Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír."— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR:Mgr. Vladimír Kornas NÁZEV:VY_32_Inovace_Matematika_2 ČÍSLO DUM:18 TÉMA:Početní operace s racionálními čísly. ROČNÍK:7. OBDOBÍ REALIZACE: 11/2012

2 Anotace: Početní operace s racionálními čísly: prezentace v PowerPoint, sčítání-odčítání- násobení-dělení desetinných čísel a zlomků, vlastnosti, příklady k procvičení.

3 Početní operace s racionálními čísly Sčítání a odčítání racionálních čísel : I. Desetinná čísla : Pro sčítání a odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako pro sčítání celých čísel. Vlastnosti : příklady 1) 5,6 + 3,7 = 9,3 2) 5,6 – 3,7 = 1,9 3)-5,6 + 3,7 = - 1,9 |-5,6| >|3,7| 4)-5,6 – 3,7 = - 9,3 5)(-5,6) + (-3,7) = -(5,6+3,7) = -9,3 6) -5,6 – (-3,7) = -5,6 + 3,7 = -1

4 Sčítání a odčítání racionálních čísel: II. Zlomky : Postup : 1) Převedeme na zlomky se společným jmenovatelem. 2) U záporných zlomků píšeme znaménko mínus k čitateli. -5 ─ 7 3) Jmenovatele opíšeme a čitatele sečteme(odečteme). 4) Sčítání racionálních čísel je komutativní a asociativní.

5 Početní operace s racionálními čísly Násobení a dělení racionálních čísel: 1)Pro násobení a dělení desetinných čísel a zlomků platí stejná pravidla jako pro násobení(dělení) celých čísel. 2)Násobení racionálních čísel je komutativní a asociativní. 3)Násobení racionálních čísel je distributivní vzhledem k sčítání. Vlastnosti : 1) Násobení(dělení) se stejnými znaménky 2) Násobení(dělení) s různými znaménky kladný výsledek. záporný výsledek.

6 Příklady k procvičení: 1)-3/7 – (-5/7) = 2)-(1,3) a (-2,5) = 3)(-14,4 – 21,5) – 4,2 = 4)(-0,7). (-0,8) = 5)3,64 : (-1,4) = 6)5/12 :(-10/3) =

7 Výsledky: 1)2/7 2)-3,8 3)-40,1 4)0,56 5)- 2,6 6)-1/8

8 Použité zdroje: - ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 7.ročník základní školy : 1.díl. 1.vydání. Praha : Prometheus, 1999. ISBN 80-7196-111-6. - Vlastní.


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír."

Podobné prezentace


Reklamy Google