Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek"— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu DUM 10 – Marketingový mix – distribuce název školy Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Autor Ing. Gabriela Bendová Karpytová Tematický celek Marketing Ročník III. ročník, maturitní obor Hotelnictví a turismus Datum tvorby Listopad 2013 Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice

2 Anotace: Tento materiál slouží k pochopení čtvrtého nástroje marketingového mixu – distribuce. V prezentaci je definována distribuce, distribuční cesty a distribuční systém. Prezentace je pojata jako výukový materiál, ke kterému je vhodné poskytnout doplňující komentář. Metodické pokyny: Materiál je vytvořen jako prezentace v programu MS PowerPoint. Pro jeho využití je potřeba mít k dispozici počítač nebo notebook, dataprojektor, promítací plochu a příslušné programové vybavení.

3 MARKETINGOVÝ MIX 4P - DISTRIBUCE

4 Distribuce = pohyb zboží od výrobce ke spotřebiteli Distribuční cesty
Přímé = výrobce prodává výrobek přímo uživateli Nepřímé = výrobce prodává výrobek přes tzv. mezičlánky

5 DRUHY/TYPY MEZIČLÁNKŮ
Prostředníci = nakupují zboží (stávají se jeho vlastníky) a znovu ho prodávají (obchodníci) Zprostředkovatelé = vyhledávají kontakty mezi výrobcem a zákazníkem, ale nestávají se vlastníky zboží (agenti) Podpůrné distribuční mezičlánky = pouze usnadňují směnu zboží (reklamní agentury, dopravní organizace apod.)

6 Typy distribučních cest - příklady
Výrobce → spotřebitel Výrobce → maloobchod → spotřebitel Výrobce → velkoobchod → spotřebitel Výrobce → velkoobchod → maloobchod → spotřebitel Výrobce → zprostředkovatel → velkoobchod → maloobchod → spotřebitel Výrobce → velkoobchod → zprostředkovatel → maloobchod → spotřebitel

7 výrobek je dodán každému distributorovi, který o něj projeví zájem
Distribuční systém Intenzivní výrobek je dodán každému distributorovi, který o něj projeví zájem vhodné pro výrobky s vysokou frekvencí nákupu (základní potraviny) žádné zvláštní požadavky na způsob prodeje

8 Selektivní= zboží náročnější na prodej, který vyžaduje zkušené prodavače, vhodné umístění a zaměření prodejny (bioprodejna) Exkluzivní = u náročnějších výrobků, výlučná distribuce s výhradním právem prodeje (značkové a exkluzivní výrobky)

9 LITERATURA JENA, Švarcová a kol. Ekonomie - stručný přehled. Zlín: CEED, 2009, ISBN FRANTIŠEK SMETANA, Eva Marešová. Ekonomika 2 pro střední a vyšší hotelové školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, ISBN


Stáhnout ppt "Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek"

Podobné prezentace


Reklamy Google