Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci Bc.Kateřina Cuperová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci Bc.Kateřina Cuperová."— Transkript prezentace:

1 Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci Bc.Kateřina Cuperová

2 Linka bezpečí je bezplatná telefonická linka krizové pomoci pro mladé lidi do 25 let na telefonním čísle Je v provozu 24 hodin denně

3 Popis činnosti Posláním Linky bezpečí je poskytovat telefonickou pomoc těm, kteří se nacházejí v tíživé životní situaci Je možné zavolat, když si nevíme rady s problémem, cítíme se ohroženi, osamělí, zrazení, zmatení a z nejrůznějších důvodů se nemůžeme svěřit někomu ze svého okolí Na Lince bezpečí můžeme najít porozumění, radu nebo se domluvit na pomoci, kterou zajišťují další instituce (sociálně právní ochrana dětí, policie)

4 Linka důvěry – modrá linka Vyslechnout znamená poskytnout přístřeší duši… (neznámý autor) Telefonická krizová pomoc Pevná linka: Mobilní telefon: Pracovní doba: denně Služba je poskytnuta každému, kdo se na linku obrátí, bez ohledu na jeho věk a bydliště!

5 Základní pravidla linky důvěry Důvěrnost – to, co nám řeknete, se nedostane nikam (pracovníci linky důvěry jsou vázáni mlčenlivostí) Anonymita – nemusíte nám sdělovat žádné informace týkající se Vaší osoby. V anonymitě zůstávají i pracovnici. Výjimky v pravidlech: jde-li o záchranu života

6 Kdo je na druhé straně „sluchátka“? Pracovníci Linky důvěry jsou psychologové, pedagogové, sociální pracovníci a pracují pod supervizí (odborným dohledem zaměřeným zejména na kvalitu práce) Většina pracovníků kromě práce na lince důvěry pracuje s dětmi a mládeží v dalších organizacích

7 S čím se klienti obracejí na linku důvěry nejčastěji? 1. vztahové problémy (s rodiči, dětmi, partnery, první lásky) 2. výchovné problémy (náročné výchovné situace, problémy dospívání) 3. osobní problémy (osamělost, ztráta smyslu života, problémy – ve škole, v práci, nespokojenost s vlastním tělem) 4. zdravotní problémy (těhotenství, otázky zdravé váhy, životosprávy) 5. závislosti (gambling, drogy, alkohol, kouření, workoholismus)

8 6. sexuální otázky (informace o antikoncepci, první sexuální zkušenosti) 7. poruchy příjmu potravy (anorexie, bulimie) 8. traumatizující události (úmrtí blízké osoby, znásilnění, trestný čin, úraz) 9. sociálně-právní problémy (finanční a bytová tíseň, nezaměstnanost) 10. šikana, násilí, zneužívání

9 Představení linky důvěry v Praze internetový odkaz: Linka důvěry Karviná Telefonní spojení: Skype: linka.duvery.karvina Telefonickou krizovou pomoc poskytuje nepřetržitě 24 hodin denně.

10 Použitý materiál ml ml %200Layer_300_dpi_small.jpg %200Layer_300_dpi_small.jpg nadvaha.jpg nadvaha.jpg


Stáhnout ppt "Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci Bc.Kateřina Cuperová."

Podobné prezentace


Reklamy Google