Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a."— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:Informační systémyRočník:4 Téma: Příčiny neúspěchu projektu Tematický okruh: Projektové řízení Jméno autora: Miroslav ŠirokýDatum tvorby: březen 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_ISY_SR022 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_ISY_SR022 Anotace: Definice pojmů projektového řízení a neúspěchu projektů II

2 Statistika projektů OK Zrušeno - nerealizovatelné Doba realizace – o 6 měsíců delší Cena – (60 – 190) % vyšší Funkcionalita < 70 % oproti smlouvě 25 % Originally In Center for Project Management, San Ramon, CA [1999] [150 IS project managers]

3 Základní příčiny neúspěchu Nesprávný výběr dodavatele Nevhodné zadání Nepřesná očekávání Korupce a „známosti“ Špatná analýza – zadání požadavků, neodpovídajících skutečným potřebám validace verifikace Pohled zákazníka 1

4 Základní příčiny neúspěchu Stále se měnící požadavky nevhodně nastavené podmínky komunikace s dodavatelem (rozdíl od „Extrémního programování“) vliv okolí Nerealistické doby na řešení před prodejem projektu – analýza a plán Podcenění projekčních nákladů před prodejem projektu – analýza a plán Pohled zákazníka 2

5 Základní příčiny neúspěchu Nesprávná identifikace počátečních požadavků nevhodně nastavené podmínky komunikace se zákazníkem modelování požadavků „Tvrdí-li zákazník, že všemu hned napoprvé porozuměl, pravděpodobně maskuje svůj intelektuální deficit.“ 1 Pohled dodavatele

6 Základní příčiny neúspěchu Nedostatečné řízení subdodavatelských týmů Nedostatečné zapojení zákazníka do projektu zapojení zákazníka dle úrovně řízení » operativní » taktická » strategická Neadekvátní vyhodnocení rizik při začátku projektu (řízení rizik – RM) 2 Pohled dodavatele

7 Základní příčiny neúspěchu Nepodařilo se – odpovědné pracovníky zákazníka zahrnout do všech etap projektu pracovníky od vrcholového vedení až po provoz od etapy návrhu až po schválení – konečného uživatele zainteresovat na schvalování specifikací a testování vstupní požadavky výstupní a akceptační kritéria a protokoly

8 Základní příčiny neúspěchu Nepodařilo se – specifikovat vytvořené produkty (dodávky) v potřebné podrobnosti, definovat způsob dosažení požadovaných vlastností a jejich měření akceptační kritéria metriky SLA modelování požadavků – určit a řídit všechny nutné aktivity určit vlastníka procesu (aktivity)

9 Základní příčiny neúspěchu – dostatečně odhadovat potřebná úsilí pro činnosti zdroje nutnost spolupráce, … – eliminovat přerušování práce a ne-projektové aktivity – uřídit veliké množství požadavků na změny – exaktně definovat ukončení projektu Uřídit rizika a respektovat projektová omezení

10 Zdroje GÁLA, Libor. Podniková informatika: počítačové aplikace v podnikové a mezipodnikové praxi, technologie informačních systémů, řízení a rozvoj podnikové informatiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 482 s. ISBN ŠEBEK, V. Řízení projektů - přednášky BIVŠ 2013


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a."

Podobné prezentace


Reklamy Google