Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová."— Transkript prezentace:

1 R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová

2 Písemná komunikace skrze internet:  Korespondenční kurz on-line (KK) od roku 2003  Internetové poradenství (IP) od roku 2006  Netstreetwork (NSW) od roku 2010  Diskuzní fórum Služby anonymní a bezplatné C ENTRUM A NABELL

3  registrovaná sociální služba v rámci Odborného sociálního poradenství  více poradců  koncipováno jako jednorázové poradenství  konzultace odpovědí v týmu  podpis Internetová poradna Anabell  osoby s poruchami příjmu potravy a jejich blízcí I NTERNETOVÉ PORADENSTVÍ

4  osoby blízké  sdílet situaci  jak komunikovat  jak mohou pomoci  jak motivovat k návštěvě odborníků  co je možné dělat, když si potíže nepřipouští  kdo může pomoci + kontakty  jak se postarat o sebe  osoby s poruchami příjmu potravy  sdílet situaci  získat pochopení  zjistit závažnost potíží  kdo může pomoci + kontakty  konkrétní rady, jak předejít přejídání nebo zvracení T ÉMATA A ZAKÁZKY IP

5  myšlenka začít hledat potencionální klienty v prostředí internetu  osoby s potížemi s jídlem jakéhokoliv věku  stojí samostatně, není sociální službou  iniciativa od Anabell, ne od klientů  koordinátor a tým dobrovolníků  „přátelská komunikace“  dobrovolníci vystupují pod svým jménem, ne za Anabell  opakovaný kontakt (poradce se může doptávat, navazovat s klientem vztah) N ETSTREETWORK

6  vytipování stránek, kde se sdružují potencionální klienti  začlenění se do skupiny  navázání vztahu s lidmi ve skupině  postupné ukazování jiné cesty, předkládání možností  zanechávání kontaktu na sebe, na diskuzní fórum Anabell P OSTUP PRÁCE N ETSTREETWORKERA

7  V případě, že klienti píší na zanechaný  opakovaně sdílet situaci  získávat pochopení a podporu  zorientovat se v situaci  zjistit závažnost potíží  kdo může pomoci, v čem se odborníci liší + kontakty  konkrétní rady, jak předejít přejídání nebo zvracení, jak změnit způsob stravování obecně  cílem je motivovat klienta ke změně, k vyhledání odborné pomoci T ÉMATA A Z AKÁZKY NSW

8  podpora k aktivnímu řešení situace  pomoc s aktivací osobních zdrojů  možnost sdílet svou situaci  ukazování „dalších cest“  motivace k vyhledání odborné pomoci  dodání důvěry ve vlastní schopnost řešit situaci  informace o projevech a rizicích poruch příjmu potravy, možnostech léčby  zprostředkování kontaktů na služby, zařízení, odborníky P OSLÁNÍ IP A NSW

9  IP a NSW  ocenění  podpora a motivace  edukace o poruchách příjmu potravy  orientace v situaci  konkrétní rady  doporučení další pomoci (svépomocné manuály, odborná literatura, doporučení odborné pomoci, kontakty na odborníky)  odkaz na vlastní sociální sítě (blízcí)  NSW dále  přátelský vztah s klientem  „sdílení zkušeností z blízkého okolí“  kladení otázek, návaznost komunikace  osobnost pracovníka Z PŮSOB PRÁCE

10  Možnosti  opakované sdílení, vypovídání se  úleva  spolupráce s „kamarádem“ – člověkem, který se v situaci orientuje  hledání jiného úhlu pohledu na vlastní situaci  práce s motivací  Limity a rizika  oslabení motivace vyhledat odborníka tváří v tvář  navázání se na „kamaráda“ D LOUHODOBÝ PÍSEMNÝ KONTAKT V RÁMCI NSW

11  přístup na našich internetových stránkách  pro osoby s poruchami příjmu potravy od 15 let  prostor pro každého, kdo potřebuje poradit či sdílet zkušenosti s léčbou poruch příjmu potravy  získání informací o možnostech pomoci  získání kontaktů na odbornou pomoc  setkání s lidmi, kteří mají podobné obtíže – sdílení zkušeností D ISKUZNÍ FÓRUM

12 Žádná ze služeb nenahrazuje odborný kontakt tváří v tvář ani dlouhodobou léčbu nebo terapii.

13 Děkuji za pozornost Mgr. Klára Gelnarová S ociální pracovnice Poradny Anabell a Internetového poradenství


Stáhnout ppt "R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová."

Podobné prezentace


Reklamy Google