Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_06_12_Alternativní výživa 1 Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Klára Tyllová Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Výchova k občanství/Výchova k občanství a zdraví/Člověk a zdraví Druh učebního materiálu: prezentace Metodický list: ne Anotace: Žáci se seznamují s odlišnými způsoby stravování, výhodami a nevýhodami. Také určují důvody pro takovýto způsob stravování. Ověřeno ve třídě: VII.B Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis: Mgr. Klára Tyllová

2 Alternativní výživa 1

3 Co v tomto případě znamená slovo "alternativní"?

4 Všechny dlouhodobé způsoby stravování, které se nějak odlišují od běžné stravy.

5

6 Jaké pro to mohou mít lidé důvody?

7 Naboženské důvody Ochrana zdraví Módní záležitost Nezabíjení zvířat

8

9 Mezi nejrozšířenější způsoby alternativního stravování patří tyto:

10 VEGETARIÁNSTVÍ Velkou mýlkou je, pokud si budeme myslet, že tito lidé nekonzumují jen maso a tím to končí....je to trochu složitější...

11 SEMIVEGETARIÁNI Nekonzumují jen tmavé maso.
Což znamená, že mohou jíst drůbeží maso či ryby.

12

13 PULOVEGETARIÁNI Ze všech živočišných potravin jedí pouze a jen kuřecí maso.

14

15 PESKOVEGETARIÁNI Tito lidé jedí jen ryby, korýše a měkkýše.

16

17 LAKTO-OVO-VEGETARIÁNI
Z živočišných výrobků jedí jen mléko a mléčné výrobky a vajíčka.

18

19 VEGANI Nekonzumují nic živočišného původu.
Odmítají věci z kůže a ani se nenechají očkovat séry,které pocházejí ze zvířat.

20

21 Příští hodinu si řekneme o dalších, méně známých způsobech alternativního stravování...

22 Všechny obrázky staženy přes www.cmis.cz/dum dne 1.4.2013
2. slide 5. slide 8. slide zv%C3%ADře-oči-35561/ 12. slide 12. slide

23 14. slide http://pixabay.com/cs/d%C3%ADtě-stodola-farma-kuře- uměn%C3%AD-44725/

24 18. slide http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mleko.jpg
18. slide &category=2 20. slide B01_Zákaz_vjezdu_všech_vozidel_(v_obou_směrech).jpg


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google