Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

V rámci celoškolního projektu Sport v umění žáci 1.B dokázali, že lze zábavně spojit zpěv, tanec a zopakovat si své znalosti v poznávání jednotlivých.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "V rámci celoškolního projektu Sport v umění žáci 1.B dokázali, že lze zábavně spojit zpěv, tanec a zopakovat si své znalosti v poznávání jednotlivých."— Transkript prezentace:

1

2

3

4 V rámci celoškolního projektu Sport v umění žáci 1.B dokázali, že lze zábavně spojit zpěv, tanec a zopakovat si své znalosti v poznávání jednotlivých částí lidského těla. Při písních „Ouky-kouky“, „Pongo“ a „Gorila“ se krásně protáhli, zatančili si a hlavně si užili spoustu legrace.

5

6

7 Děti si nejprve poslechly báseň, poté se snažily ji pohybem ztvárnit. Pohybové ztvárňování pomáhá dětem lépe prožít báseň, jednoduchými cviky se protáhnou, zrelaxují a zároveň se pobaví. CHUMELENICE První vločka, druhá, třetí, (první fotka) z nebe na zem právě letí. (druhá fotka) Jedna vedle druhé sedá, (třetí fotka) volné místo ještě hledá. (čtvrtá fotka) Na strom, střechu, silnici, (pátá, šestá fotka) udělají čepici. (sedmá fotka)

8

9

10 Žáci 2.A a 2.B si rádi zacvičí i při hudbě. Tentokrát si v hodině tělesné výchovy zatančili a zacvičili na hudbu z lidových písniček a říkadel – Pásla ovečky, Kočka leze dírou, Na tý louce zelený, Had leze z díry, Zlatá brána, apod.

11

12

13

14

15 Žáci 3.A zpracovávali téma blížících se zimních OH v Soči. Výtvarně ztvárnili sportovní disciplíny, které se na olympiádě objeví. Jana Matušková

16

17 V průběhu hodiny hudební výchovy jsme spojili tanec se zpěvem. Zpívali jsme písničku Televizní kuřátka od Dády Patrasové, kterou jsme doprovodili ptačím tancem. Hodina proběhla ve 3.B.

18

19

20 Čtvrtá A třída si vybrala téma můj oblíbený sport – sportovec. Připravili si dostatek fotografií z různých sportovních odvětví. Následně postavy sportovců vystříhali, různě seřazovali na plochu a teprve, když byli spokojeni, vytvářeli koláž. Pak pouze domalovali nepolepená místa. Použili tempery, vodovky nebo barevné křídy. Koláže se dětem povedly a nechaly se s nimi rády vyfotografovat.

21

22

23 Projekt Comenius – sporty (IV.B) Naše snažení bylo motivováno blížícími se zimními olympijskými hrami v Soči. Zaměřili jsme se na zjednodušené výtvarné vyjádření pohybu = piktogramy. Žáci pracovali ve dvojicích. 1)Rozlišit podle piktogramů jednotlivé zimní sporty 2)Nakreslit jednoduchý piktogram dle vlastního výběru 3)Nakreslit sportovce daného sportu 4)Znázornit pantomimicky daný sport Užili jsme spoustu legrace. Naďa

24

25

26

27

28

29

30

31 Žáci 5.A se zapojili do projektu Sport v umění s velkým nadšením. Před zahájením vlastní práce si připomněli historii OH, nejvýznamnější sportovce, kteří proslavili Českou republiku v minulosti na různých sportovních akcích. Ve svých kresbách se zaměřili na zimní sporty, protože se těší na nadcházející zimní OH, které se budou odehrávat v únoru 2014.

32

33

34 Historie olympijských her Žáci VI. třídy vyhledávali informace o významných českých osobnostech olympijských her, ale i o vzniku a vývoji tohoto významného sportovního klání. Zjistili, že existují v naší historii osobnosti, které se nezapomenutelně zapsali do dějin her. Jmenujme alespoň Věru Čáslavskou – Odložilovou, Emila Zátopka či Jana Železného… Zajímavá byla i historie vzniku her i jejich novodobá historie. Své poznatky prezentovali před svými spolužáky. K tomuto zajímavému tématu se jistě ještě vrátíme.

35

36

37 Žáci VII. třídy se podíleli na celoškolním projektu Comenius Sport v umění. Přinesli si obrázek sportovce a kreslili ho v pohybu pomocí temper a fixu. Akce byla zdařena, nejhezčí obrázky si žáci vyvěsili na nástěnku. Už se těšíme na další projekt o jídle, který bude na jaře.

38

39

40 Všichni mladí lidé mají rádi sport, buď jako diváci a nebo jako aktivní sportovci. V době olympijských her a mistrovství světa věnují soutěžím větší pozornost a daleko více než jindy jsou hrdí, pokud naši reprezentanti zvítězí. Abychom si některé úspěšné české sportovce připomněli, připravili si žáci VIII. třídy v hodině dějepisu prezentace o našich největších sportovních hvězdách. Mezi nejvýznamnější patří atleti Emil Zátopek a Roman Šebrle, gymnastka Věra Čáslavská, tenisté Tomáš Berdych a Petra Kvitová. Na jejich úspěchy jsme hrdí a budeme se těšit na další medaile ze ZOH v Soči.

41

42

43 Healthy lifestyle-zdravý životní styl-nosné téma našeho projektu Comenius je možné vidět z mnoha úhlů, v mnoha různých podobách. Naši „deváťáci“ tentokrát zpracovali toto téma výtvarně, cílem byla kresba s podtitulem „sport v umění“. V několika hodinách estetické výchovy kreslili postavu sportovce, zaměřili se především na správné proporce, velikosti a tvary lidského těla. Samotné kresbě předcházela diskuse, žáci studovali obrazové podklady, přemýšleli o správném proporčním rozvržení a metodice kresby postavy v pohybu, vytvořili si myšlenkovou mapu. Zvolená technika, umělý uhel na barevném podkladu, většině žáků vyhovovala. Umožňovala totiž nejenom korekce během kresby, ale také možnost, dostatečně plasticky vystihnout svalové partie i pohyb. Při tvorbě prací jsme pořídili fotodokumentaci, zachytili jsme samotnou činnost i výsledky. V závěrečné besedě se žáci shodli na tom, že cílem byla samotná cesta k němu. Správné formování těla prostřednictvím sportu patří neodmyslitelně ke zdravému životnímu stylu, a proto i tato práce se stala další částí mozaiky našeho projektu Mgr. Radislav Růžek, z.ř.

44

45

46

47


Stáhnout ppt "V rámci celoškolního projektu Sport v umění žáci 1.B dokázali, že lze zábavně spojit zpěv, tanec a zopakovat si své znalosti v poznávání jednotlivých."

Podobné prezentace


Reklamy Google