Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_219_ČJ2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Tvrdé a měkké souhlásky č. 1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_219_ČJ2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Tvrdé a měkké souhlásky č. 1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín,"— Transkript prezentace:

1

2 OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_219_ČJ2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Tvrdé a měkké souhlásky č. 1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Procvičujeme di, ti, ni, dy, ty, ny, ROČNÍK: 2 PŘEDMĚT: Český jazyk AUTOR MATERIÁLU: Mgr. Marie Jelínková

3 POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Prv POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: Na listu č. 4 žáci po přečtení doplňují na interaktivní tabuli y, ý, i, í přímo do textu, nebo pracují nejdříve v pracovním listě individuálně a kontrolu provádí společně při prezentaci na tabuli. Správnost své volby si ověří poklikáním na text. Na listu č. 5 žáci opět doplňují i, í, y, ý – při správné volbě se objeví usmívající smajlík, při špatné volbě mračící se smajlík, pokliknutím na něj mračoun zmizí. List č. 6 – 7 je obdobný, žáci doplňují i, í, y, ý do textu, žížalku si mohou vybarvit. List č. 8 – 11 je pracovní. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žáci si procvičí a zautomatizují pravidla psaní i, í, y, ý po tvrdých a měkkých souhláskách ve slovech. ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: Učivo zvládli téměř všichni žáci. ZDROJ: www.office.microsorft.com www.office.microsorft.com

4 PROCVIČUJEME i-, í-, y- ý-D T N

5 hod n chod dlodeštn ki kalhoty čert y í i i t gry d kaý kn hai št kai kon čekí d vadloi kapesn kí d raí post lkaý hajný řed teli doplň i-, í-, nebo y-, ý- (klikni na text)

6 čist si zubyí (ý) (í) doplň správné i-, í- nebo y-, ý- oslad la čaji (y) (i) napadal sn hí (ý) (í) krtek je černý (í) (ý) ý (í) (ý) tvrd rohlík krátké kalhoty (i) (y) malé d vadloi (y) (i) n kdo nepřišeli (y) (i) d chej pravidelněý (í) (ý) dřevěná t čkay (i) (y) (klikni na něj)

7  N kd nechod m pozdě.  Při běhán se vžd zad chám.  Do d vadla chod m s rod či, někd s kamarád.  Špinavé kalhot nosím do čist rn.  V rybn ku byla št ka a spadlé stromy s trn.  V zimn krajině často vid me šed vé vrán.  Prot dešt mě Jan čka půjčila deštn k.  Dět ut kali po trávn ku na náměst.  K narozen nám jsem dostal hod nky a kn hu. doplň i-, í-, nebo y-, ý- y i ii i í íi ý y y í í ií y y y y y í ií i i i i í i ííí

8 y Doplň a vybarvi: i i ý ý y y í í kon k mot ka y hod na i kn ha i d ka ý t kadlo y kn r í í d ně ý brněn í n kdo i d tě t čka y í d vák i komin k í rán dět i d chá ý kůln y t cho i stan y t síc i hrad y

9 hod n chod dlodeštn k kalhot čert t gr d ka kn ha št ka kon ček d vadlo kapesn k d ra post lka hajn řed tel doplň i-, í-, nebo y-, ý- Pracovní list

10 čist si zuby (ý) (í) vybarvi správné i-, í- nebo y-, ý- oslad la čaj (y) (i) napadal sn h (ý) (í) krtek je čern (í) (ý) tvrd rohlík (í) (ý) krátké kalhot (i) (y) malé d vadlo (y) (i) n kdo nepřišel (y) (i) d chej pravidelně (í) (ý) dřevěná t čka (i) (y) Pracovní list

11  N kd nechod m pozdě.  Při běhán se vžd zad chám.  Do d vadla chod m s rod či, někd s kamarád.  Špinavé kalhot nosím do čist rn.  V rybn ku byla št ka a spadlé stromy s trn.  V zimn krajině často vid me šed vé vrán.  Prot dešt mě Jan čka půjčila deštn k.  Dět ut kali po trávn ku na náměst.  K narozen nám jsem dostal hod nky a kn hu. doplň i-, í-, nebo y-, ý- Pracovní list

12 Doplň a vybarvi: i i ý ý y y í í kon k mot ka hod na kn ha d ka t kadlo kn r d ně brněn n kdo d tě t čka d vák komin k rán dět chůd kůln t cho stan t síc hrad Pracovní list


Stáhnout ppt "OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_219_ČJ2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Tvrdé a měkké souhlásky č. 1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín,"

Podobné prezentace


Reklamy Google