Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:"— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_UCETNICTVI_07 Charakteristika, evidence a oceňování zboží Téma sady:Účetnictví Obor, ročník: Ekonomické lyceum 3. a 4. roč., Obchodní akademie 2. až 4. ročník Datum vytvoření:Říjen 2013 Anotace: Charakteristika zboží, skladní karta, příjemka, výdejka, oceňování přírůstků zboží Metodický obsah: Výklad nového učiva, procvičování, ve vyšších ročnících k opakování učiva

2 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ ZBOŽÍ Patří mezi OBĚŽNÝ majetek – ZÁSOBY. Jsou to předměty nakoupené za účelem prodeje. Zpravidla jde o movité věci. Obrázek č

3 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ PŘÍKLADY ZBOŽÍ Tenisky v prodejně obuvi Talíře v prodejně domácích potřeb Televizor v prodejně elektrotechniky Automobil v autosalonu Cukr v prodejně potravin Kancelářské sponky v papírnictví Obrázek č

4 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ EVIDENCE ZBOŽÍ PŘÍJEMKA – doklad pro zaznamenání přírůstků zboží na sklad či do prodejny VÝDEJKA – doklad pro zaznamenání úbytků zboží ze skladu či z prodejny SKLADNÍ KARTA – eviduje na základě příjemek a výdejek pohyb zboží ve skladu či v prodejně

5 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ OCEŇOVÁNÍ PŘÍRŮSTKŮ ZBOŽÍ Závisí na způsobu pořízení: Při nákupu - pořizovací cena Při vlastní výrobě - vlastní náklady Při bezplatném nabytí - odborný odhad (Možnosti pro oceňování úbytků se naučíte až ve vyšším ročníku.) Obrázek č. 5

6 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ POŘIZOVACÍ CENA = smluvní cena + vedlejší pořizovací náklady Vedlejší pořizovací náklady jsou např.: doprava pojištění při přepravě balné, poštovné clo Obrázek č.6

7 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ PROCVIČOVÁNÍ Rozhodněte, zda jde o zboží? 1. Balicí papír v prodejně lahůdek 2. Pracovní plášť pro prodavače v prodejně stavebnin 3. Dětská postýlka v prodejně nábytku 4. Látka v prodejně metráže 5. Kravata v prodejně pánských oděvů 6. Cukr ve výrobně cukrářských výrobků 7. Talíře v prodejně domácích potřeb

8 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ ŘEŠENÍ 1. Balicí papír v prodejně lahůdekNE 2. Pracovní plášť pro prodavače v prodejně stavebninNE 3. Dětská postýlka v prodejně nábytkuANO 4. Látka v prodejně metrážeANO 5. Kravata v prodejně pánských oděvůANO 6. Cukr ve výrobně cukrářských výrobkůNE 7. Talíře v prodejně domácích potřebANO

9 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ PROCVIČOVÁNÍ Pokuste se vymyslet konkrétní zboží: 1.Zboží v prodejně optiky 2.Zboží v prodejně lahůdek 3.Zboží v prodejně papírnictví 4.Zboží v prodejně fotopotřeb 5.Zboží v prodejně chovatelských potřeb 6.Zboží v prodejně autosalonu

10 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ ŘEŠENÍ Obrázek č

11 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ Zdroj: ŠTOHL, Pavel. Učebnice účetnictví 1. díl. Znojmo: Štohl Pavel Ing. vzdělávací středisko, 2011, ISBN Zdroj obrázků: Obrázek č : program Microsoft PowerPoint – KLIPART –

12 CHARAKTERISTIKA, EVIDENCE A OCEŇOVÁNÍ ZBOŽÍ Autorská práva: Dílo smí být dále šířeno pod licencí CC BY-SA. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Všechna neocitovaná autorská díla jsou dílem autora. Všechny neocitované kliparty a další grafické objekty jsou součástí prostředků výukového sw Smart Notebook a MS Office.


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google