Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat."— Transkript prezentace:

1 Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat

2 Problém:

3 Proč průzkum?

4 ?

5 Cíle průzkumu: - využívání stezek v závislosti na věku a pohlaví a přítomnosti motorové dopravy - chování cyklistů v křižovatkách - jízda po jednosměrných stezkách v protisměru - vztah cyklistů a chodců na stezkách zn. C9a

6 Lokality, metodika: 6 lokalit – stezky v PP podél hlavních komunikací 7 průzkumů pokrývajících špičkové hodiny

7 Lokality, metodika: 6 lokalit – stezky v PP podél hlavních komunikací 7 průzkumů pokrývajících špičkové hodiny

8 Evidované ukazatele: muži x ženy děti (do cca 15 let), dospělí, senioři směr jízdy způsob jízdy 15 min. intervaly *sčítání motorové dopravy

9

10

11 Celkem evidováno 1188 cyklistů

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21 Vliv motorové dopravy na využívání stezek

22

23

24 Vztah cyklistické a pěší dopravy na společných stezkách C9a - dle legislativy nadstandardní šířka pro zjištěné intenzity! 4,0 m

25 Bezpečnost ČR - - chybí údaje o nehodách cyklistů s rozlišením na HDP a PP - celková statistika usmrcených cyklistů v ČR v obci mimo obec 53%47% v úseku v křižovatcev úseku v křižovatce 69% 31%81%19% OBEC

26 Bezpečnost - situace pozorované při průzkumu - někteří cyklisté nevědí, že nemají přednost v jízdě - někteří motoristé nevědí, že mají přednost v jízdě - chybí VDZ na komunikacích (motorista neví, že kříží dráhu cyklistovi)

27 Bezpečnost - situace pozorované při průzkumu - špatné rozhledové poměry v úseku (vstupy, vjezdy) - i v křižovatkách (parkující auta, stromy, zástavba) - alibistické použití značky C9b

28 Bezpečnost - situace pozorované při průzkumu - špatné rozhledové poměry v úseku (vstupy, vjezdy) - i v křižovatkách (parkující auta, stromy, zástavba) - alibistické použití značky C9b

29 Situace pozorované při průzkumu

30 Proč někteří cyklisté nevyužívají stezky v PP? - cestovní čas cyklistů jedoucích po stezkách je delší! - musí dávat přednost v jízdě na všech kříženích - bezpečnost v křižovatkách a na přejezdech je nižší - komfort jízdy je nižší (změny sklonu, obrubníky, pohyb chodců, horší povrch...) - řešení - dát přednost cyklistům pokud jedou podél hlavní a jsou zajištěny rozhledy - řešit cyklisty v HDP Závěr

31 Historical context of bicycle use Part 1 - Introduction of bicycle as mode of transport

32 43

33

34 Part 2 - Planning bicycle facilities  Safety as main requierement  Statistics Relation between number of accidents and km travelled the Czech Republic victims victims victims victims the Netherlands rok victims rok victims But: the Netherlands: cca 1,7 victims per 100 mil. km cycled the Czech Republic:cca 4,3 victims per 100 mil. km cycled more cycling = safer traffic

35 CZECH

36 Part 2 - Planning bicycle facilities  Networks and routes, Sections, Intersections

37 Děkuji za pozornost Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha tel.:


Stáhnout ppt "Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat."

Podobné prezentace


Reklamy Google