Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno AutorMgr. Pelikánová Lucie Anotace Prezentace seznamuje s použitím základních značek vývojových diagramů. Žáci prezentaci využívají opakovaně při tvorbě vlastních algoritmů. PředmětInformatika a výpočetní technika Tematická oblastAlgoritmizace a programování TémaVývojové diagramy Očekávané výstupy Žák se seznámí se základními značkami vývojových diagramů, pochopí jejich rozdělení a účel, naučí se základní značky graficky znázorňovat. Klíčová slova Vývojový diagram, grafická značka, mezní značka, větvení, příkaz vstupu, výstupu, příprava pro cyklus Druh učebního materiáluprezentace (výkladová) Ročník4 Cílová skupinanižší stupeň osmiletého gymnázia (možno i vyšší gymnázium) Ověřeno11. 4. 2013, O4 Zdroje uvedeny na konci dokumentu. Vývojové diagramy

2 Lucie Pelikánová Gymnázium Kladno 2012/2013

3 Používané příkazy v algoritmech Příkazy k činnosti (operaci, výpočtu, akci) a jejich posloupnost Podmíněný příkaz (rozhodování) ze dvou možností Podmíněný příkaz z výběru z více možností Příkaz cyklu s podmínkou (na začátku nebo na konci) Příkaz cyklu s pevným počtem opakování

4 Vývojové diagramy Vývojové diagramy se skládají z grafických značek. Pomocí těchto značek znázorňujeme příkazy, ze kterých se algoritmus skládá. Značky již jsou normalizovány, existují šablony podle kterých je můžete kreslit nebo připravené tvary v grafických programech. Zápisu algoritmu pomocí normalizovaných značek, bude rozumět každý, kdo tyto značky zná.

5 Mezní značka (začátek a konec) Značka Příklad zápisu Program obdélník Konec

6 Běžný příkaz (operace, výpočet) Značka Příklad zápisu o = 200 Doleva

7 Příkaz vstupu, výstupu Značka Příklad zápisu Čti a, b Piš o

8 Větvení (podmíněný příkaz) Značka Příklad zápisu X > Y AnoNe

9 Příprava pro cyklus Značka Příklad zápisu Pro i = 1 do 10

10 Další značky Podprogram Spojovací značky

11 Zdroje KLIMEŠ, Cyril. Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. České vyd., aktualiz. a upr. Nitra: Enigma, 2008, 460 s. Maturita v kapse. ISBN 978-80-89132-71-3. ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: praktická učebnice. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 112 s. ISBN 978-80-251-3227-2.


Stáhnout ppt "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno."

Podobné prezentace


Reklamy Google