, fotografie z večírků, eventu, teambuildingu) – tím přivedeme na soc. sítě ostatní členy rodin našich zaměstnanců, přátelé zaměstnanců a další. sledování zájmů naší cílové skupiny – obsah šitý přímo na míru naší cílové skupině

18 Děkuji za pozornost Petr Martinák


Stáhnout ppt "Analýza nových forem marketingu"

Podobné prezentace


Reklamy Google