Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výuka jazyků Johana Janoušková Veronika Hanáková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výuka jazyků Johana Janoušková Veronika Hanáková."— Transkript prezentace:

1 Výuka jazyků Johana Janoušková Veronika Hanáková

2 Plán prezentace * Charakteristika firmy a produktu * Strategický cíl * Situační analýza * Marketingová strategie * Rozpočet a harmonogram * Systém kontroly

3 Firma : jazyková škola a překladatelská agentura Působí od r.1998, a to na celém území České republiky 4 pobočky: Ostrava, Brno, Praha, Plzeň výuka jazyků:překlady a tlumočení = 70 % : 30 % Titul Firma roku v Moravsko-slezském kraji pro rok 2008

4 Produkt : Skype výuka jazyků Služba zavedena v srpnu 2008 Moderní způsob výuky s využitím internetu a softwaru - Skype : program pro komunikaci online

5 Potřebné vybavení : internet, Skype, mikrofon, popř. webkamera (obraz) Výhody : - dostupnost - záznam hodiny - rodilý mluvčí - anonymita - one-to-one výuka Vyuč. hodina : 55 minut, 399/499 Kč

6 Strategický cíl Zvýšit do konce roku 2009 poptávku po Skype výuce – 5tinásobně. Proč ? Dnes : 2 objednávky za měsíc ( i přes častou propagaci PR aktivitami a potenciál služby )

7 Situační analýza KONKURENCE -Nejen individuální lektoři ( spousta ) ( obvykle : 60 min, Kč/ hod ) -Noví konkurenti – srovnání -Pozn : Některé firmy jsou na začátku, domluva podmínek individuálně NÁZEV FIRMY JAZYKYLEKCECENA/1 HOD Slůně – svět jazyků Aj, Nj, Fj, Šj, Ru,Čj.. 55 min399/499 Kč (bez DPH) Jazyková škola Spěváček Aj, Nj, Fj, Šj, Ru,.. 60 min349 Kč Dva roky prázdnin Aj45 min350 Kč SkypeangličtinaAj50 min Kč

8 ZÁKAZNÍCI Původně pro : 1)manažer, který má málo času, cestuje 2)Žena na mateřské dovolené 3)Handicapovaní lidé Kdo opravdu objednává : 1)Manažer z maloměsta, který nechce dojíždět 2)Žena na mateřské 3)Studenti netradičních jazyků 4)2 studentky, kteří se v zahraničí chtěly učit jiný jazyk

9 PRODUKT – SWOT analýza Strenghts Kvalita poskytované služby Možnost rodilého mluvčího Komfort/Dostupnost – místo, čas Anonymita One to one výuka Záznam hodiny První místo při hledání na internetu Při hledání na internetu více cest Dobré jméno firmy Spousta článků v novinách Marketingová podpora – hra o notebook, výhry v tombolách, direct mailing Weaknesses Vysoká cena Malá informovanost potenciálních zákazníků Nevhodně zvolený systém webových stránek Nejasný způsob objednání Neosobní jednání Žádné konkrétní zmínky/seznámení s lektory na stránkách Delší čas při zprostředkování nežli přímá komunikace s lektorem Opportunities Nový trh (další skupiny zákazníků) Rychlé tempo života Nemožnost/lenost dojíždět Moderní trendy ve způsobech výuky a komunikace Threats Sílící konkurence Snadnost vstupu nových konkurentů Nutná počítačová gramotnost zákazníka Nutné technologické zázemí zákazníka

10 Marketingová strategie TARGETING 1)pracovníci ve výkonných pozicích, kteří nechtějí plýtvat časem na cestování, popř z malých měst 2)Těhotné ženy a rodiče na mateřské dovolené, pro které je pohodlnější zůstat na výuku doma 3)Studenti soukromých gymnázií a soukromých vysokých škol, kteří mají možnost vzdělání i za vyšší cenu, někdy vyžadují osobnější přístup

11 POSITIONING Firma : Potřebujete-li pomoci s jazykem, obraťte se na nás, zvládneme vše a hlavně kvalitně. ( komplexnost služeb, serióznost – spoleh, kvalita ) Skype : Učíme jazyk – kdykoli, kdekoli. ( schopnost uspokojit i nestandardní potřeby klientů )

12 MARKETING MIX PRODUKT - vnitřní diferenciace služby : nevhodná ( náplň závislá na potřebách a schopnostech klienta ) - prodloužení lekce z 55 na 60 min ( problémy s připojením atp.) - alespoň částečná náhrada hodiny, která byla přerušena kvůli technickým problémům

13 CENA - Částečné snížení cen v rámci celého programu Skype výuky - První zkušební lekce zdarma - Dárek v podobě skype sluchátek - Zavedení programu zvýhodňujícího klienty, kteří přivedou další

14 PROPAGACE 1) Změna webových stránek Větší písmo Lepší výstižnější obrázek Více informací – Podrobnější informace o průběhu a náplni hodiny (konverzace, možnost přeposílání souborů, chat, atd.) Lepší struktura – Zahrnutí informací ze souborů v.pdf přímo do textu na stránce. Zavedení nové složky FAQ Mediální ukázka služby (video) Informace a krátké seznámení s některými lektory

15 Internetové stránky dnes

16 Vhodnější obrázek – ukázka Multimediální ukázka služby - příklad

17 2) Šíření reklamních prospektů CO : Leták/ plakátek A4 – téma podle cílové sk., rámec stejný (horní část – logo, dolní část www odkaz, uprostřed – hl. téma,text) KAM : v městech s pobočkami, místo podle cílové sk. - ženy na mateřské : čekárny ordinací ženských a dětských doktorů - manažeři : letiště, golfový, tenisový klub, kosmetická centra, fit centra - studenti soukromých škol : nástěnky ve škole JAK : Pracovník najatý speciálně na zajištění takovéto distribuce KDY : Od června do prosince 2009 : po 6 týdnech – 5 vln

18 3) Prezentace v médiích - nejen v tisku TV - pořady :Sama doma (ČT1), Dobré ráno (ČT2), Snídaně s novou (Nova), Milénium (ČT24) - vedoucí na úseku Skype výuky společně s některým ze současných lektorů ( autentičnost ) (INTERNET) - zatím NE : proč: - suma prostředků vynaložených na komplexní propagaci firmy - přílišná limitovanost informací - problém alokace : bez vyhledávání – necílenost po vyhledávání – klient vidí Sluně mezi výsledky

19 ROZPOČET Návrh prospektů……………………… Kč Tisk prospektů ………………………… Kč Umístění (pronájem: fit centra atd)… Kč Mzda pracovníků zodp. za distribuci… Kč Dopravní náklady– benzín…………… Kč Sluchátka70 ks * 200 Kč …………… Kč Webové stránky …………………………4 000 Kč Celkem : Kč

20 HARMONOGRAM Červen : vlna letáků komplet Červenec : vlna bez škol Září : vlna letáků komplet Říjen : 15. – vlna letáků komplet Prosinec : vlna letáků komplet

21 KONTROLA Prosinec 2009 : Objednalo si Skype výuku jazyků alespoň 10 zákazníků? ANO : strategie byla úspěšná NE : pro rok 2010 přijmout korektivní opatření, resp. jinou strategii

22 * Děkujeme za pozornost! *


Stáhnout ppt "Výuka jazyků Johana Janoušková Veronika Hanáková."

Podobné prezentace


Reklamy Google