Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život."— Transkript prezentace:

1

2 Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život. Realizátor: Národní institut dětí a mládeže, Kombinovaný výzkum: kvantitativní část – dotazníkové šetření F2F, kvótní výběr, reprezentativní vzorek 2238 respondentů ve věku 6 – 15 let na území celé ČR kvalitativní část – skupinové rozhovory (FG), 103 respondentů ve třech lokalitách Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let

3 Výzkum zaměřen na hlavní socializační činitele (tzv. klíčové hráče) v životě dětí: Rodinu Školu Způsoby trávení volného času (instituce poskytující VČ aktivity) Média Hodnoty, životní postoje a aspirace

4 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let Hodnoty člověka Jedna z nejsložitějších oblastí v sociologickém výzkumu. Děti dynamicky se vyvíjí podléhají vnějším tlakům a vlivům působí na ně vnitřní biologické zákonitosti

5 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let Vlastnosti klíčových hráčů Otázka: „Má tvoje maminka/ tatínek/třídní učitel-ka/ nejlepší kamarád-ka následující vlastnosti?“

6 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let Životní priority Otázka: Řekni mi prosím, zdali následující věci považuješ za důležité… V grafu – odpovědi „Rozhodně ano“

7 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let Trávení volného času v organizacích

8 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let Nejvíce dětí navštěvuje volnočasové aktivity ve věku 10 – 12 let Nejčastěji jsou navštěvovány sportovní aktivity (chlapci) hudebně dramatické, výtvarně rukodělné a vzdělávací (dívky) Důvody k návštěvě volnočasových aktivit: Děti to baví, je tam zábava (81 %) Jsou tam dobří kamarádi (63 %) Naučí se zajímavé věci (53 %) Důvody k NEnávštěvě volnočasových aktivit: Nezájem (především děti 13 – 15 let ) Nedostatek financí (hůře situovaní, nižší vzdělání rodičů) Nedostupnost (v menších obcích)

9 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let MEDIA Hlavní úloha: přenos informací, jejich interpretace funkce socializační poskytují zábavu nástroj manipulace, prosazování určitých myšlenek a sdělení Ve svých příjemcích masmédia ovlivňují samotnou konstrukci sociální reality i jejich osobní představy – nebezpečné u dětí.

10 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let Televize a internet v souvislosti s věkem dětí:

11 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let Čas strávený u internetu v souvislosti s časem stráveným u televize:

12 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let Zákazy a doporučení vybraných TV pořadů:

13 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let Zákazy a doporučení vybraných webových stránek:

14 Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let DŮLEŽITÉ ODKAZY: Národní institut dětí a mládeže Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a školské zařízení pro zájmové vzdělávání (NIDM) Projekt „Klíče pro život – rozvoj klíčových kompetencí v zájmovém a neformálním vzdělávání“ Národní registr výzkumů o dětech a mládeži Mgr. Miroslav Bocan, garant výzkumů, NIDM

15 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život."

Podobné prezentace


Reklamy Google