Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem."— Transkript prezentace:

1 Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Název SŠ:SOU Uherský Brod Autoři:Ing. Petr Kundrata Název prezentace: (DUMu) Proměnné časování ventilových rozvodů Tematická oblast:Motory – pohyblivé části Ročník: 2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:duben 2013

2 Anotace  Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Motory – pohyblivé části je poskytnout žákům informace o základních částech konstrukce motorů a podpora výuky ve vyučovacích hodinách.  Jednotlivé DUMy (prezentace a pracovní listy) v této sadě popíší postupně tematické oblasti, které jsou probírány v předmětu Automobily.  Tato prezentace je konkrétně zaměřena na tematický celek Prom ě nné č asování ventilových rozvod ů.

3 Význam Pro různé otáčky motoru je vhodné jiné nastavení časování ventilů a jejich zdvihu. Proměnné časování zlepšuje plnění válců, což má vliv na výkon motoru, průběh kroutícího momentu, pružnost, emise a spotřebu.

4 Proměnné časování Změna časování může být - fázová (skoková) – například Porsche VarioCam – časování se mění skokově při určitých zvýšených otáčkách - plynulá – například BMW Vanos – časování se mění plynule v závislosti na otáčkách.

5 Obrázek 1: Porsche VarioCam

6 Obrázek 2: BMW Vanos

7 Proměnný zdvih Změna zdvihu může být - fázová (skoková) – například Honda VTEC - plynulá – například BMW Valvetronic, Fiat VVA.

8 Obrázek 3: Honda VTEC

9 Obrázek 4: BMW Valvetronic

10 Obrázek 5: Fiat VVA

11 Zdroje [1] KLŮNA, Jindřich a Jiří KOŠEK. Příručka opraváře automobilů. Vyd. 2. Brno: Littera, 1993, 482 s. ISBN X. [2] VÁVROVEC, Jiří. Současný stav a vývojové tendence v konstrukci ventilových rozvodů [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: https://dspace.vutbr.cz/bitstream/handle/11012/6981/Bakal%C3%A1% C5%99sk%C3%A1%20pr%C3%A1ce%20V%C3%A1vrovec.pdf?sequ ence=1

12 Zdroje obrázků [1] AUTOR NEUVEDEN. pelicanparts.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Camshaft_Swap_and_Chain_Tensioner/images_small/Pic19.jpg [2] AUTOR NEUVEDEN. pelicanparts.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: timing/pic26.jpg [3] AUTOR NEUVEDEN. world.honda.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: technology/VTEC/images/3_a1.gif

13 [4] AUTOR NEUVEDEN. usautoparts.net [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: [5] AUTOR NEUVEDEN. vcr-i.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: i.com/english/pop_up/fausses_idees_r/imgs/Multiair_2.gif


Stáhnout ppt "Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem."

Podobné prezentace


Reklamy Google