Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO00640824 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektuModerní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO00640824 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektuModerní."— Transkript prezentace:

1 Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO00640824 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektuModerní škola Tematická oblast Psychologie a komunikace Název DUM Psychodiagnostika Označení DUM VY_32_INOVACE_PSK4.14 Autor PhDr. Lenka Matějčíková Anotace Základní vymezení oboru, stanovení diagnostických postupů, význam psychodiagnostiky Metodický pokyn Prezentace je určena pro 4. ročník oboru Sociální činnost. Metodou brainstormingu žáci vymezují obor psychodiagnostika. Vyjmenují základní diagnostické postupy. Uvědomí si význam psychodiagnostiky. Datum vytvoření 8.9.2013

2  brainstorming

3  aplikovaná psychologická disciplína  úkolem je zjišťování a měření duševních vlastností a stavů, případně dalších charakteristik individua  úzce souvisí hl. s obecnou psychologií, vývojovou psychologií, psychologií osobnosti

4  klinické – nejsou vázány přísnými pravidly, nemají statistický základ, jsou pružné, umožňují lépe poznat konkrétní případ  pozorování  rozhovor  anamnéza  analýza výsledků činnosti

5  testové – standardizovaný způsob, odpovědi registrujeme předepsaným způsobem a jednotně je vyhodnocujeme  testy výkonové  testy osobnosti  testy speciálních schopností a jednotlivých funkcí (kreativita, paměť, verbální schopnosti….)

6  za předem připravených podmínek (ticho, pohodlí, dostatek času, měl by být dopředu zhruba vymezen)  příprava pomůcek  vhodné přijetí klienta nearogantní, neustrašený, neuspěchaný, důvěra  zjištění situace klienta (neformální rozhovor)  první sezení: pozorování, rozhovor ….konkrétní šetření  po vyšetření: záznamy, vyhodnocování získaných dat  hodnocení, závěry, stanovení diagnózy, opatření

7  určení stupně vývoje  zjištění příčin odchylného vývoje od věkové normy  zjištění individuálních zvláštností osobnosti  zjištění podstaty, podmínek a příčin individuálních rozdílů  prognóza ve vztahu k rozvoji osobnosti

8 Zdroj: SVOBODA, Mojmír. Psychologická diagnostika dospělých. Vyd. 2. Praha: Portál, 1999, 342 s. ISBN 80-717-8327-7.


Stáhnout ppt "Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO00640824 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektuModerní."

Podobné prezentace


Reklamy Google