Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceParní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceParní."— Transkript prezentace:

1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceParní kotle, princip činnosti, základní rozdělení, popis jednotlivých druhů Klíčová slovaParní kotel, generátor, ohřívák, plamenec, žárotrubný, strmotrubný, průtočný PředmětStrojnictví Autor, spoluautorIng. Křížová Naděžda JazykČeština Druh učebního materiáluPrezentace Potřebné pomůckyPC, dataprojektor Druh interaktivityVýklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Cílová skupina 3. ročník, žáci 17 – 18 let Speciální vzdělávací potřeby ne ZdrojeSeznam viz poslední strana 1 VY_32_INOVACE_21_423 Parní generátory – kotle 1 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

2 Parní generátory jsou zařízení k výrobě vodní páry Princip činnosti teplo teplo 2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje ohřívák – ohřev na bod varu výparník – vypařování vody, teplota se nezvyšuje přehřívák - zvyšování teploty, koná práci napájecí voda pára sytá přehřátá

3 Rozdělení kotlů podle  účelu použití – elektrárenské - teplárenské - pro výtopny - pro spalovny - utilizační (odpadní teplo) - lokomotivní, lodní  tlaku vyráběné páry – nízkotlaké – do 0,05Mpa - středotlaké – 0,05 – 1,6MPa - vysokotlaké – 1,6 – 16MPa - velmi vysokotlaké – nad 16MPa  oběhu vody - velkoprostorové - bubnové (strmotrubné) - průtočné 3 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

4 Velkoprostorové kotle – válcový 1 – válcový kotel 2 – topeniště s rovin- ným roštem 3 – odběr páry 4 – napájecí voda 5 – vodní prostor 6 – parní prostor 7 - spaliny 4 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

5 Velkoprostorové kotle – plamencový 2 – plamenec 3 – cesta spalin 4 – ohřívák napájecí vody 5 – přehřívák páry 6 – odběr páry 5 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

6 Velkoprostorové kotle – žárotrubný 2 – žárové trubky 6 – topeniště se stup- ňovitým roštem 7 – sběrač kalů 8 - přístroje 6 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

7 Vodotrubné kotle s malým vodním obsahem – článkový 1 – válcová nádoba 2 – spojovací trubka 3- komory s varnými trubkami 4 – topeniště s řetězovým roš- tem 6 – přehřívák páry 7 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

8 Bubnové kotle – strmotrubné buben – k oddělení vody od páry výparník – ze svislých nebo ohnu- tých trubek 1 – sběrné bubny 2 - varné trubky 3 - sběrač páry 4 – přehřívák páry 5 – mechanický rošt s posuvnými roštnicemi 6 – ohřívák vzduchu 7 – ohřívák vody 8 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

9 Sálavý kotel – s přirozenou cirkulací vody výhřevná plocha z var- ných trubek, je vystave- na sálání plamene spaliny – asi 1 000°C předávají teplo 9, 10, 11 1 – spalovací komora 2 – hořák 4 – pára z varných trubek 5 – sběrný válec 6 – odlučovač soli 9 – ohřívák vzduchu 10 – ohřívák vody 11 – přehřívák páry 9 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

10 Kotel La Mont – s nuceným vodním oběhem voda obíhá okruhem buben – trubky – buben čerpadlo(4) nasává vodu z bubnu a protlačuje ji odpařo- vacími trubkami, směs vody a páry vstupuje znovu do bubnu, kde se pára odloučí a předehřívá v přehříváku 1 – napájecí čerpadlo 2 – ohřívák vody 3 – buben 4 – oběhové čerpadlo 5 – odpařovací trubky 6 – ohřívák vody 10 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

11 Kotel Bensonův – s nuceným průtokem vody čerpadlo tlačí vodu odpařovacími trubkami, ve kterých se ohřívá, odpařuje a vzniklá pára se přehřívá 1 – čerpadlo 2 – ohřívák vody 3 – odpařovací trubky 4 – přehřívák vody 5 – ohřívák vzduchu 11 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

12 Parní kotle typu NG/C patří do skupiny dvoutahových kotlů s nechlazenou komorou obratu. Promyšlenou konstrukcí se dosahuje minimální účinnosti 90%. Výkon kotlů se pohybuje od 300 až do kg páry/hod. Kotel je dodáván plně vybavený se všemi regulačními a bezpečnostními prvky. Na kotel lze instalovat jakýkoliv průmyslový hořák na plynná i kapalná paliva. 12 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

13 Žárotrubné třítahové parní kotle GPT mají vodou chlazenou komoru obratu a zvlněný povrch tělesa kotle. Kotle s výkonem od 2 až do 20 t/hod. Kotel byl vyvinut za účelem vysoké účinnosti a nejnižších možných emisí NOx. Při použití ekonomizéru GN – ECO Systém je účinnost na hodnotách 94%. Použití je pro tlak páry až do 25 bar. Použití ve velmi těžkých provozech a vysokých výkonech. Mohou spalovat plynná a kapalná paliva. Ideální pro chemický, textilní a mlékárenský průmysl a pro všechny ostatní instalace. 13 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

14 14 Souhrn učiva 1.K čemu se používají parní kotle. 2.Jaké jsou výhody plamencového kotle proti válcovému. 3.Jaký je princip výroby páry u sálavých kotlů. 4.Popište kotel La Mont. 5.Popište Bensonův kotel. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

15 15 Použité zdroje ING.KEMKA, Vladislav a kol. Stavba a provoz strojů. Praha: Informatorium, 2009, ISBN ING. DOLEČEK a kol. Stroje a zařízení II. Praha: SNTL, 1970, ISBN AUTOR NEUVEDEN. seznam [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: parni-kotel-ng/c/ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje


Stáhnout ppt "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceParní."

Podobné prezentace


Reklamy Google