Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední zdravotnická škola Mostecká 1912 390 41 Tábor +420 381 252 514 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0791.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední zdravotnická škola Mostecká 1912 390 41 Tábor +420 381 252 514 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0791."— Transkript prezentace:

1 Střední zdravotnická škola Mostecká Tábor DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast etiketa Ročník 1. – 4. ročník Jméno autora Mgr. Jana Matušíková Název DUM Telefonování Datum vytvoření Duben 2013 Datum ověření Označení DUM VY_32_INOVACE_ Anotace Žák se naučí slušnému chování – Společensky přijatelné chování je cestou k úspěchu.

2

3 Telefonní hovor by měl obsahovat tři části: 1. Úvod (představení, pozdravení) 2. Vlastní sdělení 3. Ukončení hovoru (rozloučení)

4 Soukromé hovory: (pevná linka)  do telefonu se hlásíme svým příjmením nebo slůvkem prosím (nebo spojením – „Novák, prosím“)  je vhodné zeptat se, zda nerušíme  zda zjistíme, že jsme se dovolali na špatné číslo – představíme se a omluvíme  při přerušení je na volajícím, aby se znovu ozval  dodržujeme nesmyslnou zásadu – do telefonu se usmíváme (pozná se to)  přebíráme a vyřizujeme vzkazy (napíšeme si je)  máme-li společnost, omluvíme se, hovor vyřídíme co nejstručněji  volá-li nám někdo nevhod, omluvíme se mu, sdělíme mu dobu, kdy nám může zavolat, nebo nabídneme, že mu zavoláme my

5 Pozor! soukromě se nedoporučuje volat před devátou ráno o víkendu před desátou po deváté večer kolem oběda kondolence, se vyřizují dopisem nebo osobně nikdy telefonicky

6 Úřední hovory: (pevná linka)  do telefonu uvádíme jméno firmy a své příjmení  volající vždy zdraví, představuje se a uvádí jméno firmy  neznáme-li jméno toho, s kým mluvíme, napíšeme si je hned, co se nám představí  volaného oslovujeme 5. pádem (nikdy 1.pádem)  musíte-li během hovoru něco vyřídit (třeba podpis), upozorníme během hovoru volajícího  do mluvítka nekašleme, nesmrkáme a věnujeme se pouze volání  jste-li v cizí kanceláři a kolega má hovor, naznačte, že se vzdálíte  pokud vás vyzve, abyste zůstal, obraťte pozornost jinam a neposlouchejte

7 Pozor! jako první ukončuje hovor významnější osoba poslouchat cizí hovor je neslušné pokud přepínáme na hlasitý odposlech, volajícího upozorníme služební telefony nevyužíváme k soukromým hovorům

8 Telefonování: Mobil:

9


Stáhnout ppt "Střední zdravotnická škola Mostecká 1912 390 41 Tábor +420 381 252 514 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0791."

Podobné prezentace


Reklamy Google