Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing v sociálních sítích Copywriting v marketingu Ing. Pavel Rosenlacher

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing v sociálních sítích Copywriting v marketingu Ing. Pavel Rosenlacher"— Transkript prezentace:

1 Marketing v sociálních sítích Copywriting v marketingu Ing. Pavel Rosenlacher pavel.rosenlacher@vsfs.cz

2 2.2. Krátké opakování Při komunikaci lze používat tzv. trojúhelník důvěryhodnosti Originalitu fotografií je možné ověřit na googlu PR na sociálních sítích může přispět k podpoře publicity a vyšší důvěře sdělení Obecně lze uvést několik atributů úspěšných témat: –Kuriozity či unikátní výrobky –Zákulisní informace –Bezprostřední, přímá komunikace z první ruky Na sociálních sítích lze používat i tzv. celebrity endorsement –Konzument si spojí celebritu s konkrétním produktem

3 3.3.Copywriting Co je to „Copywriting“? Jak ho lze využít v MSS?

4 4.4. Definice copywritingu Nepleteme se slovem Copyright Činnost, během které se vytváří čtivé a poutavé texty –Cílem je pomocí vhodně napsaného textu přesvědčit potencionálního zákazníka ke koupi produktu a podpořit ho v navázání pozitivního vztahu se značkou (Sálová, 2015) Používá se v oblasti reklamy, marketingu sociálních sítí a v elektronickém marketingu V jakých nástrojích marketingu lze CW využít? copywriting Efektivní texty

5 5.5. Definice copywritingu Základní členění copywritingu: –Online copywriting –Offline copywriting Využití v marketingu je opravdu široké – text je totiž základní složkou každé reklamní kampaně –Navíc pro řadu lidí není lehké vytvořit poutavý text bez stylistických chyb CW nachází uplatnění především: –Na webových stránkách –Sociálních sítích –Reklamních textech, sloganech –Emailkampaních –PR článcích K nasměrování zákazníků k žádané akci se používá tzv. Call-To-Action

6 6.6. Porozumění zákazníkovi jako základ CW Než dojde na samotné psaní textu, je potřeba mít konkrétní personu a znát její potřeby –Z toho vychází obsahová strategie, včetně textů Vlastní uplatnění Uznání a úcta Láska a sounáležitost Potřeba bezpečí Biologické potřeby Jak konkrétně aplikovat Maslowovu pyramidu potřeb v marketingu?

7 7.7. Porozumění zákazníkovi jako základ CW Při využití modelů je potřeba přihlédnout k povaze produktu, způsobu prodeje a marketingovým cílům Koncept AIDA Attention –Cílem je zaujmout, aby sdělení vůbec vnímal anebo dočetl do konce Interest –Vyvolání hlubšího zájmu Desire –Vychází se z Maslowovy pyramidy, kdy cílem je vyvolat touhu po produktu Action –Na konci je potřeba vyzvat k akci –Call to Action Koncept ADAM Attention Interest Desire Memory –Zapamatování produktu pro případ odloženého nákupu či nákupu jinou formou –ROPO (Reserch Online – Purchase Offline)

8 8.8. Porozumění zákazníkovi jako základ CW Proč je důležité znát předchozí informace ? Reagují na chování spotřebitelů na internetu Lidé texty primárně nečtou, ale spíše jen „skenují“ Dlouhé texty se v rychlosti rolují –Hledají se zajímavé informace Audiovizuální obsah řekne více než tisíc slov Bannerová slepota je téměř u každého –Bude podrobněji řešena v dalších přednáškách Jako v restauraci – chtějí informace dostat naservírované

9 9.9. Aplikace copywritingu Pojďme si společně přiblížit možnosti využití copywritingu v marketingu

10 10. CW na blogu „Blog je formou webové stránky, na které jsou umisťovány články na určité téma seřazené od nejstaršího k nejmladšímu“ (Viktora, 2015) Původ ve slově weblog = webový zápisník Blogování je v současnosti poměrně populární –Nabídka je poměrně široká Z pohledy efektnosti je potřeba vycházet z určitých pravidel a doporučení Blog je možné založit na vlastní internetové doméně anebo na např. Blogger.com nebo Tumblr.com či na různých informačních serverech –V prvním případě nejsou ze strany poskytovatele omezení

11 11. Základní kategorie blogů Jednotlivé typy blogů se vyznačují typem a povahou informací, které jsou na nich publikovány –Je potřeba vycházet z potřeb cílových skupin 1. Osobní blogy a deníčky 2. Zájmové a profesní blogy 3. Produktové a firemní blogy

12 12. Způsob a pravidla psaní blogu Profilace blogu Souvisí s kategorií blogů Určení cílové skupiny, konkurence, zajímavost tématu Téma Způsob zpracování informací Výběr vhodné formy Cíl blogu Cíl Cílové skupiny - persony Lze řešit také jako první krok Persony

13 13. Způsob a pravidla psaní blogu Kromě profilace blogu je potřeba mít stanovenou: –Jednotnou strukturu Design a obsahová stránka musí být jednotná Pomáhá k přilákání pozornosti –Publikační plán Vhodné je používat obsahový kalendář Eliminuje situace „co rychle napsat“ anebo „psát vše a všem“ Přispívá k vyšší návštěvnosti –Čerpání obsahu Je potřeba dodržovat autorská práva Jednodušší v případě vlastních informací, dat –SEO Optimalizace pro vyhledávače Přivádí nové čtenáře blogu

14 14. Specifika blogpostů Jaká jsou specifika článků na blogu oproti tradičním článkům? Jaké mohou být nejčastější chyby blogerů?

15 15. Specifika postů na blogu Specifika postu na blogu Volnost publikování –Omezení pouze ze strany zákona a norem –Případně pravidel domény Volnočasový styl –Nejčastěji čtenáři čtou ve svém volném čase Forma tomu musí odpovídat Multimediální obsah –Rozmanitější než tradiční média Různorodost formy sdělení –Nemusí se jednat jen o sdělení formou článku Časté chyby při psaní Nesourodost –Vzhledová i obsahová stránka musí odpovídat profilaci blogu Nepravidelnost publikování –Neaktuální blog –Příliš mnoho informací Gramatika –Zejména u firemních blogů –Stylistika vzhledem k cílové skupině Formátování obsahu –Dlouhé texty, bez členění

16 16. CW a e-mailing „E-mailing spadá do direct marketingu, jehož podstatou je oslovování pečlivě vybraných zákazníků prostřednictvím e-mailu“ (Sálová, 2015) Jedná se o velmi výkonný nástroj marketingu –Databázi tvoří uživatelé, kteří dobrovolně zanechali kontakt, kteří přináší řadu výhod: Očekávají dlouhodobější kontakt Lze s nimi budovat vztah Pravidelně navštěvují web Očekávají relevantní nabídky Druhy e-mailů: –Obchodní e-mail –Newsletter –Transakční maily

17 17. Druhy e-mailů: obchodní e-mail

18 18. Druhy e-mailů: newsletter

19 19. Druhy e-mailů: transakční e-mail

20 20. Výhody e-mail marketingu Jaké jsou výhody e-mail marketingu? Jak by měl vypadat „správný“ předmět e-mailu?

21 21. Výhody e-mail marketingu Měřitelnost Lze zjišťovat řadu parametrů u každé kampaně Je možné uzpůsobit kontakt list nabídkám Zacílení Efektivnější segmentace podle řady kritérií Každý segment lze oslovit individuálně Dostupnost Jedná se o méně nákladnou techniku Řada nástrojů je automatických Personalizace Jednotlivé příjemce lze oslovit jménem Záleží na kvalitě softwaru (dobrý den Karel)

22 22. Příklad aplikace k rozesílání direct mailu

23 23. Příklad aplikace k rozesílání direct mailu

24 24. Předmět e-mailu z pohledu copywritingu Předmět e-mailu je nejdůležitější částí z pohledu přilákání pozornosti a úspěšnosti celé zprávy –Musí reagovat na způsob chování uživatele na internetu –Jeho přečtení trvá jen několik sekund Musí vyvolat emoce, být poutavý, krátký a výstižný Může obsahovat: –Čísla 10 tipů na čistější pleť –Dvojtečky Benzinové sekačky: vše, co o nich potřebujete vědět –Výzvu Kupujte kvalitní jídlo, ne kompost! –Neznámé slovo Neuromarketing – nový trend? –Kontroverzi Mami, co je to porno? –Přímou řeč Příběh Elišky: „Léčila jsem se z netolismu na adiktologii“

25 25. Pravidla komunikace na sociálních sítích Jaký styl by měly mít příspěvky na sociálních sítích? Jaký obsah (z pohledu marketingu) by neměl být publikován? Censured

26 26. Pravidla komunikace na sociálních sítích Veškerá komunikace vychází ze znalosti cílové skupiny, obsahové strategie, obsahového kalendáře, analytiky Obecně při komunikaci na sociálních sítích je třeba být: –Výstižný –Originální a kreativní –Konkrétní –Vtipný –Aktivní Neměl by být publikován: –Nesouvisející obsah –Cizí obsah –Čistě reklamní sdělení –Vulgární obsah či neetický obsah Vždy je třeba odpovídat na komentáře uživatelů, reagovat na jejich obsah a udržovat tón komunikace Vybavujete si z poslední doby nějaký zajímavý příspěvek, komentář?

27 27.Copywriting Pravidla řešení kritiky Nelze se zavděčit všemKritika je konstruktivní a nekonstruktivníBrát si ponaučeníPrvní negativní reakce neznamená konecKritika neopravňuje k útokuVést si „knihu pochval“

28 28. Copywriting ve firmě Jak provádět copywriting ve firmě – sami anebo pomocí agentury? Kolik stojí jedna normostrana od specializované firmy?

29 29. Copywriting ve firmě Zodpovědět otázku „kolik stojí copywriting?“ není jednoduché –Jak vyčíslit kvalitu práce? –Lze finančně ocenit kreativitu a originalitu? –Chce firma zajistit pouze psaní textu anebo „full servis“? –Je možné jednoznačně stanovit, jak dlouho má trvat napsání textu? Napsat text, který zaujme, dobře vypadá a má informační hodnotu není záležitost deseti minut Cena za normostranu se v praxi odvíjí od: –Oboru a tématu –Počtu stran –Dodací lhůta V případě vlastní tvorby musí firma zvážit čas zaměstnance, jeho pracovní náplň a případná školení

30 30. Krátké opakování Copywriting je činnost, během které se vytváří čtivé a poutavé texty Nachází uplatnění především na webových stránkách, sociálních sítích, reklamních textech, sloganech, emailkampaních, PR článcích Než dojde na samotné psaní textu, je potřeba mít konkrétní personu a znát její potřeby –Může pomoci Maslowova pyramida potřeb, modely AIDA či ADAM Copywriting má význam především současném prostředí, ve kterém se uživatelé vyznačují typickým chováním CW může provádět firma sama anebo najatá agentura

31 31. Copywriting v marketingu Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Marketing v sociálních sítích Copywriting v marketingu Ing. Pavel Rosenlacher"

Podobné prezentace


Reklamy Google