Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.9.01_past_simple_and_ past_continuous Název: Past simple X.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.9.01_past_simple_and_ past_continuous Název: Past simple X."— Transkript prezentace:

1

2 Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.9.01_past_simple_and_ past_continuous Název: Past simple X Past continuous Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk – anglický jazyk Téma: Minulý čas prostý X Minulý čas průběhový Ročník: 9. školní rok: 2011/2012 Datum: Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/

3  2 groups of verbs: REGULAR IRREGULAR REGULAR VERBS: přidáme koncovku -ed IRREGULAR VERBS: tvary slovesa se musíme naučit

4 ?OTÁZKA: tvoříme pomocí pomocného slovesa do v minulém čase – DID Did he come home late? – Přišel domů pozdě? ZÁPOR: tvoříme pomocí DID + přidáme NOT He did not (didn´t) come home late. – Nepřišel pozdě domů.

5  Tvoříme pomocí slovesa být v minulém čase (was, were) + k významovému slovesu přidáme -ing I was walking along a path. He was walking along a path. They were walking along a path.

6  Tvoříme stejně jako u slovesa být Iwaswalking along a path. Hewaswalking along a path. Theywerewalking along a path.

7  Tvoříme stejně jako u slovesa být I was not walking along a path. He was not walking along a path. They were not walking along a path.

8 PAST SIMPLE a completed action in the past – ukončená činnost lze přirovnat k českým vidům – dokonavý vid = prostý čas Když jsem přišla domů, babička už byla pryč. PAST CONTINUOUS An incomplete action in the past – neukončená činnost Nedokonavý vid = průběhový čas Když jsem přicházela k domu, vyšla babička.

9  When I came home, my grandma was already away. – došla jsem domů, už jsem byla doma  When I was coming home, my grandma just got out of the house. – byla jsem na cestě domů, přicházela jsem

10 Were you playing /did you playfootball when you fell over? My dad was driving /drove homewhen he heard the news. Emma was opening /openedthe door when she saw the mouse. Did you do /were you doingwell in the history test last week? Paul didn´t buy /wasn´t buyinga CD because the shop was closed. While Tom was cooking /cookedMary set the table. Oliver didn´t go /wasn´t goingto the theatre last Saturday. The doorbell rang /was ringingwhile we were having dinner.

11  I ………………… (go) to bed when I heard a noise downstairs.  Mum ……………….. (break) my favourite cup yesterday.  Jack and Ben ……………….. (visit) the museum two days ago.  Sara and Jess ………………… (play) chess when it started raining.  Ann ……………….. (make) a cake, but nobody ate it.  Susie got up late so she ……………….. (not catch) her bus.  Emily ……………….. (go) to the park when she met her friend Mary.

12  Materiál slouží k vysvětlení rozdílu mezi minulým časem prostým a průběhovým  Materiál se skládá ze stručného připomenutí tvorby obou časů (žáci by je už měli znát), vysvětlení základního rozdílu mezi oběma časy a procvičením

13  Klipart [on-line] [cit ]. Dostupný z www: cz/images/results.aspx?qu=potlesk&ctt=1#ai:MM |mt:3|


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.9.01_past_simple_and_ past_continuous Název: Past simple X."

Podobné prezentace


Reklamy Google