Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Adjectives basic information. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_18_Adjectives.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Adjectives basic information. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_18_Adjectives."— Transkript prezentace:

1 Adjectives basic information

2 NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_18_Adjectives TÉMA SADY: Gramatická cvičení z angličtiny ROČNÍK: tercie DATUM VZNIKU: březen 2014 AUTOR: Mgr. Lucie Kučerová

3 Anotace O tento učební materiál je určen k prezentaci a procvičení základních struktur přídavných jmen a jejich gramatických mutací na interaktivní tabuli O všechny snímky prezentace jsou opatřeny animacemi tak, aby poskytovali studentům dostatečný prostor k interakci a komunikaci v angličtině O nejprve se po kliknutí objeví příklady, příp. otázky, až poté teoretický výklad problému, tudíž mohou studenti dedukovat a analyzovat daný problém nejprve sami O snímek číslo čtyři je vysvětlením rozdílu přídavných jmen tvořených příponami –ed a -ing O snímky číslo pět, šest a sedm vysvětlují stupňování přídavných jmen, včetně zdůrazněné několika změn v pravopise a nepravidelných tvarů O snímek číslo osm poukazuje na tvorbu příslovcí z přídavných jmen pomocí přípony –ly O snímky číslo devět a deset slouží k procvičení dané problematiky O první cvičení je zaměřené na porovnání obrázků, které se po kliknutí objeví; při dalším kliknutí zmizí a následně se objeví nové k dalšímu srovnávání O druhé cvičení je průzkumem ve třídě; studenti zjišťují informace od svých spolužáků za pomocí třetího stupně přídavných jmen; otázky se objevují jednotlivě po kliknutí O výukový materiál je vytvořen tak, aby podpořil samostatné myšlení a co nejvyšší interakci studentů v hodině angličtiny

4 -ed/-ing O -ed is used to express feelings and emotions O I feel bored. O He is interested in history. O My parents came from the school really surprised. O -ing is used to describe objects, people or events O The lesson was boring! O I foung the book very interesting. O The results of the exam were quite surprising.

5 comparison comparative O -er suffix is added O new - newer, small - smaller, long – longer, strong - stronger O words that end with –e need only –r suffix O large – larger, nice – nicer, brave – braver O short words ending with consonant-vowel-consonant double the last consonant O big – bigger, hot – hotter, wet – wetter, slim - slimmer O be careful: old – older, calm - calmer, cool - cooler O words ending with –y change to –ier O happy – happier, easy – easier, funny - funnier O long adjectives (2+ syllables) use more + adjective O difficult – more difficult, beautiful – more beautiful, expensive – more expensive

6 comparison superlative O the + -est suffix is added O new – the newest, small - the smallest, long –the longest, strong - the strongest O words that end with –e need only the + –st suffix O large – the largest, nice – the nicest, brave – the bravest O short words ending with consonant-vowel-consonat double the last consonant O big – the biggest, hot – the hottest, wet – the wettest,slim - the slimmest O be careful: old – the oldest, calm - the calmest, cool - the coolest O words ending with –y change to –ier O happy – the happiest, easy – the easiest, funny - the funniest O long adjectives (2+ syllables) use the most + adjective O difficult – the most difficult, beautiful – the most beautiful, expensive – the most expensive

7 irregular forms good – better – the best bad – worse – the worst far –further/farther – the furthest/farthest old – older/elder – the oldest/eldest

8 adjectives to adverbs O some adjectives can be changed into adverbs by –ly suffix O nice – nicely, brave – bravely, strong – strongly, polite – politely O adjectives ending with –y change into –ily O happy – happily, angry – angrily, easy – easily O irregular forms O hard – hard/hardly, fast – fast, good – well

9 practice n°1 Use adjectives to compare the people in the pictures.

10 Practice n°2 O Make a short survey in the class. Find out the information from all your classmates. O What/who is… 1. the most interesting book you have ever read? 2. the best subject at school? 3. the worst TV program? 4. the most delicious food? 5. the cutest animal? 6. the oldest person in our class? 7. the most difficult sport? 8. the furthest place you have ever been to? 9. the most boring movie you have ever seen? 10. the most disgusting food? 11. the nicest person at school? 12. the most clever person in the class? 13. the longest river in the Czech Republic? 14. the fastest animal in the world? 15. the biggest animal in the world?

11 zdroje obrázků O v prezentaci byly použity obrázky z galerie microsoft office, včetně webu office.com


Stáhnout ppt "Adjectives basic information. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_18_Adjectives."

Podobné prezentace


Reklamy Google