Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Problematika šablon pro MŠ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Problematika šablon pro MŠ."— Transkript prezentace:

1 Problematika šablon pro MŠ

2 Projekt Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Centrum podpory při Národním institutu pro další vzdělávání, krajské pracoviště Zlín 2 2

3 Cíl prezentace – odpověď na otázky:
Co jsou šablony? Jak na ně? 3 3

4 Základní informace Číslo výzvy: 02_16_022 – MRR (méně rozvinutý region) Kde ji najdete: Cesta: – horní lišta FONDY EU – pravá lišta – Výzvy OP VVV – Vyhlášené výzvy 4 4

5 Co zde najdete – Přílohy výzvy: Č. 1 – Indikátory šablony
Základní informace Co zde najdete – Přílohy výzvy: Č. 1 – Indikátory šablony Č. 2 – Hodnotící kriteria Č. 3 – Přehled šablon Č. 4 – Seznam příloh k žádosti o podporu 5 5

6 Kontaktní seznam pro výzvu Seznamy MŠ a ZŠ k 30.9.2015
Základní informace Co zde dále najdete: Kontaktní seznam pro výzvu Seznamy MŠ a ZŠ k Kalkulačku indikátorů Leták šablony Rozhodovací mapa pro šablony Jak na šablony Příklady dobré praxe 6 6

7 Pravidla pro žadatele a příjemce
Základní informace Co zde dále najdete: Pravidla pro žadatele a příjemce Problematika uzavírání pracovně právního vztahu Video k výzvám Prezentace ze semináře pro žadatele Vzory právních aktů Příručku IS KP14+ 7 7

8 Na stránkách MŠMT dále najdete: Newslettry OP VVV
Základní informace Na stránkách MŠMT dále najdete: Newslettry OP VVV Šablony od A do Z  8 8

9 Základní informace Můžete hledat i na webu www.nidv.cz: Cesta:
Horní lišta – Projekty; Levá lišta – Strategické řízení a plánování ve školách a územích – Znalostní databáze: Šablony Šablony – FAQ 9 9

10 Základní informace Ukončení příjmu žádostí o podporu: 30. června 2017
Ukončení příjmu žádostí o podporu: 30. června 2017 Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: 31. srpna 2019 Délka trvání projektu: 24 měsíců 1 žadatel = 1 žádost o podporu Udržitelnost: NE 10 10

11 Co jsou šablony - obecně
Zjednodušený typ projektu – žadatel se zavazuje ke splnění výstupů, které jsou konkrétně definovány v každé šabloně. Žádost o podporu i zprávy o realizaci se předkládají ve zjednodušené podobě. 11

12 Co jsou šablony - obecně
Šablona – předem definovaná činnost (cíl, popis, výstup, dokládání, náklady, indikátory). Projekt žadatel skládá z předem definovaných šablon. ŠABLONA = AKTIVITA 12

13 Základní informace Minimální částka, kterou lze žádat: 200 000 Kč
Maximální částka nesmí překročit: Kč První záloha 60% po vydání právního aktu, zbylých 40% po schválení první průběžné zprávy o realizaci projektu. Dotace kryje 100% nákladů. 13 13

14 Výše podpory na 1 projekt:
Základní informace Výše podpory na 1 projekt: Kč Kč/ dítě Počet dětí školy dle zahajovacího výkazu. Změny dle zahajovacího výkazu ze září 2016 – zveřejnění až prosinec 2016. 14 14

15 Základní informace Škola vybírá šablony až do výše vypočtené částky na projekt – součet vybraných šablon NESMÍ přesáhnout tuto částku! Vydání právního aktu – maximální výše dotace na projekt se v průběhu realizace nemění, bez ohledu na změny v počtech žáků. 15 15

16 Výběr jednotlivých šablon.
Sestavení projektu Výběr jednotlivých šablon. Zvolení 1 šablony rozvíjející nejslabší oblast školy. Dále dle zaměření školy či další slabé oblasti školy. Nutno zohlednit časové, administrativní a finanční kapacity školy. 16 16

17 Šablony se volí do výše max. částky na projekt.
Sestavení projektu Šablony se volí do výše max. částky na projekt. Každá šablona má pevně stanovenou jednotkovou cenu – tu nelze měnit. Žadatel nevytváří položky rozpočtu. Rozpočet se sestavuje automaticky volbou šablon. 17 17

18 Finanční aspekty Příjemce musí dodržovat platnou legislativu a interní předpisy zřizovatale. Poskytnutí dotace je prostřednictvím zřizovatele. MŠMT – kraj – zřizovatel – škola Výdaje se ŘO OP VVV nedokládají – nedokládají se účetní doklady, mzdové výkazy apod. 18 18

19 Finanční aspekty V oblasti účtování dotace se příjemci musí řídit interními předpisy zřizovatele. Jednotlivé účetní položky v účetnictví nebo daňové evidenci se nemusí přiřazovat ke konkrétnímu projektu a neprokazují se skutečně vzniklé výdaje ve vztahu k projektu účetními doklady. 19 19

20 Finanční aspekty Finanční prostředky lze během realizace využívat dle potřeby tak, aby byly dosaženy požadované výstupy. Finanční prostředky se při realizaci čerpají napříč šablonami, tzn. nevychází se z jednotkových nákladů na jednu šablonu. Pokud budou výstupy dosaženy v době realizace projektu a schváleny poskytovatelem dotace, jsou související výdaje způsobilé. 20 20

21 Pracuje se s celkovou dotací – interně rozdělit na:
Náklady na personální šablony (odměňování dle platné legislativy) Náklady na realizaci vzdělávacích aktivit ve škole Náklady na vzdělávání DVPP, včetně cestovného, stravného, ubytování, mzdový příspěvek Náklady na nákup pomůcek Náklady na řízení projektu, zpracování výstupů a zpráv Náklady na administrativní práce (účetnictví, archivace) Další (rezerva) 21

22 Není nutný samostatný bankovní účet.
Finanční aspekty Účelový znak Není nutný samostatný bankovní účet. V oblasti nákupu služeb se příjemci musí řídit pravidly OP VVV, resp. interními předpisy zřizovatele a platnou legislativou! 22 22

23 Výstupy Dokládají a kontrolují se dosažené výstupy, ke kterým se škola zavázala ve zvolených šablonách. Každá šablona má předem definovaný výstup, dokládá se ve zprávě o realizaci projektu. Výstupy musí být realizovány a splněny v době realizace projektu. Schválený výstup = způsobilý výdaj. 23 23

24 Bagatelní podpora 24 hod./účastník
Podpořenou osobou je osoba, která do projektu vstoupí a obdrží formu podpory týkající se vzdělávání, která je financována z rozpočtu projektu. Projekt musí být koncipován tak, aby vzdělávací aktivity podpořené osoby v souhrnu dosahovaly minimální hranice bagatelní podpory. Nezahrnovat do podpořených osob vůbec externí pedagogy/studenty VŠ, kteří se podílejí na realizaci některých šablon! 24

25 Bagatelní podpora Časová dotace jednotlivých absolvovaných vzdělávacích akcí konkrétní osoby – minimum 24 hodin. Sčítají se např. semináře, workshopy, DVPP, praxe, stáže. V okamžiku dosažení hranice bagatelní podpory je osoba započítána do indikátoru – Celkový počet účastníků. 25 25

26 Programové vybavení Žádost se podává pouze elektronicky prostřednictvím informačního systému IS KP14+: Odkaz Elektronický podpis Prohlížeče Internet Explorer nebo Firefox, a to pouze v jejich nejnovějších verzích Zadávání dat – Java script Tisk - poslední verze Adobe Acrobat Reader Podpis žádosti - plugin MS Silverlight 26

27 Představení jednotlivých šablon
27

28 Personální šablony Školní asistent Školní speciální pedagog
Školní asistent Školní speciální pedagog   Školní psycholog   Sociální pedagog Chůva   Pro všechny personální šablony, kromě chůvy, platí, že aktivity musí probíhat minimálně ve 12 po sobě jdoucích měsících! 28

29 Personální šablony Školní asistent – 0,5 úvazku
(úvazek 0,5 nelze dělit mezi více pracovníků) Alespoň 3 děti ohrožené školním neúspěchem (platí až do výše 1,0 úvazku) – výběr v kompetenci ředitele školy Min. 12 měsíců Nepedagogický pracovník (pozici ale může zastávat i pedagogický pracovník) - Nesmí suplovat práci asistenta pedagoga! Náplň práce stanovuje ředitel školy Základní nepedagogická podpora v rodině při spolupráci školy s rodiči, nepedagogická podpora dětí v MŠ 29

30 Personální šablony Školní speciální pedagog - 0,5 úvazku
(úvazek 0,5 nelze dělit) Alespoň 3 děti s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory (až do výše 1,0 úvazku) Musí splňovat kvalifikaci dle zákona o pedagogických pracovnících Min. 12 měsíců 30

31 Školní psycholog - 0,5 úvazku (úvazek nelze dělit, ani když bude 1,0)
Personální šablony Školní psycholog - 0,5 úvazku (úvazek nelze dělit, ani když bude 1,0) Alespoň 3 děti s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory (až do výše 1,0 úvazku) Musí splňovat kvalifikaci dle zákona o pedagogických pracovnících Zkoumá klima ve třídách, chování dětí, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro pedagogy a rodiče Spolupracuje se zdravotnickými a jinými organizacemi 31

32 Sociální pedagog – 0,1 úvazku
Personální šablony Sociální pedagog – 0,1 úvazku (úvazek 0,1 nelze dělit) Alespoň 3 děti ohrožené školním neúspěchem (až do výše úvazku 1,0) – výběr v kompetenci ředitele školy Nepedagogický pracovník Kvalifikační předpoklady - VŠ vzdělání v oborech zaměřených na sociální pedagogiku nebo sociální práce (nemusí jít o pedagogického pracovníka) Náplň práce stanovuje ředitel školy, ale nutné respektovat požadavky výzvy 32

33 Chůva pro MŠ – 0,5 úvazku (úvazek 0,5 nelze dělit)
Personální šablony Chůva pro MŠ – 0,5 úvazku (úvazek 0,5 nelze dělit) Alespoň 2 dvouleté děti, které v daném školním roce dosáhnou tří let nejdříve v druhém pololetí daného školního roku (až do výše úvazku 1,0) Nepedagogický pracovník (může vykonávat i pedagogický pracovník) Požadované vzdělání musí odpovídat znalostem a dovednostem definovaným Národní soustavou kvalifikací Pomoc se začleněním dvouletých dětí do MŠ Základní péče o děti – oblékání, stravování, hygiena, prevence úrazů, bezpečnost 33

34 Šablony – přehled šablon pro MŠ
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 a 40 hodin Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (téma: Čtenářská pregramotnost, Matematická pregramotnost, Inkluze) Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ – 24 hodin Profesní rozvoj prostřednictvím supervize hodin Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro MŠ) – 16 hodin 34

35 Šablony – přehled šablon pro MŠ Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ
Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ – 60 hodin Individualizace vzdělávání v MŠ – 40 hodin Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ – 12 hodin 35

36 Monitorovací indikátory
Jedna hodina vzdělávání – definuje šablona – 45 nebo 60 min. U akreditovaného DVPP – jedna hodina = 45 Vždy se i 45 minut vzdělávání započítává jako jedna hodina! 36

37 Šablony – zkušenosti z OP VK
Základní rizika: Schválení podání projektové žádosti ze strany zřizovatele na základě interních předpisů – i zastupitelé mají prázdniny Zpoždění vydání právního aktu Zahájení realizace projektu – dobře zvážit Finanční prostředky – pozdní odeslání a složitý finanční tok – kraj – zřizovatel - škola. Zřizovatel nesmí zadržovat dotaci! Finanční toky na přelomu roku Nedostatečné personální pokrytí nebo personální změny v průběhu realizace projektu 37

38 Šablony – zkušenosti z OP VK
Základní rizika Změny na pozici ředitele/ky – hesla pro vstup do IS KP14+, dokumentace projektu, archivace 10 let Nákup IT techniky – pečlivě zvážit potřebnost a hlavně využití – pedagogové ji musí umět zapojit do vzdělávacího procesu – pozor na investice – soubor nad 60 tis. Kč ! – zdůvodnění nákupu ve vztahu k realizaci projektu 38

39 Šablony – zkušenosti z OP VK
Komunikace Odpovědi na dotazy a komunikace s PM na straně ŘO OP VVV – písemně – využít depeše v IS KP14+ - auditní stopa Publicita Po zahájení fyzické realizace projektu nutno umístit alespoň jeden plakát s informacemi o projektu Loga viz. 39

40 Šablony – zkušenosti z OP VK
Ověřit, že vzdělávací program je akreditován v systému DVPP MŠMT Osvědčení DVPP – s udělenou akreditací musí přesně souhlasit Obsah osvědčení: Název a sídlo vzdělávací instituce; Jméno a příjmení účastníka; Název vzdělávacího programu; Datum zahájení a datum ukončení programu, počet hodin, Místo konání a způsob zakončení programu; Místo a datum vystavení osvědčení Případně jméno lektora a způsob zakončení programu 40

41 Šablony – zkušenosti z OP VK
Platnost akreditace – akreditace DVPP je platná 3 roky od jejího udělení Pokud škola nabízí vlastní program DVPP akreditovaný MŠMT, nemohou se tohoto programu v rámci projektu účastnit pedagogové dané školy! POZOR: Portfolio pedagoga a osvědčení – jsou pedagoga – škola musí pro archivaci projektu a kontroly na místě chtít duplikát osvědčení (nebo řeší úředně ověřenou kopií) a archivovat kopii portfolia pedagoga! 41

42 Šablony – kontroly Kontroly Administrativní – zpráva o realizaci
Na místě - ŘO OP VVV - zřizovatel – včetně účetnictví a VZ dle vnitřních předpisů zřizovatele - finanční úřad - včetně účetnictví - auditní orgán MF, EK, Evropský účetní dvůr – koordinace s kontrolami ŘO OP VVV Vždy jsou ohlášeny s dostatečným časovým předstihem 42

43 Ing. Bc. Radka Hašková haskova.r@nidv.cz
              Děkuji za pozornost Ing. Bc. Radka Hašková     


Stáhnout ppt "Problematika šablon pro MŠ."

Podobné prezentace


Reklamy Google