Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného."— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_3.2.3.3. S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného umění(Renesance) 1 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976

2 Tématický plán k bloku RENESANCE v rozsahu 6 hodin předmět: Výtvarná výchova Cíl prezenzace: v průběhu šesti vyučovacích hodin budou žáci seznámeni s obdobím renesance z pohledu vývoje výtvarného umění v Evropě, zejména v Itálii.

3 Přehled obsahu jednotlivých výukových hodin

4 R E N E S A N C E Slova renesance použil jako první Giorgio Vasari k označení období obrození antického umění v 15. a 16. stol. v Itálii (rinascitá dell´arte antica). V renesanci byl poprvé definován obraz jako plošný průřez optickým kuželem, jehož vrchol leží v oku diváka (L. B. Alberti, De Pittura, 1435).

5 Význačné rysy renesančního malířství Realismus v malířství se opírá o vědeckou teorii perspektivy. Realismus v malířství se opírá o vědeckou teorii perspektivy. Hledání ideálního lidského typu, ztělesnění představy dokonalého člověka, spojujícího tělesnou krásu s duševní ušlechtilostí. Hledání ideálního lidského typu, ztělesnění představy dokonalého člověka, spojujícího tělesnou krásu s duševní ušlechtilostí. Snaha po suverénním zvládnutí a dokonalém podání lidského těla ve všech pohybech a nejrůznějších úhlech pohledu. Snaha po suverénním zvládnutí a dokonalém podání lidského těla ve všech pohybech a nejrůznějších úhlech pohledu. Uplatnění šerosvitu a koloritu jako prostředků poetizace skutečnosti. Uplatnění šerosvitu a koloritu jako prostředků poetizace skutečnosti.

6 Malířství – rané období (počátek 15. století) Masaccio (1401-1428) Andrea Mantegna (1431-1506) Giorgione (1477-1510) Piero della Francesca (1410-1492) Sandro Boticelli (1445-1510)

7 Masaccio Masaccio

8 Mantegna

9 Giorgione Giorgione

10 Piero della Francesca Piero della Francesca

11 Boticcelli Boticcelli

12 Použitá literatura: Použitá literatura: TOMAN, Rolf. Umění italské renesance. 1. vydání. Bratislava : Slovart, 1996. 464 s. ISBN 80- 7209-252-9 Neumannová, M. PhDr. Slovník světového malířství. Praha: Odeon, 1991. 798 s. ISBN 80-207-0023-4. Neumannová, M. PhDr. Slovník světového malířství. Praha: Odeon, 1991. 798 s. ISBN 80-207-0023-4. BUCK, Stephanie ; HOHENSTATT, Peter. Raphael : Masters of Italian Art. Kőln : Kőnemann, 1998. 120 s. ISBN 3-8290-0255-6. KRISCHEL, Roland. Tintoretto : Masters of Italian Art. Kőln : Kőnemann, 2000. 140 s. ISBN 3-8290-2876-8 BERNARI, Carlo; DE VECCHI, Pierluigi. Tintoretto. 1. vydání. Praha : Odeon, 1980. 144 s. ISBN 01-527-80. BLAŽÍČEK, Oldřich. Michelangelo. 1. vydání. Praha : Odeon, 1975. 78 s. ISBN 73(45)(084.1).


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného."

Podobné prezentace


Reklamy Google