Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

M Y SCHOOL Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.01 Číslo projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "M Y SCHOOL Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.01 Číslo projektu:"— Transkript prezentace:

1 M Y SCHOOL Mgr. Petr Kalus

2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Vytvořeno: Prosinec 2013 - Leden 2014 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G), Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborAnglický jazyk Tematický okruhMY SCHOOL Tento materiál byl vytvořen jako osnova pro maturitní okruh: My School na Gymnáziu a JŠ Svitavy na několik tematicky propojených hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje přehled základní aspektů daného tématu Osvojení učiva je ověřováno pomocí cvičení vyžadujícího doplnění chybějících části textu. Materiál je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule, Internet

3 School subjects Which school subjects are described below: the study of numbers, shapes, and space using reason and usually a special system of symbols and rules for organizing them the scientific study of the way the human mind works and how it influences behaviour, or the influence of a particular person's character on their behaviour the scientific study of matter and energy and the effect that they have on each other mathematics psychology physics

4 School subjects the scientific study of the natural processes of living things classes at school in which children do exercise and learn to play sport, or the area of study relating to such classes the basic characteristics of substances and the different ways in which they react or combine with other substances the study of the systems and processes involved in the world's weather, mountains, seas, lakes, etc. biology physical education chemistry geography

5 My school the study of society and the way people live written artistic works, especially those with a high and lasting artistic value the study of the way in which a local government works and of the rights and duties of the people who live in the city the activity of painting, drawing, and making sculpture the art or study of music social sciences literature civics art music classes

6 School subjects (the study of or a record of) past events considered together, especially events of a particular period or country languages that are spoken at the present time, especially European languages such as English, French, German, and Spanish the way in which trade, industry, or money is organized, or the study of this history modern languages economics

7 Gap-fill: My school Use the words/phrases below to complete the following text: grammar school, specialisation, last, start, tradition, classes, physical, taught, out, tea, as, cloakroom, assembly, laboratories, timetable, breaks, desks, display, markers, concentrate, evaluation, seminars, common, chalk, all

8 Gap-fill I am a student of a ………………………… school in the town of Svitavy. The school has a long …………………… and is said to be really good, so I am happy to attend such a school. Grammar school education ……………………. for 8 or 4 years and students can choose their own …………………. in mathematics, physics, chemistry and biology or modern languages. My favourite subject is…………………..education because we play various games or work …………..in the gym. grammar tradition lasts specialisation physical out

9 Gap-fill Some of my classmates love art classes, but drawing is not my cup of…………….. I do not mind physics and modern languages. What I cannot stand is geography and literature. ……… for social sciences, I consider them meaningful and useful. On the ground floor, there is a ………………… for pupils, school cafeteria,………………….hall and a gymnasium. There are also modern and well- equipped foreign language classrooms. In our school, the following modern languages are……………………: German, English, Spanish and French. tea As cloakroom assembly taught

10 Gap-fill On this floor, there is also a conference room, ……………………. room for teachers, and the headʼs office. Specialised rooms and standard classrooms for other subjects are on the second floor. On top of that, there are science ……………………… and a computer room for IT lessons. Our lessons usually ………………… at 8 a.m., but sometimes at 7 a.m. or as late as 9 AM. We are given a class …………………… for the whole school year, but abrupt changes are very common. common laboratories start timetable

11 Gap-fill Each lesson is scheduled for 45 minutes and there are several ten-minute ………………. and one twenty-minute snack break. In our classroom, there are rows of …………….., each for two students. There is always a narrow aisle in between. At the front, we can see a teacherʼs desk and a blackboard with chalk. All in………, my school and education in general will always play an important role in my life. breaks desks all

12 My own school

13 Try to prepare a similar description of your own school. Make sure to include the following points:  major info about the study programme  school subjects  exterior, interior surroundings  school equipment and routine  our classroom  your own opinion

14 Pairwork Work in pairs and ask each other about their plans for their further studies. When finished, find a new partner and tell him or her what you found out about your previous partner. where, what and why you are planning to study entrance exam: contents, preparation graduating and then?

15 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroja a literatura 1.LFAHLBERG. Wikimedia Commons [online]. [cit. 26.12.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Angle_bigger_36 0.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Angle_bigger_36 0.svg 2.KOLYANOVSKA, Regina. Wikimedia Commons [online]. [cit. 26.12.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Axolotl%27s_hea d_01.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Axolotl%27s_hea d_01.jpg 3.FETOUR. Wikimedia Commons [online]. [cit. 26.12.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lan%C5%BEhot_ Masaryk_school.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lan%C5%BEhot_ Masaryk_school.JPG

16 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje a literatura 1.EL-HMOUDOVÁ, Dagmar. Angličtina Maturitní Témata. Třebíč: Petra Velanová, 2006, ISBN 978-80-86873-04-6. 2.SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Anglicko-česká maturitní témata. Dubicko: Infoa, 2002, ISBN 80-7240-082-7. 3.SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Angličtina Otázky a Odpovědi. Dubicko: Infoa, 2008, ISBN 978-80-7240-489-6. Obrázek: AUTOR NEUVEDEN. Gymnázium Svitavy [online]. [cit. 24.2.2014]. Dostupný na WWW: http://www.gy.svitavy.cz/stale-clanky/zakladni-informace http://www.gy.svitavy.cz/stale-clanky/zakladni-informace Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla.


Stáhnout ppt "M Y SCHOOL Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.01 Číslo projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google