Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak vyplnit žádost o finanční podporu z OP LZZ? Seminář pro žadatele Praha - Ostrava 2010.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak vyplnit žádost o finanční podporu z OP LZZ? Seminář pro žadatele Praha - Ostrava 2010."— Transkript prezentace:

1 Jak vyplnit žádost o finanční podporu z OP LZZ? Seminář pro žadatele Praha - Ostrava 2010

2 Základní informace Benefit7 - webová aplikace sloužící pro předkládání žádostí o finanční podporu z OP LZZ žadatelem, předkládání monitorovacích zpráv a žádostí o platbu příjemcem. Kde formulář pro vyplnění a předložení žádosti o finanční podporu z OP LZZ naleznete? www.eu-zadost.cz www.eu-zadost.eu Další důležité informace - 1)Výzva pro předkládání GP 1.1 – Adaptabilita zaměstnanců sdružení (č. 52) 2)Výzva pro předkládání GP 3.4 - Rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce a slaďování pracovního a rodinného života (č. 54) naleznete na internetových stránkách www.esfcr.cz

3 Důležité informace pro žadatele Odstávky aplikace: Plánované i mimořádné odstávky aplikace Benefit7 naleznete na internetových stránkách www.esfcr.cz, odkaz na Výzvy a rovněž na titulní straně aplikace Benefit7 www.eu-zadost.cz.www.esfcr.cz www.eu-zadost.cz Plánované odstávky jsou vždy 1. pracovní den v měsíci. V případě, že tento den připadne na pátek je odstávka a instalace nové verze Benefitu7 provedena až v pondělí. Nenechávejte si proto finalizaci a odevzdání žádosti na poslední chvíli. Důležité dokumenty: Průvodce vyplněním projektové žádosti z OP LZZ, revize 1.4. Postup pro změnu či nasdílení žádosti jinému uživateli. Postup pro možnost kopírování již předložené žádosti o finanční podporu OP LZZ. Dokumenty naleznete na www.eu-zadost.cz  Nová žádost  OP LZZ www.eu-zadost.cz 1) č. 52  2) č. 54   Pokyny řídícího orgánu. V případě technických problémů se obracejte na helpovou adresu: benefit7@mpsv.cz.benefit7@mpsv.cz

4 Zásady aplikace Benefit7 Benefit7 umožňuje prostý text (případné obrázky, tabulky, grafy do příloh). Alternativní struktura textu (číslování, odrážky). Průběžné ukládání, tisk a kontrola. Zapracované kontroly úplnosti a správnosti vyplněných dat. Zapracovaná kontrola pravopisu.

5 Aplikace Benefit7- titulní strana

6 Registrace a přístup do aplikace Benefit7 Žadatel obdrží potvrzení registrace z adresy benefit7@crr.cz do své e-mailové schránky, která obsahuje aktivní klíč. Kliknutím na tento klíč aktivuje svůj účet. Tuto aktivaci je nutné provést v den registrace, jelikož je klíč platný pouze do 6:00:00 následujícího dne.benefit7@crr.cz

7 Nová žádost o finanční podporu Po zadání identifikace operačního programu (OP LZZ) se zobrazí nabídka veškerých aktuálně vyhlášených výzev pro předkládání projektů (grantových, individuálních, projektů technické pomoci) a globálních grantů v rámci OP LZZ.

8 Ovládací prvky aplikace Benefit7 Konto žádosti - tlačítko slouží pro rychlý návrat do seznamu žádostí uživatele. Nápověda - pro každou jednotlivou stránku (záložku) projektové žádosti se zobrazí okno, které podrobněji popisuje význam datových polí nacházejících se na dané stránce. Pokyny řídícího orgánu - na této záložce nalezne uživatel potřebné pokyny k vyplnění žádosti a hotline. Přístup k žádosti – na této záložce je možné nastavit přístupová práva dalším osobám. Kopírování – tímto tlačítkem můžete zkopírovat již finalizovanou a předloženou žádost. Zrušení – tímto tlačítkem vymaže uživatel celou žádost včetně všech dat v záložkách a příloh. Kontrola – spuštění tohoto tlačítka dojde ke zkontrolování správného vyplnění všech povinných polí. Finalizace – tlačítko slouží k finálnímu uzavření (uložení) projektové žádosti a přidělení „Klíče verze“. Zpráva – tlačítko bude sloužit pro komunikaci mezi vyhlašovatelem výzvy/poskytovatelem podpory a žadatelem/příjemcem. Tisk - tímto tlačítkem se finalizovaná žádost zobrazí v sestavě pro tisk v programu Adobe Acrobat Reader (ve formátu.pdf).

9 Přehled záložek Je nutné vzhledem k provázanosti záložek, vyplňovat záložky v takovém pořadí, v jakém jsou řazeny v aplikaci Benefit7 (nabídková modrá lišta v levé části obrazovky). V opačném případě může dojít k nenačtení číselníků indikátorů, cílových skupin, typů žadatele, rozpočtu, příloh, atd. Při průběžném vyplňování jednotlivých polí a záložek, je nutné změny průběžně ukládat (tlačítko Uložit). Povinná pole v Benefitu7 jsou podbarvena žlutou barvou. Podrobný postup pro vyplnění žádosti o finanční podporu je uveden v příručce Desatera OP LZZ D6.

10 Projekt Základní informace o programu, příslušném globálním grantu a výzvě (automatické doplnění). Vyberete číslo prioritní osy a oblasti podpory, typ účetní jednotky. Doplníte Název projektu. Název musí vystihovat stručně a jasně základní podstatu připravovaných aktivit. Doplníte pole Předpokládané datum zahájení a ukončení realizace projektu. Vyplníte pole Stručný obsah projektu, tj. význam projektu, cíle, přínosy projektu a smysluplnost. Zaškrtnete příslušnou otázku, která je pro váš projekt relevantní. Ponecháte-li zaškrtávací pole prázdné, znamená to NE. Novinka: po zatržení checkboxu Projekt vychází z IPRM, se automaticky zpovinní (zažlutí) pole Název IPRM a Název aktivity IPRM. (všechna žlutá pole jsou povinná).

11 Žadatel projektu Prvním krokem k zadání organizace žadatele je vyplnění pole IČ. Kliknutím na tlačítko Validace ARES, je zahájen proces validace organizace, jehož výsledkem je načtení základních informací z Administrativního registru ekonomických subjektů MF ČR (ARES). Z číselníku vyberete Typ žadatele. Doplňte stručnou charakteristiku organizace do textového pole Stručná charakteristika organizace a zkušenosti v oblasti zaměření projektu. Dále je nutné vyplnit následující 2 záložky, vážící se k žadateli, tj. Adresa žadatele a Osoby žadatele.

12 Partner projektu Tato záložka je aktivní v případě, že žadatel zatrhl na záložce Projekt pole Projekt má partnera. Postup je stejný jako u žadatele, tzn. vyplníte IČ, odešlete validaci ARES a údaje o organizaci partnera projektu se doplní. V případě, že máte do projektu zapojeného zahraničního partnera, je možné na žádost žadatele tuto validaci na ARES a UIR-ADR vypnout. V tomto případě je postup následující: 1. žadatel požádá o vypnutí validace na hotline adrese benefit7@mpsv.cz, kde uvede IČ partnera, Název organizace a Stát.benefit7@mpsv.cz 2. žadatel žádost nasdílí na e-mail: jirina.bukovska@mpsv.cz nebo janka.gaplovska@mpsv.cz nebo kamila.vadlejchova@mpsv.cz jirina.bukovska@mpsv.cz janka.gaplovska@mpsv.cz kamila.vadlejchova@mpsv.cz (záložka Přístup k žádosti). Dále je nutné vyplnit povinná pole Způsob zapojení partnerů do realizace projektu a Stručná charakteristika organizace a zkušenosti v oblasti zaměření projektu.

13 Realizační tým Tato záložka je zaměřena na informace o realizačním týmu, jak žadatele tak i partnera projektu, který se bude na projektu podílet. Velice důležitá je Forma – pracovní smlouva, DPP, DPČ a Jednotka – hodina, měsíc. Příklady vyplnění a výpočtu jsou uvedeny v nápovědě. Všechna pole jsou povinná.

14 Popis projektu Tato záložka slouží k podrobnému popisu projektu, charakteristice hlavních cílů, potřebnosti, inovativnosti projektu a definování případných rizik ohrožujících realizaci projektu a návrh řešení odstranění či eliminace případných rizik. Všechna pole jsou povinná.

15 Rozpočet projektu I. Přípravě rozpočtu je třeba věnovat maximální pozornost. Náklady musí být skutečně vynaloženy ve prospěch projektu. Z veřejných prostředků je možné financovat jenom způsobilé výdaje. Rozpočet projektu aktivujete dvojklikem na jakýkoliv řádek (např. 03.03.01) v tabulce rozpočtu. Do rozpočtu lze přidávat řádky. Další pokyny naleznete v Příručce způsobilých výdajů OP LZZ (D5) a v Průvodci vyplněním projektové žádosti z OP LZZ (D6). POZOR!!! Je důležité v rozpočtu projektu rozlišit náklady žadatele a partnera zapojených do realizace projektu.

16 Rozpočet projektu II. Do rozpočtu se načítají i osoby z Realizačního týmu (kap. 01.Osobní náklady). Důležité je u každé vyplněné (tj. nenulové) částky rozpočtu vybrat typ Režimu podpory. Číselník je složen: 1) pro výzvu č. 52: 2) pro výzvu č. 54: Pro nepřímé náklady stačí vyplnit % nepřímých nákladů, automaticky se vypočítá částka ve sloupci Náklady celkem (Kč) z řádku 10 z pole Náklady celkem (Kč). Výše podílu nepřímých nákladů je vždy stanovena vyhlašovatelem výzvy, nikdy však nebude vyšší než 20% přímých způsobilých nákladů.

17 Zdroje financování Záložka Zdroje financování se aktivuje po vyplnění záložky Rozpočet projektu. Na této záložce vyplňte povinné pole Soukromé prostředky. Je možné vyplnit i nulovou hodnotu. Zmáčknutím tlačítka Rozpad financí, se všechny podbarvené pole šedivou barvou vyplní automaticky. Po vygenerování záznam uložte (pomocí tlačítka Uložit). Podíl finančních prostředků EU a SR je stanoven na 85% : 15%.

18 Horizontální témata - rovné příležitosti Na této záložce vyplňte všechna povinná pole týkající se problematiky rovných příležitostí. V případě potřeby vám pomůže samostatná publikace Horizontální témata OP LZZ.

19 Horizontální témata - udržitelný rozvoj Na této záložce vyplňte všechna povinná pole týkající se problematiky udržitelného rozvoje. V případě potřeby vám pomůže samostatná publikace Horizontální témata OP LZZ.

20 VP/podpora de minimis I. Záložka je složena ze tří částí: 1. část zál. VP/podpora de minimis Osahuje osm textových polí (7 povinných a 1 nepovinné) s dotazy směřovanými jak na žadatele, tak na partnera (partnery) projektu. Všechna povinná pole musí žadatel vyplnit i v případě, že projekt nezakládá veřejnou podporu. Nápovědu k jednotlivým polím naleznete v příručce D6 Průvodce vyplněním projektové žádosti z OP LZZ nebo v Pokynech řídícího orgánu přímo v Benefitu7.

21 VP/podpora de minimis II. 2. část zál. VP/podpora de minimis Tato prostřední část záložky se generuje po vyplnění Rozpočtu projektu a zmáčknutím tlačítka Generování částek podpory. Pokud není rozpočet vyplněn, tabulka se vygeneruje s nulovými hodnotami. Tabulka není editovatelná. Dále je nutné vyplnit pole Informace o žádané VP/podpoře de minimis. Kde žadatel uvede požadovaný režim podpory, rozdělení VP/podpory de minimis mezi žadatele a partnera/-y projektu, případně třetí osoby atd. V případě, že se pole žadatelů netýká, napište „NERELEVANTNÍ“. Pomocí tlačítka Uložit je nutné vyplněná data uložit.

22 VP/podpora de minimis III. 3. část zál. VP/podpora de minimis Tato část je aktivní v případě, že žadatel zatrhl na záložce Projekt pole Byl jste příjemcem podpory de minimis za poslední 3 účetní období. V případě, že pole žadatel nezatrhl, je tato část záložky neaktivní a nelze do ní zapisovat. V případě, že žadatel nebyl v posledních třech účetních obdobích příjemcem podpory de minimis, zůstane 3. část záložky prázdná a žadatel pokračuje na další záložku. Podrobné informace o veřejné podpoře naleznete v příručce Veřejná podpora a podpora de minimis (D7) a příručce Průvodce vyplněním projektové žádosti z OP LZZ (D6). Aktivní 3. část záložky Neaktivní 3. část záložky

23 Přílohy projektu (výzva č.52) Ve výzvě č. 52 je uveden seznam povinných příloh, které musí být součástí předložené žádosti o fin. podporu. Povinné přílohy pro výzvu č. 52 jsou: 001) Doklad o právní subjektivitě žadatele 002) Tabulka pro výpočet míry veřejné podpory Vzor přílohy 002 je možné stáhnout přímo na zál. Přílohy projektu  tlačítko Stáhnout soubor přílohy. Maximální velikost jedné přílohy přiložené k žádosti o finanční podporu v aplikaci Benefit7 v elektronické podobě je 3MB. Maximální velikost celé žádosti je 20MB.

24 Přílohy projektu (výzva č.54) Ve výzvě č. 54 je uveden seznam povinných příloh, které musí být součástí předložené žádosti o fin. podporu. Povinná příloha pro výzvu č. 54 je pouze jedna: 001) Doklad o právní subjektivitě žadatele Maximální velikost jedné přílohy přiložené k žádosti o finanční podporu v aplikaci Benefit7 v elektronické podobě je 3MB. Maximální velikost celé žádosti je 20MB.

25 Kontrola žádosti V tiskové sestavě žádosti o finanční podporu je nově zapracovaná Kontrola žádosti. Jedná se o kritéria pro formální hodnocení a hodnocení přijatelnosti. Žadatel MUSÍ po finalizaci žádosti provést kontrolu, kde ručně zaškrtá jednotlivá kritéria hodnocení. V případě, že bude některé kritérium pro něj nerelevantní, zatrhne žadatel pole NR.

26 Čestné prohlášení a podpisová tabulka

27 Finalizace žádosti Finální uzavření žádosti je posledním krokem žadatele před odesláním žádosti do IS Monit7+. Finalizaci žádosti provedete pomocí tlačítka Finalizace. V zápatí náhledu žádosti a na 1. straně je uveden Unikátní klíč žádosti (10-ti místní kód), který je složen ze dvou částí: 1. klíč žádosti (03mkWP) 2. klíč verze (0001) Pomocí tlačítka Storno finalizace můžete žádost znova otevřít, provést změny a opět finalizovat. Při tomto kroku se zvýší klíč verze o 1.

28 Tisk a předložení žádosti Žádost musí být podepsaná osobou oprávněnou jednat jménem žadatele. Žádost v listinné podobě musí být předložena v požadovaném počtu vyhotovení. Listy výtisku je třeba pevně spojit (sešít, přelepit a opatřit podpisem a razítkem). Listinná podoba žádosti včetně příloh musí být doručena v zalepené obálce osobně, doporučenou poštou nebo expresní zásilkou vyhlašovateli výzvy (adresa a kontaktní osoba vyhlašovatele je uvedena ve výzvě).

29 Děkuji za pozornost Ing. Janka Kopečná Řídící orgán OP LZZ Oddělení monitorování a evaluace Odbor řízení pomoci z ESF Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR Na Poříčním právu 1 128 01 Praha 2 benefit7@mpsv.cz


Stáhnout ppt "Jak vyplnit žádost o finanční podporu z OP LZZ? Seminář pro žadatele Praha - Ostrava 2010."

Podobné prezentace


Reklamy Google