Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR."— Transkript prezentace:

1 Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR

2 CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU, 18.ledna. 20162 Cíle projektu  Rozšířit a inovovat poradenské služby na MU.  Rozvíjet spolupráci se zaměstnavateli na MU.  Podporovat a rozvíjet opatření sloužící k prevenci studijní neúspěšnosti na MU.  Zhodnotit kvalitu poskytovaných poradenských služeb na MU a na základě výsledků plánovat aktivity a rozšířit portfolio nabízených služeb pro studenty na MU.  Rozvíjet vzájemnou spolupráci mezi pracovníky VŠ poradenských center.  Rozvíjet poradenské kompetence a dovednosti pracovníků poradny, zapojených studentů a stážistů na MU.

3  Hlavní řešitel: Masarykova univerzita  Spoluřešitelé: České vysoké učení technické v Praze, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Mendelova univerzita v Brně, Slezská univerzita v Opavě, Univerzita Hradec Králové, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Univerzita Karlova v Praze, Univerzita Palackého v Olomouci, Univerzita Pardubice, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Veterinární a farmaceutická univerzita Brno, Vysoká škola ekonomická v Praze, Vysoká škola polytechnická Jihlava, Vysoké učení technické v Brně, Západočeská univerzita v Plzni  Výše dotace na celý projekt: 9 674 Kč CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU3 Požadavek MU1 738 Čerpáno MU1 738

4 Individuální kariérové a rozvojové konzultace, koučování pro studenty (60 konzultací)  individuální kariérové a rozvojové konzultace,  řešení problémů s budoucím uplatněním v praxi, lépe se orientovat sami v sobě, pracovat na svém osobnostním rozvoji, chtěli vylepšit svůj životopis, výběr studijního oboru, jak na vlastní studium.  Uskutečnilo se 140 konzultací životopisů,  54 hodin kariérového poradenství,  76 hodin koučování. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU4

5 Vzdělávací skupinové programy zaměřené na trénink a rozvoj dovedností: (3 kurzy x 2,5 hodin, 3 tréninky x 4 hodiny, 4 cykly, počet účastníků 600) Zaměřeny na  na rozvoj měkkých dovedností a kompetencí budoucích absolventů pro trh práce,  pro správnou prezentaci u výběrových řízení. Cílem kariérního vzdělávání a poradenství nejen v rámci tohoto výstupu, bylo vést studenty k učinění informovaného rozhodnutí o svém budoucím profesním směřování. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU5

6 Rozvojová konference JobAcademy, (380 účastníků), Veletrh pracovních příležitostí JobChallenge (30 zaměstnavatelů, 950 studentů) 3. ročník konference JobAcademy, 450 studentů,  hlavní program,  panel přednášek,  workshopy vedené partnerskými společnostmi, 9. ročník veletrhu práce JobChallenge  89 vystavovatelů,  přes 2 000 návštěvníků z řad studentů brněnských VŠ,  doprovodný program a konzultace životopisů. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU6

7 Networkingové aktivity na propojování zaměstnavatelů a studentů (9 setkání) Uskutečnilo se 16 networkingových setkání,  cílem bylo propojení studentů se zajímavými a úspěšnými zaměstnavateli,  setkání měla podobu workshopů, na nichž se zaměstnavatelé věnovali především tématům týkajících se náborových procesů a moderních forem výběrových řízení: jak má vypadat správné CV a motivační dopis, jak vnímá personalista uchazeče, jak vypadá přijímací řízení a práce v konkrétní firmě. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU7

8 Recruitmentový portál JobCheckin, technická specifikace a koordinace vývoje  Kariérnímu centru a univerzitě vytváří efektivní nástroj pro komunikaci se zaměstnavateli i studenty a umožňuje získávat statistiky o uplatnitelnosti absolventů MU na trhu práce a o požadavcích zaměstnavatelů na studenty MU. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU8

9 Aktualizace webových stránek pro informování studentů a veřejnosti o aktivitách projektu  nové webové stránky jsou zaměřeny na dvě cílové skupiny: studenty MU a zaměstnavatele,  každý den je na novém webu propagováno deset nejnovějších pracovních pozic z Tržiště práce, které si zaměstnavatelé sami administrují v prostředí IS MU,  studenti se po registraci na nový web mohou přihlašovat na kurzy, workshopy a další aktivity pořádané KC MU, vypracovat si svůj kariérní plán nebo nahrát svá CV,  v kalendáři akcí najdou studenti novinky a informace o zajímavých akcích. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU9

10 Zapojení studentů univerzity, jako organizátorů aktivit, příprava a realizace programů (6 studentů)  spolupráce se šesti studentskými spolupracovníky KC, kteří zajišťovali organizaci hromadných akcí, konferencí, veletrhu, podíleli se na organizačním zajištění kurzů a skupinových programů,  dále byli zapojeni studenti do administrativních činností centra, organizace informačních happeningů, eventů, konferencí i veletrhu. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU10

11 Zapojení stážistů, jako organizátorů AC, AC nanečisto (počet účastníků 75, stážistů 43, počet realizací AC 8)  povinná praxe studentů je součástí moderního přístupu k rozvoji odborných kompetencí studentů. Stala se také součástí téměř každodenního života našeho centra,  praxi vykonalo 27 studentů oborů psychologie z FF a FSS, někteří opakovaně,  podíleli se na realizaci celkem 14 AC, kterých se zúčastnilo 110 studentů,  uskutečnilo se o 6 AC více a účastníků bylo o 35 více, stážistů bylo 27, 16 z nich bylo zapojeno opakovaně. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU11

12 Organizace supervizních setkání pro pracovníky týmu MU, pro stážisty MU, pro spolupracovníky (22 setkání)  supervizní setkávání byla nedílnou součástí naší poradenské práce, probíhala skupinově i individuálně,  úkolem supervize bylo vytvoření bezpečného prostoru pro témata supervidovaných a podněcování k novým pohledům na problémy, které přinášejí do konzultací nebo skupinových setkání studenti/klienti poradny MU a k objevování nových způsobů řešení,  supervizní setkání se uskutečnila pro studenty vykonávající svou povinnou praxi a pro lektory nabízející individuální poradenství. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU12

13 Účast pracovníků realizačního týmu MU na odborných, rozvojových seminářích a na konferencích (9 účastí)  kurz Kompetence budoucích HR, dva účastníci,  kurz zaměřený na kompletní postup ve výběrovém řízení, dva účastníci,  konference kariérového poradenství, vyhlášeny výsledky 7. ročníku soutěže Národní cena kariérového poradenství, Centrum Euroguidance, ocenilo celkem 26 příspěvků. KC MU přihlásilo dva příspěvky, bylo oceněno za trvalou kvalitu služeb pro studenty VŠ, tři účastníci,  konference Reflexe poradenské praxe na vysokých školách v ČR a v zahraničí, KC MU mělo přihlášené dva příspěvky, zastoupeno bylo čtyřmi pracovnicemi. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU13

14 Návštěva zahraničního poradenského pracoviště, 5 návštěv - Anglie, Švédsko, Rakousko, Německo, Itálie  pro inspiraci a pro další úvahy o rozvoji a nabídce služeb centra odjeli pracovníci do zahraničí. Uskutečnily se pracovní návštěvy do Anglie, Rakouska a Německa a Velké Británie,  navštíveno pět univerzit v Londýně, dvě kariérní centra University of London (LSE a UCL) a jedno na City University London, dále pracoviště zajišťující služby na prestižní Cambridge a Oxfordské univerzitě,  diskutována byla organizační struktura, služby směřované ke studentům a zaměstnavatelům, softwarové zajištění i finanční otázky fungování center, CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU14

15 Návštěva zahraniční - pokračování  Konference CareerCon ve Vídni se setkali pracovníci centra se zástupci evropských i amerických kariérních center, také s Faroukem Dey ze Stanfordu, přednesl svůj článek o budoucích trendech v oblasti kariérních služeb, další řečníci z MIT, University of Colorado a Birminghamu,  zapojování studentů do aktivit, evropští prezentátoři řešili problematiku pracovních veletrhů, financování aktivit a síťování univerzit,  účast 60 profesionálů, délka konání dva dny, z KC MU se zúčastnily dvě pracovnice. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU15

16 Návštěva zahraniční - pokračování  Mezinárodní seminář Cross Border v Retzu v Rakousku, zúčastnila se jedna pracovnice KC,  program byl sestavený z workshopů a přednášek na téma Guidance Crossing Borders. Mezi účastníky byli poradci z České republiky, Slovenska, Slovinska, Maďarska, Chorvatska, Švédka i Rakouska.  uskutečnily se paralelní přednášky a workshopy, jejichž cílem bylo sdílení zkušeností a metod práce poradenských pracovníků na různá témata: kariérní rozhovory, nezaměstnanost, imaginativní techniky aj. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU16

17 Návštěva zahraniční - pokračování  Workshop Hertie Social Impact Collaborative se konal v Berlíně ve Spolkové republice Německo, za účasti jednoho našeho pracovníka,  zaměřený na podnikání s veřejným dosahem a sociální inovace,  prezentace projektu JobCheckin zaměřeného na propojování studentů VŠ a zaměstnavatelů a jeho dopad na změnu formy recruitmentu VŠ studentů. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU17

18 Konference pro poradce a pracovníky poradenských center (předpokládaný počet účastníků za univerzitu 3)  konference Reflexe poradenské praxe na vysokých školách v ČR a v zahraničí, se konala ve dnech 1. a 2. října 2015 v Kutné Hoře. Příspěvky byly zaměřené na sdílení zkušeností a poznatků z univerzitních vysokoškolských poradenských center ze zahraničí a tuzemských poradenských pracovišť, a to napříč celým spektrem poradenských služeb,  konference se zúčastnily čtyři pracovnice MU, všechny byly aktivní prezentující, vystoupily s příspěvkem v hlavním panelu konference. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU18

19 Hodnocení kvality realizovaných seminářů (pro 600 účastníků, respondentů 370) Pro potřeby výstupu a hodnocení aktivit projektu byl zpracován hodnotící dotazník,  návratnost dotazníkového šetření, byla v jarním semestru 100%, byla zvolena papírová forma dotazníků, v podzimním semestru bylo přistoupeno k elektronickému sběru dat, návratnost 44,8 %.  mezi účastníky kurzů převládali studenti E-sF (25 %), FF (16 %) a FSS (13 %),  dle pohlaví převládaly ženy (téměř 75 %),  a studenti magisterského typu studia (55 %). CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU19

20 Hodnocení poradenského zařízení a kvalitativní sonda zaměřená na analýzu potřeb studentů (25 oslovených)  proběhlo kvalitativně koncipované empirické šetření,  cíl výzkumu se odvíjel od předpokladu, že poradenské služby jsou efektivnější, pokud reagují přímo na potřeby uživatelů služeb,  sledovali jsme dvě výzkumné otázky: jaké potřeby mají studenti v průběhu studia a jak tyto potřeby vznikají,  výsledkem je typologie potřeb studentů vytvořená na základě mechanismů vzniku potřeb a popis procesů, které vedou k vyjádření potřeb, tj. k vyhledání poradenské služby. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU20

21 Vytvoření dokumentu o stavu VŠ poradenství v ČR a ve světě (jeden společný dokument)  publikace je věnována tématu kariérních služeb na VŠ,  v kontextu konkrétních systémů VŠ a profesních organizací kariérních poradců je mapována situace těchto služeb na evropských a amerických univerzitách,  představuje různé modely, poskytované služby a způsoby financování kariérních center na řadě univerzit v pěti zemích, v USA, kde se centrum tradičně těší velkému zájmu firem, a v Evropě, Velká Británie, Německo a Rakousko. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU21

22 Evaluační setkání s řešiteli dílčích částí projektu a závěrečná zpráva z řešení projektu za celý projekt  na evaluačních setkáních a na koordinačních schůzkách nebyly zjištěny žádné nedostatky,  úvodní setkání řešitelů CRP projektu leden 2015,  druhé evaluační setkání řešitelů projektu se uskutečnilo v Malé zasedací síni, v Karolinu na UK,  třetí při příležitosti konference v Kutné Hoře,  závěrečné setkání v prosinci, opět na UK. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU22

23 Rozpočet  projektu navýšen nebyl,  celkový objem rozpočtu zůstal beze změny,  došlo ke změně struktury rozpočtu. CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU23

24 Děkuji za pozornost. Šárka Karmazínová CRP 2015, Prezentace projektu Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR, Kariérní centrum MU24


Stáhnout ppt "Strategické plánování a inovace poradenských služeb s cílem zvyšování kvality vysokoškolského poradenství v ČR."

Podobné prezentace


Reklamy Google