Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila."— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk Název: Popis uměleckého díla Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Popis uměleckého díla Anotace: Žáci se seznámí s prezentací popisu uměleckého díla. Podle osnovy a obrazů v prezentaci sestaví správný popis, všímají si detailů na obraze, používají správné jazykové prostředky. Společně práci hodnotí.

2 POPIS UMĚLECKÉHO DÍLA OBRAZ, PLASTIKA, SOCHA, UMĚLECKÁ FOTOGRAFIE…..

3 Co potřebujeme umět? DETAILNĚ POZOROVAT DÍLO PŘEMÝŠLET – JAK BUDU POPISOVAT POSTUPOVAT PODLE OSNOVY VÝBÍRAT VHODNÉ JAZYKOVÉ PROSTŘEDKY - VHODNÁ PŘÍDAVNÁ JMÉNA - VHODNÁ SLOVESA

4 PŘI POZOROVÁNÍ: POSTUPUJEME OD NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH ČÁSTÍ K MÉNĚ DŮLEŽITÝM POPISUJEME SYSTEMATICKY JEDNOTLIVÉ ČÁSTI

5 OBRAZ OSNOVA POPISU OBRAZU 1.ÚVOD - název obrazu autor hlavní motiv 2. HLAVNÍ ČÁST POPISU – popředí střed obrazu pozadí 3. ZÁVĚR – celkový dojem

6 Prohlédněte si dobře následující obrazy a pokuste se je podle osnovy popsat. Na úkol máte 15 minut. Dodržujte osnovu popisu obrazu.

7 Franz Marc Dvě ženy na kopci, 1906

8 Vincent Willem van Gogh Slunečnice

9 Paul Cézanne - Hráči karet

10 CVIČENÍ 1.Vyberte si z obálky rozstříhané lístečky a sestavte z něj obraz. 2.Pozorně si jej prohlédněte. 3.Podle osnovy obraz popište.

11 Pro učitele: Vyučující si připraví podle počtu žáků umělecká díla – obrazy (buď vytiskne z internetu, nebo využije staré kalendáře). Každý obraz rozstříhá na nepravidelné části. Žáci obraz skládají - musí při skládání sledovat detaily, tím obraz detailně pozorují. Po sestavení podle osnovy obraz popisují. Po časovém limitu si vzájemně své popisy ve dvojici čtou.

12 POUŽITÉ ZDROJE 3%A9zanne_082.jpg 3%A9zanne_082.jpg Willem_van_Gogh_128.jpg Willem_van_Gogh_128.jpg rc_030.jpg rc_030.jpg


Stáhnout ppt "Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila."

Podobné prezentace


Reklamy Google