Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminář pro příjemce Výzvy Smart Akcelerátor Praha, 14. září 2016.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář pro příjemce Výzvy Smart Akcelerátor Praha, 14. září 2016."— Transkript prezentace:

1 Seminář pro příjemce Výzvy Smart Akcelerátor Praha, 14. září 2016

2 Program semináře 09,30 – 10,00Registrace 10,00 – 10,20 Úvodní slovo, představení programu 10,20 – 10,40 Odborný garant OP VVV 10,40 – 11,40 Administrace projektů (věcná a finanční část) 11,40 – 12,00 Diskuze k 1. bloku semináře 12,00 – 12,45Přestávka 12,45 – 13,45Zadávání a kontrola zakázek v projektech OP VVV 13,45 – 13,50Diskuze k VZ 13,50 – 14,05Přestávka 14,05 – 15,30Informační systém Závěrečná diskuze

3 Úvodní slovo Ing. Jakub Uchytil

4 Odborný garant OP VVV Ing. Veronika Czesaná

5 Současný stav 13 projektů předloženo (kromě Prahy) 7 již úspěšně prošlo procesem hodnocení: Jihočeský, Jihomoravský, Karlovarský, Moravskoslezský, Olomoucký, Ústecký a Zlínský 3 úspěšně postupují do výběrové komise: Královéhradecký, Středočeský a Liberecký 2 čekají na posudek arbitra: Plzeňský a Pardubický 1 projekt zamítnut: Vysočina

6 Monitorovací indikátory - upřesnění -6 00 00 celkový počet účastníků -započítávají se pouze osoby, které jsou podpořeny v rozsahu minimálně 40 hodin (splnění bagatelní podpory) napříč aktivitami SmAcc během doby realizace projektu. Započítávají se pouze osoby, které spadají do cílových skupin relevantních pro výzvu. V případě započítávání zaměstnanců SmAcc nerozhoduje, zda je daná osoba zaměstnancem na celý či zkrácený pracovní úvazek či na dohodu. Podpora je jakákoliv aktivita financovaná z rozpočtu projektu, ze které mají cílové skupiny prospěch, podpora může mít formu např. vzdělávacího kurzu, stáže, odborné konzultace, poradenství, výcviku, školení, odborné praxe apod. (viz indikátory ESF OP VVV). U každé načítané podpory musí být prokázána/doložena její časová dotace. Vznik podpory, která vstupuje do tohoto indikátoru, se předpokládá zejm. v rámci aktivity Vzdělávání a Twinning. Účastník se započte pouze jednou v rámci projektu, a to ve chvíli, kdy dosáhne bagatelní podpory. -2 08 06 počet podpořených osob zapojených do řízení a implementace VaVaI -zahrnují se všichni účastníci jakéhokoliv vzdělávání/posilování kompetencí a to opět zejm. v aktivitě Vzdělávání a Twinning. Do indikátoru se zahrnují i členové KRI a inovačních platforem, pokud jsou vzděláváni. Účastník je započten tolikrát, kolikrát získá/absolvuje určitou podporu/vzdělávací akci v plném rozsahu její časové dotace (časová dotace a úspěšné absolvování jejího plného rozsahu musí být doloženo). Podpora (vzdělávání) má být obecně koncipována tak, aby pokud možno účastníci skutečně dosahovali úrovně bagatelní podpory a mohli být započteni do indikátoru 6 00 00 -5 43 03 počet nových nástrojů podpory VaVaI na regionální úrovni -zahrnují se výstupy jako je zejm. každoroční aktualizovaný akční plán, aktualizovaná RIS3 příloha, marketingová strategie, vzdělávací plán na každý rok, analýzy a metodiky vzešlé z aktivity Mapování, dotační program modulu Asistence, Zpráva o proveditelnosti pilotně ověřované aktivity apod.

7 -5 43 01 počet nových projektových záměrů - započítávají se pouze strategické projektové záměry, které jsou následně v podobě projektu předkládány k financování z dotačních prostředků (národních či mezinárodních) a úspěšně projdou hodnocením přijatelnosti -2 08 10 počet organizací, jejichž zaměstnanci zvýšili kvalifikaci ve VaVaI - započítávají se všechny instituce, jejichž pracovníci se účastní aktivity Základní tým, Vzdělávání, Mapování, Asistence, Twinning, Pilotní ověření (žadatel, partner i další instituce, jejichž zástupci byli účastni vzdělávání / rozšířili své kompetence na základě participace v těchto aktivitách). -5 43 10 počet připravených spoluprací - započítávají se pouze spolupráce, které lze doložit smlouvou. Zahrnují se spolupráce realizované formou asistenčního voucheru (jedná se o spolupráci mezi poskytovatelem voucheru a příjemcem voucheru, dokládá se smlouva mezi krajem (či partnerem – agenturou) a nositelem voucheru). Dále se započítávají spolupráce realizované v rámci některých strategických intervencí (spolupráce více aktérů na realizaci projektu připraveného buďto ze strany RIS3 developera nebo s pomocí voucheru. Dále též spolupráce vzniklá na základě aktivity Twinning (dokládá se smlouva mezi žadatelem a spolupracující zahraniční twinningovou institucí). Interpretace výčtu indikátorů, které jsou v Metodickém výkladu uváděny pod každou aktivitou: Jedná se o MINIMÁLNÍ vazbu indikátorů na aktivitu, tzn. hodnoty indikátorů se napočítávají minimálně z těch aktivit, ke kterým jsou přiřazeny, ale mohou být doplněny i hodnotami i z jiných aktivit, tzn. to, že pod některou aktivitou není připsán nějaký indikátor ještě neznamená, že výstup z aktivity nelze do indikátoru načíst, pokud je postupováno dle zpřesněné nápočtové logiky viz výše. Např. MI54301 lze napočíst i z aktivity Základní tým, přestože indikátory přímo pod aktivitou nejsou v Metodickém výkladu uvedeny. Monitorovací indikátory - upřesnění

8 Závěry z RIS3 setkání 8. 9. 2016 Reportování ve vztahu k ÚV bude pravidelné, vždy k pololetí (červen, prosinec) a nikoliv čtvrtletně (zastaralá informace v Metodickém výkladu opravena spolu s aktualizací Výzvy a PPŽP – Specifická část ke dni 1.9.2016. Formát zprávy bude poskytnut ze strany ÚV cca v říjnu. Report za první pololetí 2016 dopracují RIS3 týmy (po dodání formátu) v říjnu (půjde o překlopení již zaslaných údajů na ÚV v srpnu) Pojetí Strategických projektů – u modulů Asistence a Základní tým: Asistence Program na vouchery je na zpracování žádostí. Určen jen na veřejné subjekty. Z hlediska vykazování je zásadní, aby strategické projekty, které dostanou voucher, do konce realizace SmAcc doložily, že projekt předložily do nějaké výzvy národního/mezinárodního dotačního programu a prošly kritérii formálními a přijatelnosti. Tento modul nemá přímou souvislost s prací developera (ale může mít – dle rozsahu a nastavení voucherů).

9 Pojetí Strategických projektů – u modulů Asistence a Základní tým: Strategické projekty iniciované developerem Jsou vázány na úvazek developera: Na ½ úvazek developera mají být předloženy 3 strategické intervence. Zde bude ÚV vydávat stanovisko k návrhu strategických projektů z hlediska jejich SOULADU s Národní RIS3 strategií. Postup: Developer zpracuje fiši strategického projektu a vyplní dotazník ÚV k strategičnosti projektu, vše pošle na ÚV. ÚV poskytne stanovisko o souladu s RIS3. Toto stanovisko je pro MŠMT dostačující pro započtení indikátorů a podmínek pro splnění aktivity „Základní tým“, které se váží ke strategickým intervencím (a úvazku developera). Strategické intervence (iniciované developerem): Mají být zařazeny do akčního plánu. Mohou být horizontální i vertikální (žádoucí jsou vertikální). Nositel se předpokládá soukromý i veřejný – tento bod však bude ještě ověřen ve spolupráci s metodiky MŠMT na veřejnou podporu. Závěry z RIS3 setkání 8. 9. 2016

10 Administrace výzvy Smart Akcelerátor Věcná část

11 Monitorování Druhy monitorovacích zpráv Průběžná zpráva o realizaci projektu Informace o pokroku v realizaci projektu Závěrečná zpráva o realizaci projektu Průběžná zpráva o udržitelnosti projektu Závěrečná zpráva o udržitelnosti projektu

12 Monitorovací indikátory MI 6.00.00 – Celkový počet účastníků (osoby) 2.08.06 – Počet podpořených osob zapojených do řízení a implementace politiky VaVI 5.43.03 – Počet nových nástrojů podpory VaVaI na regionální úrovni 5.43.01 – Počet nových projektových záměrů připravených za podpory SmartAkcelerátoru 2.08.10 – Počet organizací, jejichž pracovníci zvýšili svou kvalifikaci ve VaV, jeho řízení a oblastech souvisejících 5.43.10 – Počet podpořených spoluprací

13 Monitorovací indikátory a karta účastníka Přehled ESF indikátorů http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/monitorovaci-indikatory-op-vvv Navázána na MI 6 00 00 Evidence údajů o podpořených osobách

14 Změny projektu Všechny změny musí být zaznamenány v IS KP 14+ Podstatné změny X nepodstatné změny Podstatné změny zakládající změnu právního aktu nezakládající změnu právního aktu

15 Administrace výzvy Smart Akcelerátor Finanční část

16 Zálohová platba Předkládání žádosti o platbu Vykazování výdajů Způsobilost výdajů Dokladování mezd Výkazy práce Cestovní náhrady, nákup služeb Nezpůsobilé výdaje Finanční milníky

17 Zálohová platba Max. 30% celkových způsobilých výdajů projektu Ukotvena v Rozhodnutí o poskytnutí dotace Povinné spolufinancování 15% celkových způsobilých výdajů projektu

18 Předkládání Žádosti o platbu Vždy součástí Zprávy o realizaci 1. ŽoP se předkládá do 20 pracovních dní po uplynutí 3 měsíců od vydání Rozhodnutí Monitorovací období stanoveno na 6 měsíců Schválení a proplacení ŽoP do 90 kalendářních dnů od podání Možnost posunutí termínu předložení ŽoP o 10 PD Dřívější předložení ŽoP – podstatná změna harmonogramu a finančního plánu Nedostatečně doložené výdaje může ŘO z ŽoP vyjmout – dokládají se v následujících ŽOP

19 Vykazování výdajů Výdaje na přímé aktivity vyúčtovány prostřednictvím Žádosti o platbu osobní výdaje, cestovní náhrady, nákup služeb, přímá podpora, hmotný majetek a materiál, nehmotný majetek, odpisy, stroje a zařízení, hardware a osobní vybavení Nepřímé náklady nelze přiřadit ke konkrétní aktivitě

20 Způsobilost výdajů Obecná hlediska způsobilosti: věcná způsobilost přiměřenost výdaje – pravidlo 3E (hospodárnost, účelnost, efektivnost) časová způsobilost výdaje (v projektech výzvy Smart Akcelerátor nejdříve od 1.7.2015) místní způsobilost prokázání výdaje

21 Způsobilé výdaje – osobní výdaje Způsobilými osobními výdaji jsou: mzdové výdaje odvody na sociální a zdravotní pojištění nemocenská hrazená zaměstnavatelem zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele ostatní obligatorní výdaje Způsobilým výdajem nemůže být u 1 pracovníka pracovní úvazek vyšší než 1,2 úvazku celkem v souhrnné výši uzavřených úvazků u subjektů zapojených do projektu.

22 Dokladování mezd Doklady k předložení: pracovní smlouvy nebo dohody vč. pracovní náplně, mzdové sazby, výše úvazku (jen při prvním uplatnění výdaje) sjetina z účetního systému za sledované období doklady o úhradě výkazy práce povinná příloha ZoR Realizační tým, jejíž součástí je čestné prohlášení příjemce o dodržování pravidla max. povolené výše úvazků všech pracovníků, podílejících se na realizaci projektu (zveřejněno na webu) Ostatní se předkládá na vyžádání ŘO OP VVV

23 Výkazy práce Dokládá pracovník, který: vykonává činnosti pro projekt i mimo projekt nebo pracuje na základě DPP nebo DPČ nebo vykonává současně činnosti vykazované v přímých nákladech a činnosti hrazené z paušálních nákladů projektu Povinnost uchovávat kopii PV pro účely kontroly Vzor PV pro OP VVV k dispozici na webu MŠMT: Dokumenty pro žadatele a příjemce / Vzory dokumentů OP VVV / Přehled vzorů – Přílohy MZ

24 Způsobilé výdaje – cestovní náhrady Cestovní náhrady musí být v souladu s cíli projektu, realizovány osobami zapojenými do projektu způsobilé výdaje cestovné, ubytování / nocležné, stravné, nutné vedlejší výdaje dokladování způsobilosti vyúčtování pracovní cesty, zpráva o průběhu zahraniční pracovní cesty, doklad o úhradě zahraniční služební cesty ubytování ve *** hotelu, výdaje do částky 100 EUR/osobu/noc

25 Způsobilé výdaje – nákup služeb Občerstvení, vzdělávací aktivity, outsourcované služby (nákup na zakázku vyvíjených nebo vytvářených publikací, odborné služby, výdaje na konference/kurzy) Dokladování způsobilosti faktury od dodavatelů objednávka /smlouva prezenční listiny v případě podpory účastníků doklad o úhradě

26 Nezpůsobilé výdaje Nejsou obsaženy v platném rozpočtu Nejsou v souladu s cíli projektu Nejsou hospodárné, účelné, efektivní Nejsou v souladu s legislativou V osobních nákladech: náhrada nevyčerpané dovolené při ukončení pracovního poměru odstupné

27 Finanční milníky Vyjadřují minimální výši výdajů projektu, kterou je příjemce povinen k datu, k němuž je milník stanoven, vyúčtovat Stanoveny v Rozhodnutí o poskytnutí dotace Nastaveny dle finančního plánu Průběžné milníky – 80% součtu vyúčtování za 2 po sobě jdoucí období (tj. 12 měsíců) lze měnit podstatnou změnou Hraniční milník – 60% součtu vyúčtování v 60% doby realizace nelze snížit podstatnou změnou Nesplnění je porušením rozpočtové kázně

28 Dotazy k 1. části semináře

29 Přestávka 12,00 – 12,45

30 Zadávání a kontrola zakázek v projektech OP VVV Mgr. Filip Svoboda

31 Zadávání zakázek v projektech OP VVV podmínky právního aktu týkající se zadávání zakázek povinnost postupovat při zadávání zakázek v souladu s - právními předpisy (ZVZ / ZZVZ) - PpŽP

32 Vysvětlení terminologie z hlediska veřejného zadavatele zakázka=veřejná zakázka zakázka malé hodnoty = veřejná zakázka malého rozsahu zakázka vyšší hodnoty ≠ podlimitní/nadlimitní veřejná zakázka výběrové řízení≠zadávací řízení

33 Úprava v PpŽP kap. 12 PpŽP „Zadávání a kontrola zakázek“ východiskem MP MMR pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014–2020 podzim 2016 – nový MP MMR -> nutnost aktualizace kap.12 PpŽP důvodem zajištění souladu se ZZVZ

34 Kap. 12 PpŽP Obsah: 1.Působnost 2.Obecná ustanovení 3.Postupy pro zadávání zakázek malé hodnoty a zakázek vyšší hodnoty 4.Kontrola výběrových a zadávacích řízení

35 Působnost veřejní zadavatelé postupují při zadávání zakázek podle PpŽP (oddíl 12.2 a 12.3) pouze v případě VZMR výjimky (týkají se opět pouze VZMR): zákonné výjimky, důvody JŘBU tzv. bagatelní zakázky, jejichž PH je nižší než 400 000 Kč bez DPH tzv. dlouhodobé zakázky malé hodnoty povinnosti související s kontrolou (oddíl 12.4)

36 Obecná ustanovení základní zásady postupu zadavatele druh zakázky podle předmětu dodávky, služby, stavební práce druh zakázky podle předpokládané hodnoty zakázky malé hodnoty = VZMR stanovení předmětu a přepokládané hodnoty, zákaz dělení

37 Postupy pro zadávání zakázek malé hodnoty – druhy výběrových řízení uzavřená výzva výzva k podání nabídek 3 zájemcům otevřená výzva uveřejnění oznámení otevřené výzvy na profilu zadavatele elektronické tržiště zadávání podle pravidel el. tržiště

38 Zadávací podmínky povinné náležitosti výzvy/oznámení další zadávací podmínky obchodní podmínky, kvalifikace lhůta pro podání nabídek stanovení s ohledem na předmět zakázky ode dne následujícího odeslání/uveřejnění 10 kalendářních dnů u zakázek malé hodnoty konec v pracovní den dodatečné informace a úpravy zadávacích podmínek

39 Otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek zadavatel / hodnotící komise (3 členové) / jiná pověřená osoba společný protokol pro všechny úkony otevírání obálek (pouze formální úkon) posouzení nabídek (možné až po hodnocení) možnost doplnění (takřka v plném rozsahu) hodnocení nabídek

40 Ukončení výběrového řízení, uzavření smlouvy s dodavatelem uzavření smlouvy s vybraným uchazečem neposkytnutí součinnosti, uzavření s dalším uchazečem v pořadí zákaz uzavření smlouvy náležitosti smlouvy zákaz podstatné změny práv a povinností vyplývajících z uzavřené smlouvy

41 Další postupy jednání o nabídkách zrušení výběrového řízení (bez udání důvodu) poskytování informací uchazečům zakázky malé hodnoty zadávané původně bez vztahu k projektu či před vydáním RoPD postup odpovídající míře soutěže a transparentnosti dle PpŽP, přiměřená kontrola

42 Kontrola VŘ a ZŘ - povinnost uchovávání dokumentace rozsah povinně uchovávané dokumentace při zadávání podle PpŽP (bod 12.4.1 odst. 2) při zadávání podle ZVZ/ZZVZ (§ 155 ZVZ / § 216 ZZVZ) tzv. bagatelní zakázky (účetní doklady)

43 Kontrola ZŘ z hlediska veřejného zadavatele ex-ante kontrola před zahájením zadávacího řízení nadlimitní VZ, podlimitní/nadlimitní VZ v JŘBU z uvedených důvodů, podlimitní VZ na stavební práce (vzorek) interim kontrola před uzavřením smlouvy nadlimitní VZ (vždy) poskytování informací o průběhu řízení ŘO povaha ex-ante a interim kontroly ex-post kontrola

44 Dotazy k VZ

45 Přestávka 13,50 – 14,05

46 Informační systém

47 Žádost o platbu v ISKP

48

49

50

51

52

53 Postup pro import souboru xml do soupisky Zpracovaný MPSV: https://www.esfcr.cz/pokyny-k-vyplneni-zpravy-o- realizaci-zadosti-o-platbu-a-zadosti-o-zmenu- opz Stránky MŠMT: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/zadost- o-platbu-1

54 Nástroj pro tvorbu xml souboru

55

56

57 Vložení příloh:

58 Nevyplňujte

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71 1. stav ŽoP po podepsání ŽoP 2. stav ZoR po podepsání ZoR 3. stav ŽoP po podepsání ZoR 4. ŽoP i ZoR předloženy ŘO

72 Změnová řízení v ISKP

73 Typ závažnosti změny Nepodstatná změna Podstatná změna zakládají změnu právního aktu Podstatná změna nezakládají změnu právního aktu

74 Typ závažnosti změny Více změn najednou – typ závažnosti se sjednocuje na nejvíce závažné změně. -> snažit se nespojovat spolu nesouvisející změny! Okamžik podání: Nepodstatné změny – lze nejprve realizovat, následně předložit Podstatné změny – je nutné vždy nejprve předložit a teprve následně realizovat.

75 Paralelní řešení více změnových řízení Lze založit a podat více změnových řízení najednou Musí však být na jiných obrazovkách žádosti - obrazovku žádosti o změnu lze vybrat pouze pod jednu žádost o změnu - následně je obrazovka blokovaná do data účinnosti dané žádosti o změnu. V případě potřeby editace stejné obrazovky je třeba počkat na potvrzení/ schválení žádosti nabytí data účinnosti -> teprve pak je možné založit novou žádost o změnu

76 Druhy změn dle iniciátora Změny může iniciovat: Příjemce ŘO

77 Druhy změn dle fáze projektového cyklu Před zahájením realizace – po podání žádosti o podporu Vracení obrazovek před vydáním právního aktu Během realizace

78 Žádost o změnu v ISKP Výhradně prostřednictvím ISKP Levý sloupec Vytvořit žádost o změnu:

79 Žádost o změnu v ISKP Datum účinnosti: Nepodstatná změna: datum, kdy byla změna provedena Podstatná změna: datum, kdy v budoucnu by měla změna nastat – po schválení ze strany ŘO.

80 Žádost o změnu v ISKP Odůvodnění změny Nezbytné pro všechny druhy změn Textové pole na obrazovce Žádost o změnu

81 Žádost o změnu v ISKP Výběr obrazovek k provedení změny:

82 Žádost o změnu v ISKP Označení relevantních obrazovek k zaznamenání změny:

83 Žádost o změnu v ISKP Nedělitelné závislé obrazovky Související obrazovky, které je vždy nutné editovat společně Systém automaticky doplní závislé obrazovky, vyberete-li jen jednu z nich

84 Žádost o změnu v ISKP Přehled obrazovek vybraných k editaci vidíte na úvodní záložce Obrazovky žádosti o změnu. Možnost odstranit nerelevantní obrazovky

85 Žádost o změnu v ISKP Editace obrazovky: Výběr záznamu a stisknutí tlačítka Vykázat změnu:

86 Žádost o změnu v ISKP Úprava obrazovky, uložení

87 Žádost o změnu v ISKP Kontrola

88 Žádost o změnu v ISKP Finalizace

89 Žádost o změnu v ISKP Elektronický podpis žádosti osobou oprávněnou (po obdržení interní depeše)

90 Žádost o změnu v ISKP Vložení certifikátu a hesla

91 Žádost o změnu v ISKP Změna stavu žádosti o změnu

92 Potvrzení/ schválení změny Nepodstatná změna -> potvrzení změny ŘO Podstatná změna -> schválení změny ŘO Následně se změna propisuje do žádosti o podporu. O potvrzení/ schválení je příjemce informován automaticky generovanou interní depeší.

93 Zpráva o realizaci v ISKP

94 Dotazy k IS

95 Děkujeme za pozornost Kontaktní údaje (odd. 474): Ing. Karolína Měchurová (vedoucí oddělení) karolina.mechurova@msmt.cz Ing. Šárka Rachunková (projektový / finanční administrátor) sarka.rachunkova@msmt.cz


Stáhnout ppt "Seminář pro příjemce Výzvy Smart Akcelerátor Praha, 14. září 2016."

Podobné prezentace


Reklamy Google