Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal"— Transkript prezentace:

1 Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal 43262@mail.muni.cz43262@mail.muni.cz, smejkal.petr@email.czsmejkal.petr@email.cz

2 Informační průmysl 2013/14Page 2 Petr Šmejkal, 43262@muni.cz 43262@muni.cz Smejkal.petr@email.cz Představení vyučujícího a předmětu Petr Šmejkal Profil: ■ Absolvent KISK ■ Competitive Intelligence Analyst v Ernst & Young ■ Předtím researcher a nezávislý informační broker ■ Portál CI ■ Člen SCIP Informační průmysl Cíle: ■ Naučit se pracovat s informacemi v praxi ■ Připravit na práci informačního specialisty v komerční sféře ■ Vyhledávat, zpracovat a analyzovat informace, umět je správně předat

3 Informační průmysl 2013/14Page 3 Petr Šmejkal, 43262@muni.cz 43262@muni.cz Smejkal.petr@email.cz Informační průmysl - obsah ■ Informace a jejich využití v ekonomice a firmách ■ Práce informačního profesionála ■ Informační a znalostní management ■ Informační audit ■ Typy podniků a jejich zveřejňované informace ■ Nejčastěji požadované informace o firmách ■ Klasifikace ekonomických činností ■ ….

4 Informační průmysl 2013/14Page 4 Petr Šmejkal, 43262@muni.cz 43262@muni.cz Smejkal.petr@email.cz Informační průmysl - obsah ■ Zpracování požadavku, informační zdroje, analýza informací ■ Referenční interview ■ Vyhledávací strategie ■ Statistické postupy ■ Základní analytické metody ■ Extrapolace dat ■ Organizace dat ■ ….

5 Informační průmysl 2013/14Page 5 Petr Šmejkal, 43262@muni.cz 43262@muni.cz Smejkal.petr@email.cz Informační průmysl - obsah ■ Praktické ukázky práce informačního specialisty ■ Strategický význam informací a znalostí ■ Profily firem a finanční situace ■ Konkurenční výhoda ■ Competitive Intelligence ■ ….

6 Informační průmysl 2013/14Page 6 Petr Šmejkal, 43262@muni.cz 43262@muni.cz Smejkal.petr@email.cz Informační průmysl - obsah ■ Předávání informací a znalostí ■ Vizualizace dat ■ Volba výstupních formátů ■ Organizace informací a znalostí ■ Předávání znalostí ■ ….

7 Informační průmysl 2013/14Page 7 Petr Šmejkal, 43262@muni.cz 43262@muni.cz Smejkal.petr@email.cz Požadavky na úspěšné zakončení ■ Tři pilíře: Závěrečná práce – předvedení získaných postupů v praxi, ukázka praktických dovedností Aktivní práce v hodinách – spoluvytváření přednášek, prezentace profilů firem, analytické zpracování dat a jejich prezentace, … Ústní kolokvium – celkové povědomí o problematice, použití znalostí v praxi

8 Informační průmysl 2013/14Page 8 Petr Šmejkal, 43262@muni.cz 43262@muni.cz Smejkal.petr@email.cz Zakončení ■ Závěrečná práce: ■ Výběr tématu do 15. listopadu – nahlásit téma a jména spolupracujících dvojic ■ Rozsah a oblast zadání bude upřesněna ■ Ústní kolokvium: ■ Při splnění dalších podmínek ■ Skupinky cca 3 studentů ■ Celkové povědomí o problematice ■ Snaha prověřit, zda jsou studenti schopni použít znalosti v praxi

9 Informační průmysl 2013/14Page 9 Petr Šmejkal, 43262@muni.cz 43262@muni.cz Smejkal.petr@email.cz Úkoly ■ Deadline pro zadané úkoly je vždy ve 12:00 den před přednáškou. ■ Úkol na první hodinu: ■ Odhadnout co byste měli umět po vystudování KISK a co můžete firmám nabídnout ■ Sepsat do 2-3 slidů a zaslat – práce celé skupiny ■ Napsat životopis pro jednu z následujících pozic (každý student zvlášť): 1 - Specialista marketingu Pracovní náplň: - Průzkum a analýza trhu - Sestavování "value proposition" pro jednotlivé produkty - Příprava komunikačních plánů pro naše produkty a systémy - Samostaně vedení rozvojových projektů - Správa a rozvoj stávajících firemních a produktových stránek - Koordinace marketingové komunikace 2 - Odborný pracovník marketingu Realizuje úkoly vyplývající z obchodní a marketingové koncepce strategie a rozvoje společnosti. Provádí administrativu - připravuje podklady do rozborů, analýz, podklady pro rozhodovací procesy, připravuje marketingový plán, provádí hodnocení portfolia výrobků, realizaci reklamních a marketingových ativit společnosti, public relations, účast na new business projektech. 3 - Project Manager - marketingový výzkum Jsme přední firma působící v oblasti marketingových výzkumů. Pro naši centrálu v Praze hledáme kandidáty na pozici PROJECT MANAGER – marketingový výzkum. Náplň práce: Kompletní zajištění realizace projektů kvantitativního nebo kvalitativního výzkumu – příprava výzkumu ve spolupráci s klientem, příprava dotazníků/scénářů, koordinace ostatních oddělení spolupracujících na projektech (statistika, fieldwork, rekrutace), spolupráce na závěrečných zprávách

10 Informační průmysl 2013/14Page 10 Petr Šmejkal, 43262@muni.cz 43262@muni.cz Smejkal.petr@email.cz Doporučený text na příští hodinu ■ How to Start a Market Research Company http://www.wikihow.com/Start-a-Market-Research-Company ■ Jak napsat podnikatelský plán http://www.czechinvest.org/data/files/podnikatelsky-plan-48-cz.pdf ■ Getting Your First Five Clients http://www.batesinfo.com/store/store_files/FirstFive.pdf


Stáhnout ppt "Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal"

Podobné prezentace


Reklamy Google