Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU Lenka Hricová Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno Katedra speciální pedagogiky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU Lenka Hricová Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno Katedra speciální pedagogiky."— Transkript prezentace:

1 VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU Lenka Hricová Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno Katedra speciální pedagogiky

2 Sociálně inkluzivní projekty – Spálený sušenky a spol.  Hledání společného jazyka v rytmu (2011)  Společný jazyk v rytmu ( )  ««« podpora programu EU Mládež v akci  Rytmus jako most mezi světy (2014)

3 Hlavní myšlenka – inkluzivní klima

4 Zajištění speciálních potřeb ve skupině  Představení vlastních potřeb účastníky se SP či HS  Technické pomůcky  Tlumočení, přepis (ČZJ, PA, „haptika“, angličtina)  Zajištění doprovodu !??! (střídání v rámci skupiny)  Osobní asistentka (účastnice) – dobrovolnická služba – smlouva se zahraničím (osobního budget účastníka)  Osvojování/výuka jednotlivých forem komunikace

5 Náplň projektu  Rytmus  Český znakový jazyk  Kultura (africká, neslyšících, hluchoslepých)  Speciální potřeby, zásady komunikace  Diskuse, skupinová práce  Výlety  Hudební improvizace  Festival Bioslavnosti  Volný čas  Zpětná vazba

6 Planet of snail (www.planetofsnail.com)

7 Využívané komunikační formy  Vizuálně motorické komunikační formy  ČZJ  PA dvouruční a jednoruční  Formy taktilní komunikace  Taktilní ZJ („čtyřruční ZJ“)  PA v taktilní formě  Daktylografika  Braillovo písmo (braillský řádek u PC)  Lormova abeceda  „Haptická komunikace“

8 Lormova abeceda

9 Technické a další pomůcky

10 A, Q, Z, W, Y, M, interpunkce…

11 Lekce bubnování…

12 … a českého znakového jazyka

13 Speciální metody práce  BUBNOVÁNÍ:  Dohodnuté znakové a dotykové signály  Vizualizace rytmu  Body percussion (také taktilní cesta)  Vnímání vibrací  Navedení rukou  Doteky na záda, ramena  ČZJ:  Vizuální vnímání  Pochopení vizuální motivace ZJ  Metoda nápodoby (využití obrázků…)  Snaha o „odpoutání se“ od českého jazyka  Taktilní předávání ČZJ

14 Cesty k naplňování cílů projektu

15 Popis fotografií jako jedna z metod…

16 … i jako zpětná vazba  DSCN6131: jamm session. Andrejka and Romca are at the bass drums, David Oplatek and Janka play djembe, Nina plays yabara :-)  DSCN5980: In the drumming room. In the afternoon. You are playing the dundun. Romana is standing behind you and she is tapping the rhythm on your back. Radka is playing the dundun too. Jana Olomouc and Misa are playing the sangban. Natalka is playing the kenkeni. Andrejka, Barbora and two Janas are playing the djembe.  P : Peter with djembe and afro hair :-)  P Group photo from hike to Paprsek, from the left there are Jana Pavelková with Tazzy (assistant dog), Jana Hrdličková, Magda in yellow rain cover, Miriam Rozehnalová, Jana Dubová, Lenka Cestrová, Barbora Klímová, Michal Procházka, Peter is sitting bellow on blue rain cover and he is smiling. There is forest in the background.

17 Děkuji Vám za pozornost.


Stáhnout ppt "VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU Lenka Hricová Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno Katedra speciální pedagogiky."

Podobné prezentace


Reklamy Google