Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, 403 31 Tel.: 472731819, 472731253 Tel. řed./fax: 472731480, VÝUKOVÝ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, 403 31 Tel.: 472731819, 472731253 Tel. řed./fax: 472731480, VÝUKOVÝ."— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel. řed./fax: , VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/

2 Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor: Radka Krausová L2 VY_32_INOVACE_18 Vytvořeno: Ročník: 4. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost – Přírodověda - Riskuj – Společenstva lesa Anotace: Tento materiál slouží k opakování látky o lesních společenstvech.

3 Riskuj Společenstva lesa

4 Vše o lese Živočichové Lesní plody Stromy Skrývačky - houby

5 Vše o lese – Na stromech můžeme často vidět takovéto značky. Víš, co znamenají?

6 Vše o lese – Jsou lidé, kteří se v lese neumí chovat. Co takoví lidé podle tebe dělají špatně?

7 Vše o lese – Jak bys pomohl/a v zimě lesním zvířátkům, aby přežila do jara?

8 Vše o lese – Dokážeš říct alespoň tři nebezpečné situace které na nás mohou „číhat“ v lese?

9 Vše o lese – Jak v lese poznáš, kde je sever?

10 Živočichové – Které jsem zvířátko? Lidem jsem nebezpečné hlavně když se starám o svá malá mláďátka. Máme příbuzné, kteří ale bydlí s lidmi ve chlévě.

11 Živočichové – Které jsem zvířátko? Často mě lidé nazývají „zrzečka“ a mám tuze ráda oříšky.

12 Živočichové – Které jsem zvířátko? S celou rodinou stavíme domeček plný chodbiček. Každý máme svou úlohu a prý jsme velmi pracovití.

13 Živočichové – 4 000

14 Živočichové – Které jsem zvířátko? Můžeš slyšet, jak pracuju. Celý den svým zobákem hledám bacily, které nakazily stromy.

15 Lesní plody – Která jsem plodina? Jsem červená a malá. Dokonce menší než moje sestra, která roste na zahrádkách.

16 Lesní plody – Která jsem plodina? Aby sis mě mohl/a utrhnout, musíš dávat pozor. Mám totiž trny. Ale když vidíš mou červenou barvu, ani trny tě nezastaví.

17 Lesní plody – 3 000

18 Lesní plody – Která jsem plodina? Pokud si nedáš pozor, popícháš se o mé trny, ale určitě tě nakonec nezklame má chuť. Snad si mě v lese všimneš, jsem tmavě modrá.

19 Lesní plody – Která jsem plodina? Mám tmavě modrou barvu a barvím zoubky. Lidé mě neradi sbírají, protože jsem moc malá kulička.

20 Stromy – Který jsem strom? Na rozdíl od ostatních kamarádů, mám bílou kůži a mé tělo je tenké.

21 Stromy – 2 000

22 Stromy – Který jsem strom? Jako jediný svého druhu, ztrácím v zimě šaty. Můžu se ale radovat, že na jaře mi narostou nové, krásnější.

23 Stromy – Který jsem strom? Jsem oblíbený vánoční stromek. Bohužel nejsem sám, ale mě poznáte podle šišek, které mi rostou směrem dolů - jsou dlouhé a štíhlé.

24 Stromy – Který jsem strom? Pokud se sejde celá naše rodina, říkáme, že se sešla „doubrava“. Stačí se trochu podrbat a hned je pod námi spoustu žaludů.

25 Skrývačky - houby – Dávej pod sebe dlaně, jedině tak se udržíš.

26 Skrývačky – houby – Tvarohový koláč máte jako zákusek.

27 Skrývačky – houby – Na tomto hřišti je příliš kamenů.

28 Skrývačky – houby – Václav Kalista je můj strýček z Prahy.

29 Skrývačky – houby – Vyletěl holub, Inka se dívala, kam zamířil.

30 Vše o lese – odpověď turistické značení cest

31 Vše o lese – odpověď křičí v lese, pohazují odpadky, lámou větve, vytrhávají rostliny, ukopávají houby, chodí mimo vyznačené cesty, zakládají oheň

32 Vše o lese – odpověď Zvířátkům můžeme nosit do krmelce suché pečivo, ovoce, seno, kaštany.

33 Vše o lese – odpověď nastražená pytlácká oka, zvěř, skrytý kořen stromu nebo kámen, pokud se brzy setmí, můžeme zabloudit, jedovaté houby

34 Vše o lese – odpověď na stromech na severní straně jsou kratší větve, jižní strana mravenišť je pozvolnější a severní strmější, lišejníky na kmenech stromů rostou více na severní straně, letokruhy na pařezech stromů jsou na jižní straně širší než na straně severní

35 Živočichové – odpověď prase divoké

36 Živočichové – odpověď veverka obecná

37 Živočichové – odpověď mravenec lesní

38 Živočichové – odpověď datel černý

39 Lesní plody – odpověď jahoda lesní

40 Lesní plody – odpověď ostružiník maliník

41 Lesní plody – odpověď ostružiník křovitý

42 Lesní plody – odpověď borůvka černá

43 Stromy – odpověď bříza bělokorá

44 Stromy – odpověď modřín opadavý

45 Stromy – odpověď smrk ztepilý

46 Stromy – odpověď dub letní

47 Skrývačky – odpověď Dávej pod sebe dlaně, jedině tak se udržíš.

48 Skrývačky – odpověď Tvarohový koláč máte jako zákusek.

49 Skrývačky – odpověď Na tomto hřišti je příliš kamenů.

50 Skrývačky – odpověď Václav Kalista je můj strýček z Prahy.

51 Skrývačky – odpověď Vyletěl holub, Inka se dívala, kam zamířil.

52 Použité zdroje: Značky na stromech: AKTRON. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License, version 1.2 na WWW: %AD.jpg Modřín: TOPJABOT. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Smrk: LIFAR. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí 3.0 Estonia (CC BY-SA 3.0 EE a WWW: Smrk šiška: MPF. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License, version 1.2 na WWW: Bedla: ŠOLTÉSZOVÁ, Barbora. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0) na WWW: Kozák: PRASOPESTILENCE. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0) na WWW: Liška: LINDSEY, James. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí 2.5 Generic (CC BY SA 2.5) na WWW: Václavka: TOCEKAS. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License, version 1.2 na WWW: Holubinka: PETHAN. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License, version 1.2 na WWW: Všechny ostatní obrázky použity z galerie office – Skrývačky z: KOTEN, Tomáš. Škola ? V pohodě! (2): projektové vyučování na základní škole: metodický návod, hry a formy práce pro projektové vyučování a praktickou realizaci průřezových témat (aktivní činnostní učení napříč předměty v kooperativních skupinách. Vyd. 1. Most: Hněvín, s. ISBN

53 Metodika práce: Rozdělte třídu na skupiny. Můžete si již na počátku zvolit pomocníka, který Vám bude pomáhat u IT. První skupina si zvolí oblast a otázku (hodnotu). Pokud ji stejná skupina zodpoví, volí si další otázku, pokud ne, volí otázku ta skupina, která odpověděla správně. Pokud skupina otázku nezodpoví správně, zvolená suma se jim odečítá a pokud správně, suma se jim přičítá. Pokud na zvolenou otázku neodpoví nikdo správně, volí otázku ti, co byli poslední na řadě. Pokud žáci narazí na zlaté cihly, jsou jim automaticky přičítány body. Skupina, která má nakonec nejvíce bodů, si zaslouží 1.


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, 403 31 Tel.: 472731819, 472731253 Tel. řed./fax: 472731480, VÝUKOVÝ."

Podobné prezentace


Reklamy Google