Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Archipelagos Insitute of Marine Conservation 14. 4. – 6. 5. 2015.

Prezentace na téma: "Archipelagos Insitute of Marine Conservation 14. 4. – 6. 5. 2015."— Transkript prezentace:

1 Archipelagos Insitute of Marine Conservation –

2 Ingredience v produktech které používáme Salt march projekt Návštěva místní střední školy, muzea a Pythagorovy sochy Mikroplasty v moři Líčení pastí na šakaly Lekce řeckého jazyka Hledání chameleonů Rostliny v moři Návštěva Green house Kajaky Potápění Solární vaření

3 15. – Náš první projekt který jsme dostali za úkol se jmenoval „Ingredience v produktech které používáme“. Nejdříve jsme se rozdělili na 2 skupinky. Jedna skupina šla vždy do místní samoobsluhy Cash & Carry vyfotit ingredience a chemikálie na přebalech různých šampónů, sprchových gelů, pracích prášků, prostředků na mytí nádobí a podlahy. Také jsme fotili přebaly chipsů, sladkostí a žvýkaček. Druhá skupina zpracovávala data z pořízených fotografií do Excelu. Další den jsme jeli do hlavního města Vathy na základnu Archipelagos a tam jsme na internetu vyhledávali informace o nebezpečných chemikáliích v těchto produktech. Následně jsme z vyhledaných informací vytvořili prezentaci, kterou jsme v pátek přednášeli ostatním členům Archipelagos.

5 20. – V pondělí jsme ještě dokončovali nějaké detaily v našich prezentacích z minulého týdne. V úterý jsme vstali brzy ráno a šli jsme ještě před východem slunce na Salt march a také na pláž Psilli Amos. Salt march na ostrově Sámos je místo kde žije několik druhů ptáků. Poslouchali jsme zde hlasy ptáků, které jsme nahrávali a později jsme se z pořízených nahrávek snažili ptáky rozeznat. V jezeře jsme na několika místech dělali 20 měření vody. Měřili jsme pH, teplotu a vodivost vody pro další výzkum členů Archipelagos. Ve středu a ve čtvrtek jsme na základně připravovali zbylé prezentace o chemikáliích v produktech a také prezentaci o České republice, kterou jsme měli jít následující den prezentovat do místní střední školy.

7 Dopoledne jsme jeli do Pythagoria do školy, kde jsme měli pro děti připravené přednášky formou prezentací o České republice a o chemikáliích v produktech. Poté jsme šli spolu s členy Archipelagos do místního muzea kde nám studenti přednášeli o historii ostrova Sámos. V muzeu jsme mohli vidět mnoho starých nálezů a sošek. Na konci návštěvy jsme shlédli kreslený film o tom, jak vybudovali vodní potrubí na ostrově. Následně jsme se přesunuli na přístav v Pythagoriu, kde nám u Pythagorovy sochy přednášel učitel matematiky z místní školy.

9 27. – Na místní pláži jsme do sklenic nasbírali vzorky pro analýzu mikroplastů v moři. Mikroplasty jsou malinké kousky z odpadů, které lidi hází do moře. Zatím se ale neví, zda jsou mikrovlákna pro ryby a člověka nebezpečné. Našim úkolem bylo analyzovat tyhle mikrovlákna pod mikroskopem a zjistit kolik jich je v moři obsaženo. V laboratoři jsme vzorky rozdělili do dalších sklenic, přidali jsme roztok slané vody a vzorky se nechaly několik dní usadit. Vodu jsme poté přefiltrovali a na filtračním papíru jsme pod mikroskopem pozorovali vlákna mikroplastů, určovali barvu a počet. Taky jsme šli líčit pasti na šakaly a absolvovali jsme všichni lekci řeckého jazyka, kde jsme se naučili základy jako je např. pozdrav, představení, zeptat se jak se máš a objednat si nápoj v restauraci. Když se večer stmívalo, vypravili jsme se s baterkami hledat a pozorovat chameleony. Bohužel jsme ale žádného nenašli.

11 29. – Ve středu dopoledne jsme šli na pláž do moře sbírat vzorky rostlin a podle vytvořeného herbáře jsme určovali o jaké rostliny se jedná. Odpoledne jsme navštívili Green house – obrovský skleník, kde pěstují cherry rajčata přírodní cestou bez použití hlíny. Dostali jsme přednášku o pěstování rajčat a každý jsme potom dostali jako dárek jednu krabičku cherry rajčátek. K večeru jsme jeli do Vathi hlídat tuleňku Argiro. Ve čtvrtek jsme šli dopoledne na kajaky na moře. Odpoledne jsme přednášeli před členy Archipelagos o České republice. Poté nám jednotliví členové prezentovali, co je celkovou náplní projektu Archipelagos.

13 4. – V pondělí dopoledne jsme poprvé viděli solární vařič v praxi, kde se pro nás na oběd vařily těstoviny. Odpoledne nám členové Archipelagos půjčili skafandry, ploutve, potápěcí brýle a šnorchly a šli jsme se potápět do moře. Večer jsme zde absolvovali poslední lekci řečtiny, kde jsme se učili čísla, barvy a několik dalších nových slovíček. V úterý dopoledne jsme měli jedinečnou příležitost uvařit pro členy Archipelagos na solárním vařiči oběd – kuřecí špízy. Odpoledne jsme naposled předváděli naši prezentaci o celé stáži, kterou jsme absolvovali. Potom už jsme se jen připravovali na odjezd domů.

15 Pythagorio, Vathy Pythagorova jeskyně Seitani beach Kokkari Plavání v moři Výlety autem, na kole Opalování Hora Profitis Ilias Státní svátek

16 18. – Náš první víkend na ostrově Sámos byl hlavně poznávací. Šli jsme se projít do nedalekého města Pythagoria.

18 25. – Další víkend jsme si půjčili auto a vydali jsme se poznávat krásy ostrova. Navštívili jsme Pythagorovu jeskyni, nejkrásnější pláž Seitani beach, projeli jsme městem Kokkari a vystoupali jsme na horu Profitis Ilias.

20 1. – V pátek byl státní svátek práce. Poslední víkend jsme převážně strávili u moře opalováním, plaváním a potápěním. Užívali jsme si krásné počasí. Také jsme byli nakupovat dárky pro rodinu a přátele v Pythagoriu a absolvovali menší výlety na kolech.

22 Členové stáže: Tomáš Hostinský Staňa Hrbáček Blanka Michálková Míša Balharová Anet Čapková MaJkii Pešková

Stáhnout ppt "Archipelagos Insitute of Marine Conservation 14. 4. – 6. 5. 2015."