Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mediální strategie ČLFA na rok 2016 Vypracovala Mediální kancelář, s. r. o

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mediální strategie ČLFA na rok 2016 Vypracovala Mediální kancelář, s. r. o"— Transkript prezentace:

1 Mediální strategie ČLFA na rok 2016 Vypracovala Mediální kancelář, s. r. o. 11. 12. 2015

2 Shrnutí PR aktivit v roce 2015 Mediální kancelář, s. r. o., zpracovala 25 tiskových zpráv ČLFA (loni 21) a dalších 29 ad hoc materiálů určených konkrétním redakcím (loni 25). Celkem bylo zaznamenáno 296 mediálních výstupů při průměru 27 za měsíc (loni 308, průměr necelých 26) informujících o ČLFA, a to v odborných i všeobecných médiích včetně nejčtenějších titulů, televize i rozhlasu.

3 TOP 20 mediálních výstupů Česká televize - Události, 17. 4. 2015: Jezdit pořád v novém? Čechům se zalíbil operativní leasing Hospodářské noviny (příloha Podnikání), 12. 10. 2015: Bankovní úvěry a alternativní řešení iHNed.cz, 12. 2. 2015: Leasingový trh v Česku loni výrazně rostl, firmám se zvětšuje chuť investovat Hospodářské noviny, 28. 4. 2015: Prodej aut roste. Těží z toho leasingové firmy Ekonom, 21. 5. 2015: Hotovost, úvěr, či leasing? Jak levně koupit auto E15, 10. 4. 2015: Při financování aut mají firmy na výběr ProByznysInfo.iHNed.cz, září/říjen 2015: seriál o factoringu Český rozhlas Dvojka, 30. 3. 2015: Finanční poradna: Operativní leasing pro fyzické osoby iDNES.cz, 8. 3. 2015: Stále více Čechů dává přednost půjčení auta před vlastnictvím Mladá fronta DNES, 5. 3. 2015: Raději si auto půjčit než koupit Právo, 18. 3. 2015: Firmy si více půjčují, nesplácí zlomek Novinky.cz, 2. 4. 2015: Firmy si více půjčují, nesplácí pět procent z nich ProByznysInfo.iHned.cz, 17. 3. 2015: Chuť firem investovat do strojů a zařízení vzrostla téměř o 20 procent Technik, 6. 5. 2015: Leasing: optimální nástroj pro období recese i po ní E15, 19. 8. 2015: Investice do strojů vzrostly o 43 procent Denik.cz, 11. 9. 2015: Nový zákon o úvěru chce zlepšit kontrolu nebankovních firem Lidové noviny, 23. 10. 2015: Operativní leasing stále na vzestupu Denik.cz, 16. 11. 2015: Objem spotřebitelských úvěrů v Evropě vzrostl o 9 procent oproti minulému roku Dopravní noviny, 12. 11. 2015: Velké firmy využívají stále častěji výhody full-service leasingu ePravo.cz, 11. 9. 2015: Nový zákon o úvěru chce zlepšit kontrolu nebankovních firem

4 Komunikační cíle na rok 2016 1.šíření informací o využitelnosti a přednostech produktů členů ČLFA 2.posilování vědomí o úloze nabídky členských společností 3.podpora náhledu na členství v ČLFA jakožto záruky odpovědného a seriózního financování, a to i v souvislosti s 25. výročím asociace (viz dále) 4.budování finanční gramotnosti

5 Cílové skupiny Státní sféra zákonodárci a státní úředníci Retailová klientela Firemní klientela manažeři s rozhodovacími pravomocemi v soukromé i veřejné sféře témata: produktová osvěta, finanční gramotnost, základní statistiky Odborná veřejnost finanční analytici, redaktoři specializovaných médií Vlivná zájmová sdružení např. Bankovní asociace, HK, AMSP apod. témata: právní rámec fungování členů ČLFA, podrobnější statistiky

6 Komunikační nástroje Tiskové zprávy v průměru 2 x měsíčně důraz na stručnost a srozumitelnost široké tematické spektrum: kreativnější práce s daty, využívání zahraničních statistik apod. Ad hoc materiály v průměru 2 x měsíčně ideální pro produktovou osvětu vytypovávání vhodných mediálních prostor, např. tematických příloh důraz na srozumitelnost a názornost Rozhovory a komentáře četnost dle poptávky médií je třeba iniciovat zveřejnění ve vhodných médiích komfortní servis pro novináře při přípravě textů přednostně určeno pro předsed u – personifikace ČLFA Tisková konference 1 x ročně (v případě potřeby vícekrát) vhodná nejen pro prezentaci výročních statistik, ale i zásadních stanovisek k legislativě, vládní hospodářské politice apod. Webové stránky kontinuální doplňování nikoli pouze pro členy ČLFA, ale i pro odbornou veřejnost a koncové klienty osvěta, finanční gramotnosti rady a doporučení stručně, přehledně, jednoznačně

7 Témata mediálních aktivit Výsledky ČLFA roční (únor), pololetní (srpen), čtvrtletní (květen, listopad) Data ČLFA v zahraničním kontextu roční, pololetní i kvartální (v závislosti na dostupnosti zahraničních dat) 25 let ČLFA (viz dále) Reakce ČLFA na legislativní vývoj dle aktuálního vývoje v legislativní oblasti Posílení regulace spotřebitelských úvěrů zdůrazňování pozice ČLFA coby zastánce efektivního odlišení nabídky serózních, „licencovaných“ finančních institucí od tzv. šedé zóny Osvětové materiály leasing vs. úvěr, operativní leasing, rady uživatelům spotřebitelských úvěrů, průvodce světem factoringu apod. (v průběhu roku v závislosti na poptávce médií, mj. v souladu s edičními plány tematických příloh relevantních listů)

8 25 let ČLFA Významné výročí by se mělo prolínat komunikačními aktivitami v průběhu celého roku, předpokládáme využití zejména těchto nástrojů: únorová výroční tisková konference – stručné zhodnocení 25 let tisková zpráva k 25 letům – atraktivní formou (stručné souhrnné statistiky) ad hoc materiály – v závislosti na odezvě jednotlivých redakcí slavnostní setkání – účast zástupců vytypovaných médií logo 25 let – nabízí se vytvořit speciální logo k 2 5 letům, které by bylo stabilní součástí prezentace asociace po celý rok (v tiskových zprávách, v papírové i e- mailové korespondenci apod.)

9 Předpoklady úspěšné komunikace zůstat seriózním partnerem médií: poskytovat přesné a ověřené informace, reagovat operativně na jejich požadavky přistupovat k médiím proaktivně pokračovat ve snaze o tematickou pestrost a zároveň srozumitelnost usilovat o terminologickou přesnost: posilovat finanční gramotnost, ale i novinářskou erudici

10 Součinnost členů ČLFA Samy členské společnosti ČLFA mohou významně přispět k plnění komunikačních cílů asociace, například: zdůrazňováním členství v ČLFA při vlastní prezentaci odkazováním na dokumenty ČLFA v rámci kultivace trhu komerční podporou mediálních projektů, v jejichž rámci může ČLFA získat atraktivní prostor k prosazování svých komunikačních záměrů

11 Mediální kancelář, s. r. o. odpovědná osoba: PhDr. Pavel Hálek tel. +420 602 346 551 e-mail: halek@medialni.cz


Stáhnout ppt "Mediální strategie ČLFA na rok 2016 Vypracovala Mediální kancelář, s. r. o"

Podobné prezentace


Reklamy Google