Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost  Okruh dle RVP:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost  Okruh dle RVP:"— Transkript prezentace:

1 Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost  Okruh dle RVP: ------------------------  Tematická oblast: Dějepis  Název vzdělávacího materiálu: Naše země v letech 1938 – 1945 (období před Mnichovskou dohodou)  Kód vzdělávacího materiálu: ICT2-12SY-D  Ročník: sekunda šestiletého gymnázia  Datum odučení vzdělávacího materiálu:  Jméno autora: PhDr. Ivana Syrovátková

2 Období před Mnichovskou dohodou

3 Naše problémy s Německem ve 30.letech 20.století  Pohraniční oblasti s německým obyvatelstvem  Agresivní Sudetoněmecká strana  Snaha Hitlera získat tyto oblasti+průmysl ČSR  Německý revanšismus  Posilování našich vztahů s Francií i SSSR  Německý plán likvidace jiných národů (Židů, Slovanů…)  Vliv politiky appeasementu západních mocností

4 Naše zabezpečení  Hraniční pásmo zčásti chráněné systémem malých, střední a velkých pevností (tzv.Benešova linie)  Vybudována v letech 1935-1938  Hlavní oblastí jsou severozápadní hranice (hranice s Německem), oblast jižní Moravy a okolí Bratislavy Pěchotní srub N-S 72 (Náchodsko) Lehký objekt, vzor 37

5 Mapka rozmístění vojenských srubů a věží na Dobrošově

6 Další možnost naší obrany  1935 – Smlouva o spolupráci a vzájemné pomoci s Francií a SSSR  Vázáno na pomoc dalších států tomu ohroženému najednou  Francie v době našeho ohrožení v letech 1937-8 uvěří americko-anglické politice appeasementu=nevměšování se do vnitřní politiky ostatních států  Umožněna dohoda Francie, Anglie, Itálie a Německa

7 Politika appeasementu  „Označuje pacifistickou politiku z 30. let 20. století, kterou symbolizovalo hlavně ustupování agresivním stranám. Politici, kteří appeasement prosazovali, věřili, že uspokojením potřeb a požadavků nacistického Německa odvrátí druhou světovou válku a zachovají mír za každou cenu. Bylo motivováno snahou vyhnout se hrůzám, které se odehrály za první světové války, s nadějí, že evropské národy v novém uspořádání již další válku nedopustí. Jejich úsilí, které trvalo několik dlouhých let, však bylo marné. Německo bylo těsně před 2. světovou válkou ještě posíleno a demokratické síly oslabeny. Dnes je appeasement vnímán velmi negativně a jako historický omyl.“ Dostupné z:http://cs.wikipedia.org/wiki/Appeasement

8 Otázky a úkoly:  Pokus se vysvětlit politiku appeasementu.  V čem byla problémová naše spojenecká smlouva z roku 1935?  Se kterými státy byla smlouva uzavřena?  Čemu se říkalo Benešova linie a proč?  Popiš pěchotní srub, který byl součástí naší obranné linie.  Znáš nějakou velkou hraniční pevnost?

9 Zdroje informací a obrázků  http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ceskoslovensk%C3%A9_opevn%C 4%9Bn%C3%AD  http://glosy.info/texty/francie-a-hitler-1933-1935-na-ceste-k- appeasementu/  http://www.dejepis.com/index.php?page=000&kap=022&pod=3


Stáhnout ppt "Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost  Okruh dle RVP:"

Podobné prezentace


Reklamy Google