Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Teorie výuky portrétu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Teorie výuky portrétu."— Transkript prezentace:

1 Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Teorie výuky portrétu

2 I. a) při kresbě portrétu v měřítku 1:1 – v životní velikosti portrétovaného, vycházíme z anatomických poměrů obličeje – hlavy. Základním předpokladem pro kresebnou studii portrétu je, že portrétovaný sedí přímo proti portrétujícímu a vertikální osa portrétovaného není vychýlena ani doprava a ani doleva. Tomuto portrétu – umístění říkáme „anface“ „face to face“. Nejideálnější je portrét 2/3, kdy vidíme obličejové části v poměru 1 ku 2. Dalším předpokladem je, že portrétující již byl seznámen se stavbou skeletu – lebky. Základem je pro nás ideální antický či renesanční portrét se svými 1/3 velikostními poměry. Určitá úměrnost proporcionality. Kalokagathia – tělesná harmonie – dokonalost.

3 I.

4 b) Začínáme jednoduchou lineární kresbou. Schématicky zjednodušený ovál portrétu. 1) Ovál rozdělíme osou vertikální na dvě stejné části. 2) V kolmé horizontální rovině k ose vertikální vytvoříme tři stejné části, které nerozdělíme přímkami nýbrž elipsami. Tato linka kopíruje tvar skeletu. Linky rozdělují ovál v stejných poměrech a předurčují další umístění obličejových částí.

5 II. a) V této pracovní fázi umisťujeme do daných tří úseků ohraničených horizontálami, přičemž jedním ze základních stavebních prvků je vertikální osa, obličejové charakteristické prvky. Např. osa 1. určení vrchlíku hlavy osa 2. nám určuje nadočnicový oblouk posazení kořene nosu osa 3. usazení a umístění špičky nosu osa 4. přibližně polovina úseků mezi osou 3. a osou 4. je místo na umístění rtů a ukončení obličejové části hranou brady

6 II.

7 b) Důležité je posazení, umístění hlavy na krk. Pomáhá nám osa vertikální. c) Pod nadočnicový oblouk umísťujeme oči a to na elipsu a jejich umístění nám napomáhá k umístění uší. Při kresbě vycházíme z individuálního charakteru daného modelu. d) Ukončení této pracovní fáze je lineární orámování tváře portrétovaného přičemž dbáme na subjektivní charakter modelu. Např. klenutí spánku, lícní kosti, nadočnicový oblouk, brada, nos

8 III. a) V tomto pracovním úseku, když máme základní stavební prvky portrétovaného vyřešeny, se soustředíme na charakteristiku portrétovaného.

9 III.

10 b) Využíváme znalost kresby oka – akcent pod víčko – klenutí a modelace bulvy c) Kresba rtů – horní ret modelujeme stínem spodní ret světlem d) Charakter nosu e) Důležitou součástí je zdroj světla určující stínování a tmavá místa. V našem případě vycházíme z toho, že zdroj světla je zleva

11 Použité zdroje a literatura Autor vycházel z vlastních zkušeností.

12 Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu OBZORY Autor: Akad.mal. Jan Tichý Předmět: Malba Datum:


Stáhnout ppt "Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Teorie výuky portrétu."

Podobné prezentace


Reklamy Google