Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK 1.4 Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_11_26_Novoromantismus Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Monika Kloučková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Umění a kultura/Hudební výchova/Hudba romantismu Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Charakteristika novoromantismu. Žáci se seznámí s jednotlivými představiteli novoromantismu. Poznají jejich dílo a poslechnou si ukázky. Ověřeno ve třídě: VIII.A Datum ověření: 16.5.2013 Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum:Podpis:

2

3  Co je novoromantismus?

4  Které období novoromantismus představuje?

5  Co je novoromantismus?  Které období novoromantismus představuje?  Co je charakteristické pro novoromantismus v hudbě?

6  Co je novoromantismus?  Které období novoromantismus představuje?  Co je charakteristické pro novoromantismus v hudbě?  Kdo je představitelem hudebního novoromantismu?

7  1803-1869

8  pocházel z rodiny lékaře  na přání rodičů studoval medicínu

9  1803-1869  pocházel z rodiny lékaře  na přání rodičů studoval medicínu  dirigent, flétnista, skladatel  působil hlavně v Paříži

10  1803-1869  pocházel z rodiny lékaře  na přání rodičů studoval medicínu  dirigent, flétnista, skladatel  působil hlavně v Paříži  umělecky stále bojoval s nepochopením a zastaralými názory

11 Nový výrazový prvek programní hudby – idee fixe. Používá velký novoromantický orchestr. Nový výrazový prvek programní hudby – idee fixe. Používá velký novoromantický orchestr.

12 Nový výrazový prvek programní hudby – idee fixe. Používá velký novoromantický orchestr. Nový výrazový prvek programní hudby – idee fixe. Používá velký novoromantický orchestr. Vrcholem jeho díla je Fantastická symfonie.

13  1811-1886

14  poprvé koncertoval v 9 letech  studoval u věhlasných učitelů hudby

15  1811-1886  poprvé koncertoval v 9 letech  studoval u věhlasných učitelů hudby  později podnikal řadu uměleckých cest po Evropě

16  1811-1886  poprvé koncertoval v 9 letech  studoval u věhlasných učitelů hudby  později podnikal řadu uměleckých cest po Evropě  jako dirigent řídil orchestr bez taktovky a partitury

17  1811-1886  poprvé koncertoval v 9 letech  studoval u věhlasných učitelů hudby  později podnikal řadu uměleckých cest po Evropě  jako dirigent řídil orchestr bez taktovky a partitury  zemřel na zápal plic v Bayreuthu

18 Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku.

19 Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Symfonické básně jsou jednověté skladby, jejichž formu určuje výhradně mimohudební program. Často jsou psány na literární náměty: Hamlet.

20 Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Symfonické básně jsou jednověté skladby, jejichž formu určuje výhradně mimohudební program. Často jsou psány na literární náměty: Hamlet. Klavírní tvorba patří mezi vrchol klavírní literatury vůbec. Poslechněte si Uherskou rapsodii č. 2: http://www.youtube.com/watch?v=LdH1hSWGFGU

21  1813-1883

22  pocházel z kulturní rodiny (divadlo)

23  1813-1883  pocházel z kulturní rodiny (divadlo)  působil hlavně v Německu a ve Francii  kvůli neúspěchu jeho oper se ve Francii živil literární činností  v Německu byl na něj vydán zatykač, po amnestování se dočkává úspěchu

24  1813-1883  pocházel z kulturní rodiny (divadlo)  působil hlavně v Německu a ve Francii  kvůli neúspěchu jeho oper se ve Francii živil literární činností  v Německu byl na něj vydán zatykač, po amnestování se dočkává úspěchu  zemřel v Benátkách  je pohřben v Bayreuthu v zahradě své vily

25 Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud.

26 Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů.

27 Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. V Bayreuthu bylo vybudováno operní divadlo, odpovídající Wagnerovým požadavkům na operní scénu. Budova je určena výhradně na provozování Wagnerových oper. Tato tradice trvá dodnes.

28 Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. V Bayreuthu bylo vybudováno operní divadlo, odpovídající Wagnerovým požadavkům na operní scénu. Budova je určena výhradně na provozování Wagnerových oper. Tato tradice trvá dodnes. Poslechněte si Svatební pochod z opery Lohengrin http://www.youtube.com/watch?v=Im_An1OAjBs

29 Odkazy byly vloženy dne 15.5.2013. Není-li uvedeno jinak, vlastní zdroje.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google