Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje"— Transkript prezentace:

1 Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Ing. Pavel Botek náměstek hejtmana Zlínského kraje Vsetín 6. dubna 2017

2 Zlínský kraj křižovatka evropských koridorů
2 Zlínský kraj křižovatka evropských koridorů Podle žebříčku mezinárodního srovnání světového obchodního fóra (WEF) patří infrastruktura v ČR mezi evropský podprůměr. Česká ekonomika může těžit ze své výhodné geografické polohy ve středu Evropy pouze za předpokladu: že se nebude zhoršovat kvalita infrastruktury že infrastruktura bude dobudována ve stanoveném časovém horizontu v rozsahu odpovídajícímu standardu rozvinutých ekonomik Konkurenceschopnost roste s kvalitou dopravní infrastruktury doprava funguje jako páteř hospodářství a umožňuje rozvoj podnikatelských aktivit zároveň je nástrojem, který pomáhá vyrovnávat meziregionální rozdíly.

3 Dálniční infrastruktura
3 Dálniční infrastruktura D49 Hulín – Fryšták Fryšták – Lípa (obchvat Zlína) a pokračování Lípa – Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč - st. hr. ČR/SR a slovenská R6 – Púchov D55 Otrokovice (jihovýchodní obchvat) Napajedla – Babice Babice – Staré Město Staré Město – Moravský Písek a pokračování – Hodonín - Břeclav

4 Priority dálniční infrastruktury do roku 2020
4 Priority dálniční infrastruktury do roku 2020 D49 Hulín - Fryšták Stávající silniční síť nevyhovuje současným rozvíjejícím se přepravním potřebám regionu a to jak kapacitně, tak svými technickými parametry. Neexistence dálničního propojení je jednoznačně handicap pro hospodářský rozvoj Zlínského kraje, zlínské aglomerace, ale i příhraničních oblastí a zásadní překážka pro hospodářskou spolupráci mezi západním Slovenskem a východní Moravou. Odstranění kolize tranzitní dopravy s dopravou lokální umožní vyšší mobilitu v aglomeraci i regionu a efektivnější přesun obyvatel za prací a zpět. Veškerou tranzitní dopravu lze považovat za potenciální riziko další efektivnější podpory a preference MHD v aglomeraci. D49, realizovaná v úseku Hulín – Fryšták – Lípa, přinese mimo napojení Zlína na dálniční infrastrukturu ČR i dokončení obchvatu krajského města a odlehčení přetíženého průtahu silnicí I/49 v intravilánu Zlína, Želechovic a Lípy. přispěje ke snížení vlivu hluku, resp. emisí externích nákladů z tranzitní dopravy nejen v zastavěné části zlínské aglomerace.

5 Priority dálniční infrastruktury do roku 2020
5 Priority dálniční infrastruktury do roku 2020 D55 Otrokovice obchvat JV Dálnice D55 stavba 5505 Otrokovice obchvat JV navazuje na již realizovaný severovýchodní obchvat a tvoří tak část silničního obchvatu Otrokovic, který s definitivní platností vyloučí veškerou tranzitní dopravu z intravilánu města. Stávající dopravní zátěž na silnici I/55 dlouhodobě patří k největší na české komunikační síti. Realizací této stavby bude dosaženo vyloučení tranzitní dopravy z průjezdního úseku města Otrokovice, to povede k podstatnému omezení exhalací a hluku z dopravy a tedy k podstatnému zlepšení životního prostředí v Otrokovicích. Vzhledem k značným intenzitám dopravy na silnici I/55, je počítáno se zprovozněním hlavní trasy a stavebních objektů, které umožní připojení na stávající silnici I/55, před kompletním dokončením ostatních objektů. Předpokládáme, že D55 obchvat Otrokovic bude jako celek bez zpoplatnění.

6 Železniční infrastruktura
6 Železniční infrastruktura Modernizace a elektrizace trati Brno - Přerov Kojetín – Hulín - Holešov Modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Zlín - Vizovice Modernizace a elektrizace trati Hranice n.M. – Vsetín – Horní Lideč Studie proveditelnosti Staré Město – Luhačovice / Bojkovice / Veselí n.M.

7 Priority železniční infrastruktury do roku 2020
5 Priority železniční infrastruktury do roku 2020 Modernizace a elektrizace Otrokovice – Zlín - Vizovice Zlepšení technického stavu a parametrů Snížení negativních vlivů z železniční dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatelstva Elektrizace celého traťového úseku, Zdvoukolejnění úseku Otrokovice – Zlín střed, Zrušení stávající ŽST Zlín-Malenovice a zřízení nové odbočky Zlín-Malenovice, Zrušení stávajících zastávky Otrokovice- Trávníky, Zlín-U mlýna a Zlín-Louky, Zřízení nové výhybny Zlín-Příluky, Přestavba ŽST Otrokovice (lichá skupina), Zlín střed, Lípa nad Dřevnicí a Vizovice, Zavedení DOZ z CDP Přerov Předpoklad vedení linek (špička á 60 minut): R Brno – Kroměříž – Zlín Os (Olomouc) - Přerov – Otrokovice – Vizovice Os Uherské Hradiště – Otrokovice – Zlín střed Os Otrokovice – Zlín střed Proklad Os linek umožní dosažení: 15-ti minutového intervalu v úseku O-Z a 30-ti minutového intervalu v úseku Z-V. Vedení nákladních vlaků v období od 6:00 až 22:00 hodin Dopravní terminál Zlín Dopravní terminál Vizovice Celkové zvýšení komfortu cestování

8 Dotační program – BESIP ZK
8 Dotační program – BESIP ZK Cíl aktivity Besip ZK RP11-17/2017 Zlepšení přehlednosti přechodů pro chodce a míst pro přecházení a zajištění jejich řádné viditelnosti Podpora realizace nízkonákladových dopravně inženýrských opatření Vyhodnocení programu 2016/2017 Navrhovaná opatření v roce 2017: 7 x Radarové měřiče 3 x Stavebně technická řešení (příčné prahy, úpravy chodníků a míst pro přecházení, parkovací pruhy)

9 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje"

Podobné prezentace


Reklamy Google