Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada39 AnotaceVýuka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada39 AnotaceVýuka."— Transkript prezentace:

1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada39 AnotaceVýuka CNC strojů Klíčová slovaVýroba, technologie, linky, uspořádání PředmětTechnologie Autor, spoluautorJosef Šindelář JazykČeština Druh učebního materiáluPrezentace Potřebné pomůckyPC, dataprojektor Druh interaktivityVýklad pomocí prezentace, stroje CNC Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Cílová skupina3. ročník, žáci 17– 19 let, Mechanik seřizovač Speciální vzdělávací potřebyne ZdrojeSeznam viz poslední strana Výrobní linky STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 1 VY_32_INOVACE_39_794

2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 2 TECHNOLOGIE Výrobní linky

3 Výrobní linky

4 Základní hlediska výrobních procesů u výrobní linky  podle jeho vztahu k výrobnímu programu – základní, doplňkové a přidružená výroba  podle určení na hlavní, pomocnou a vedlejší výrobu  podle času činnosti v organizaci na etapy – předvýrobní, výrobní /vlastní výrobní proces/. Výrobní etapy se dělí na čtyři fáze – výrobní, předzhotovující, zhotovující a montážní

5 Výrobní linky z hlediska uspořádání pracovišť  technologické  předmětné  proudové  kombinované

6 Technologické uspořádání  Při technologickém uspořádání pracovišť prochází zpracovaná součást jednotlivými dílnami, ve kterých jsou instalovány stroje určité profese např. soustružna, brusírna, apod. Jejich vzájemné rozmístění se provede podle sledu obrábění většiny součástí, které jimi při svém opracování prochází.

7 Hlavní znaky technologického uspořádání  použití v kusové, malosériové výrobě  kvalifikace pracovníků je vysoká  strojní vybavení je v maximální míře univerzální  nářadí je univerzální  technická dokumentace je zpracována poměrně jednoduše

8 Technologické uspořádání  Výhody uvedeného uspořádání spočívá v možnosti časté změny výrobního programu. Neplánované poruchy strojů, absence dělníků výrobní chod výrazně nenaruší.  Nevýhoda je ve zhoršení organizací, řízení a kontrole výrobního procesu, ve vysokých mzdových nákladech a ve vyšších dopravních nákladech, protože čára pohybu součástí není přímá.

9 Předmětné uspořádání Předmětné uspořádání pracovišť Vyráběné součásti se roztřiďují podle zásad typové technologie rozměrové podobnosti na hřídelové, přírubovité, skříňovité, ozubená kola a další. Pro každou skupinu se vypracuje typový technologický postup, sled operací odpovídá technologickému postupu většiny součástí. Podle toho se provádí i rozmístění pracovišť.

10 Hlavní znaky předmětného uspořádání  použití ve středně sériové výrobě  kvalifikace výrobních dělníků je průměrná  strojní vybavení je z rozhodující části univerzální  nářadí je univerzální  technická dokumentace je zpracována podrobněji

11 Předmětné uspořádání  Výhody v jednodušším řízení, organizace a kontrole výrobního procesu v nižších nákladech na mzdu výrobních dělníků.  Nevýhodou je velice obtížná a nákladná změna výrobního programu. Nahodilé poruchy i absence dělníků chod výroby naruší. Uvedené i další aspekty zvyšují cenu finálních výrobků.

12 Proudové uspořádání  Tvoří ji automatické nebo poloautomatické stroje, které jsou vzájemně propojeny dopravním zařízením různé konstrukce. Součásti se zpracovávají na lince souběžně na všech pracovištích v určitém rytmu, který nazýváme výrobním taktem

13 Matematický vztah výrobního taktu t=60*E*S:n (min)  E – počet hodin, které se odpracují na stroji za jeden rok, bez dnů pracovního klidu, dovolené a plánovaných oprav  S – je strojní směnnost, kterou odpracuje pracoviště za jeden pracovní den  n – počet vyráběných součástí za rok

14 Hlavní znaky proudového uspořádání  použití ve velkosériové a hromadné výrobě  pracovníci mohou mít nižší kvalifikaci zařízení  strojní vybavení je v rozhodující míře speciální  nářadí je speciální a komunální

15 Proudové uspořádání  Výhody proudové uspořádání jsou např. v přehledné organizaci snazším řízení i kontrole výroby, snížení zmetkovitosti atd.  Nevýhoda proudové uspořádání pracovišť je v naprosté nepřizpůsobivosti na změnu výrobního programu, citlivost na havarijní poruchy atd.

16 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 16 Souhrn učiva Otázky pro opakování Základní rozdělení výrobních linek. Co je předmětné uspořádání výrobní linky. Kde se nejčastěji využívají výrobní linky. Co je výrobní proces. Otázky pro opakování Základní rozdělení výrobních linek. Co je předmětné uspořádání výrobní linky. Kde se nejčastěji využívají výrobní linky. Co je výrobní proces.

17 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 17 Použité zdroje Doplnit obrázky Základy CNC obráběcích strojů Vlastimil Bartoš, Mojmír Král, Roman Minárik, Miloslav Štulpa FRAGMENT Pujmanové 1220, Praha 4. ISBN Nekonvenční technologie učebnice Stanislava Karafiátová, Ivo Langer FRAGMENT Pujmanové 1220, Praha 4. ISBN


Stáhnout ppt "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada39 AnotaceVýuka."

Podobné prezentace


Reklamy Google