Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

JAK JSME DOPADLI ANEB PODNĚTY KE ZLEPŠENÍ (A CO PRO TO MŮŽEME UDĚLAT MY)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "JAK JSME DOPADLI ANEB PODNĚTY KE ZLEPŠENÍ (A CO PRO TO MŮŽEME UDĚLAT MY)"— Transkript prezentace:

1 JAK JSME DOPADLI ANEB PODNĚTY KE ZLEPŠENÍ (A CO PRO TO MŮŽEME UDĚLAT MY)

2 DOTAZNÍK SPOKOJENOSTI SE SLUŽBAMI OŠMTS hodnotící škála vynikající – dobré – dostatečné – špatné 51 z 63 možných dotazníků 10731

3 CELKOVÉ HODNOCENÍ aritmetický průměr 1,86 průměr jemného rozlišení 7,2 z 10 rozmezí 1,31 – 2,26 rozmezí 9,05 – 5,94

4 HODNOCENÍ SPOKOJENOSTI

5 „TOP“ SLUŽBY Vedení správního řízení v oblasti rejstříku škol a školských zařízení Přezkoumávání rozhodnutí ve věcech výchovně vzdělávacích a v oblasti organizace škol (odvolací řízení) Provádění nostrifikace (uznání vysvědčení vydaného zahraniční školou) Sběr statistických údajů v oblasti školství)

6 „BOTTOM“ SLUŽBY Tvorba a realizace koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání Poskytování grantů a dotací ze státního rozpočtu v oblasti vzdělávání Zabezpečování jmenování školských rad při školách zřizovaných krajem Rozpočet a financování regionálního školství včetně soukromých škol

7 PYTEL PROBLÉMŮ URČITĚ SI VZPOMENETE…

8 NEKOORDINOVANOST AKCÍ – V JEDNOM TERMÍNU VÍCE DŮLEŽITÝCH SEMINÁŘŮ EFEKTIVITA AKCÍ (ČASTO NÍZKÁ) PRO DOJÍŽDĚJÍCÍ ŠKOLY NEDOSTATEK INFORMACÍ Z MŠMT ČLÁNKY V MÉDIÍCH, POROVNÁVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VYTRŽENÁ Z KONTEXTU NĚKDY SE NEDAŘÍ MÍT MOŽNOST KONZULTACE S VEDOUCÍ OŠMTS STANOVENÍ ROZPOČTU PŘÍMÝCH VÝDAJŮ AŽ V PRŮBĚHU DANÉHO ROKU – OBTÍŽNÉ PLÁNOVÁNÍ PRO ŠKOLY KLESAJÍCÍ PŘÍSPĚVEK – PŘÍMÉ NÁKLADY PROČ NĚKTERÉ ŠKOLY MOHOU KONČIT VÍCE LET VE ZTRÁTĚ? NEDOSTATEK PROVOZNÍCH PROSTŘEDKŮ NEDOSTATEK FINANCÍ NA PROVOZ NEDOSTATEK PENĚZ PRO ŠKOLY X PŘEBYTEK PRO DOPRAVU KLESAJÍCÍ PŘÍSPĚVEK – NEPŘÍMÉ NÁKLADY + ODPISY VÍM, ŽE JE TO PROBLÉM FINANCE NA PROVOZ ŠKOLYY DALŠÍ PROBLÉMY SE ASI DOSTAVÍ PO VOLBÁCH OMEZENÍ PRAVOMOCÍ ŘEDITELE OMEZOVÁNÍ ŘEDITELSKÝCH PRAVOMOCÍ V RÁMCI PRÁVNÍ SUBJEKTIVITY ZNÁ ZŘIZOVATEL ROZSAH ČINNOSTÍ, KTERÉ ŘEDITELÉ MUSÍ VYKONÁVAT, PROJEKTY OPVK DZ OPTIMALIZACE, MĚSTSKÉ ŠKOLY NEPODAŘENÁ OPTIMALIZACE OBAVA REDUKOVAT ŠKOLY V LIBERCI POVOLOVÁNÍ NOVÝCH OBORŮ X NEDOSTATEK ŽÁKŮ CVLK UŽ NIC NEPOMŮŽE – ZTRÁTA PENĚZ POKUSIT SE VYLEPŠIT MZDOVÉ OHODNOCENÍ ŘEDITELŮ, ABY NEBYLI „NEJHORŠÍMI“ ZAMĚSTNANCI MINIMÁLNÍ NÁVŠTĚVY OŠMT NA ŠKOLÁCH ZÍSKÁVÁNÍ INFORMACÍ VÝHRADNĚ Z TABULEK A VÝKAZŮ KRAJ ZNÁ NAŠI ŠKOLU HLAVNĚ PODLE ČÍSEL, CHYBÍ SEZNÁMENÍ S PROBLEMATIKOU ŠKOLY NA PŮDĚ ŠKOLY. MÁME K SOBĚ NAVZÁJEM DALEKO (VZDÁLENOSTÍ), NĚKTERÉ AKCE ŠKOLY ZŘIZOVATEL NENAVŠTÍVÍ VÍCE NAVŠTĚVOVAT ŠKOLY VÍCE SE O ŠKOLY A DALŠÍ ZAŘÍZENÍ ZAJÍMAT SCHVALOVÁNÍ DARŮ - POMALOST DLOUHÁ DOBA SCHVALOVÁNÍ DARŮ NEMOHU ZATÍM POSOUDIT NIC MĚ NETRÁPÍ NIC VŽDY KOREKTNÍ, VSTŘÍCNÉ JEDNÁNÍ, ŽÁDNÉ NEGATIVY MĚ NENAPADAJÍ NIC KONKRÉTNÍHO MĚ MOMENTÁLNĚ NETRÁPÍ. S KRAJEM SE MI JEDNÁ DOBŘE. NEMÁM PROBLÉM NIC ZÁSADNÍHO MĚ NETRÁPÍ NEMÁM ŽÁDNÝCH PŘIPOMÍNEK, NAOPAK VŽDY ZPĚTNÁ VAZBA A DOBRÁ KOMUNIKACE NIC. ZATÍM. NA HODNOCENÍ JE ZATÍM BRZO (NOVÝ ŘEDITEL) RÁD SE VYJÁDŘÍM DEJME TOMU PO ROCE. ZATÍM HODNOTÍM KLADNĚ VSTŘÍCNOST, ZÁJEM. JSEM NOVĚ VE FUNKCI, KÚ MI VYŠEL VSTŘÍC ZATÍM VE VŠEM (RADY, …) BERU VĚCI JAK JSOU. NEJSEM NESPOKOJEN. NEMÁM PROBLÉM SOUHLASÍM S NÁMĚSTKEM „SPOLUPRÁCE SE PO NÁSTUPU NOVÉHO VEDENÍ ING. PRINCOVÉ O 100 % ZLEPŠILO. PŘEMÍRA ADMINISTRATIVY ADMINISTRATIVNÍ ZÁTĚŽ PŘÍLIŠ MNOHO ADMINISTRATIVY (TABULKY, VÝKAZY, ….) PŘÍLIŠ MNOHO ADMINISTRATIVY ČASTO SE OPAKUJÍCÍ TABULKY (EKONOMICKÉ). KTERÉ SE LIŠÍ JEDNÍM SLOUPCEM, ATD. SLADIT KONCEPČNOST – NAPŘ. JEDNA TABULKA JEDNOTNÁ VŽDY OD JEDNOHO ČLOVĚKA -> NAPŘ. PÍ MACHOVÁ -> UDĚLÁ TABULKU A ZA PÁR DNÍ PŘIJDE DALŠÍ JINÁ NA TO SAMÉ OD NĚKOHO JINÉHO VELKÉ MNOŽSTVÍ TABULEK NĚKDY RŮZNÍ ZAMĚSTNANCI OŠMTS POŽADUJÍ OD ŠKOL TYTÉŽ INFORMACE. CHTĚLO BY TO DOMLUVIT SE NA OŠMTS, ZDA JINÝ PRACOVNÍK UŽ POŽADOVANOU INFORMACI NEMÁ. UŠETŘILO BY TO ŘEDITELŮM ALESPOŇ TROCHU ČASU. POMALOST PŘI ŘEŠENÍ ZÁSADNÍCH PROBLÉMŮ ZÁVISLOST NA VOLEBNÍM CYKLU (NENÍ BYROKRACIE V DOBRÉM SMYSLU SLOVA – TEDY NEZAVISLÁ MA POLIT. STRANÁCH) ZDLOUHAVÉ ŘEŠENÍ ZMĚN A DALŠÍCH POŽADAVKŮ MEZI SAMOSPRÁVOU A ODBORY DRAHÁ EL. ENERGIE OD KÚLK POTŘEBA ZATEPLENÍ A VÝMĚNY OKEN – CENTRUM KRÁLŮV HÁJ PROJEKT „ZATEPLENÍ“ ÚDAJNĚ NEBYL SCHVÁLEN (MŽP) HROZÍ HAVÁRIE, UZAVŘENÍ OBJEKTU POMALÉ ŘEŠENÍ ÚKOLŮ ZE STRANY ODBORU INVESTIC… NÍZKÉ LIMITY PRO VZMR (KOMPETENCE ŘEDITELE) SMĚRNICE -> KÚ ,- -> PRO VELKÉ ŠKOLY MÁLO, NÁVRH KČ ,- MALÁ PRAVOMOC V RÁMCI ROZHODOVÁNÍ ŘEDITELE (ČÁSTKA ,- KČ) NEZOHLEDŇOVÁNÍ ROZSAHU KOMPETENCÍ PO VE VZTAHU K JEJÍ VELIKOSTI ADMINISTRATIVNÍ ZÁTĚŽ PROVOZNÍ PROSTŘEDKY PŘÍMÉ NÁKLADY LIMITY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK BEZ PROBLÉMŮ DARY POMALOST ROZHODOVÁNÍ KONCEPCE VZDĚLÁVÁNÍ ZÁJEM O ŠKOLY KOMPETENCE ŘEDITELŮ ADMINISTRATIVNÍ ZÁTĚŽ KONCEPCE VZDĚLÁVÁNÍ PROVOZNÍ PROSTŘEDKY ZÁJEM O ŠKOLY LIMITY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK BEZ PROBLÉMŮ DARY KOMPETENCE ŘEDITELŮ POMALOST ROZHODOVÁNÍ

9 CO BUDEME DĚLAT? Sběr podkladů bude koordinován a kontrolován. (Pořizujeme soupis sbíraných dat.) SBĚR DAT Redukce dat požadovaných do výročních zpráv.

10 CO BUDEME DĚLAT? Zjednodušit směrnici k řízení PO. ADMINISTRATIVNÍ ZATÍŽENÍ Úprava procesu schvalování darů. Úprava směrnice k VZMR.

11 CO BUDEME DĚLAT? Rozepsat systém návštěv na organizacích zřizovaných LK. ZÁJEM O ŠKOLY

12 CO BUDEME DĚLAT? VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍ OBLAST Zveřejnění kritérií školy roku. Poskytnutí hodnocení jednotlivým PO. Změna osobního ohodnocení ředitelů - návrh.

13 CO BUDEME DĚLAT? Úprava kategorizace a členění příspěvků. WEB

14 CO BUDEME DĚLAT? Vypracovat harmonogram všech školení a porad na příští rok. METODICKÝ SERVIS

15 CO BUDEME DĚLAT? ŠKOLSKÉ RADY Vypracovat metodický manuál. Přepracovat volební řád. Pracovat se školami (zápisy).

16 CO BUDEME DĚLAT? Upravit způsob rozpisu – vazba na investice - návrh. PROVOZNÍ NÁKLADY

17 DĚKUJEME - JEŠTĚ JEDNOU - ZA ZPĚTNOU VAZBU Jiřina Princová


Stáhnout ppt "JAK JSME DOPADLI ANEB PODNĚTY KE ZLEPŠENÍ (A CO PRO TO MŮŽEME UDĚLAT MY)"

Podobné prezentace


Reklamy Google