Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu."— Transkript prezentace:

1 Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.

2 Informační systém v cestovním ruchu je souhrn všech antropogenně řízených dat, informací, znalostí a informačních toků, které působí nebo mohou působit na (potenciálního) návštěvníka. Informační systém jsou vzájemně propojené a spolupracující části, jejichž cílem je shromažďování, zpracování, ukládání a poskytování informací. (Laudon& Laudon)

3 Schéma informačních toků v cestovním ruchu

4

5 Základní elementy informační podpory

6 Mobilní telefony zařízení PDA notebooky osobní počítače ruční přijímače GPS … Sítě standardu GSM (SMS, broadcast, LBS) Infračervená komunikace Bluetooth Internet GPS Bezdrátové sítě (WiFi) RDS, Teletext … Přenosové médium, komun. kanál Uživatelský terminál Primární poskytovatelé informací Ubytování Stravování Doprava Cestovní kanceláře Informační centra … Primární informační tok Sekundární informační tok

7 Schéma základních částí informačně- rezervačního systému pro CR

8

9 Metodika budování IS  základní podmínka: obsah, funkce, rozhraní (způsob komunikace) odpovídající cílové skupině a dostupným technologiím  zásady: koncepce a cíle, plánování, řízení a kontrola, vazba na zákazníka a aplikaci, kontinuální vývoj, integrace nových technologií (Internet), dostatečné testování, lidské zdroje (CTIS, RTIS)  přesná metodika je různá pro různé typy IS - viz CTIS, standardy WWW  priorita - zajištění přesnosti a aktuálnosti obsahu

10 Základní aspekty implementace IS v CR výrazný vliv IS na cestovní ruch - jsou jeho integrální částí, zásadně mění způsob přípravy, nabídky, distribuce a realizace služeb vedle změn v dopravě jsou IS nejdynamičtějším prvkem v CR velmi rychle jsou implementovány špičkové technologie (online přístup k datům, sdílení dat, fulltextové vyhledávání, využívání rozsáhlých databází, elektronický obchod, multimédia, technologie pro intranet a Internet, GIS aj.)

11 Základní aspekty implementace IS v CR pro CR je typické velké množství kvalitou, místem, pojetím a druhem diferentních poskytovaných služeb - IS jsou výrazně diferencovány podle účelu, oblasti použití, uživatelů IS se vzájemně propojují a doplňují, tento trend je nejvýraznější na Internetu dynamické změny aktuální nabídky služeb a obsahu informací (obsazenost, počasí, sněhové podmínky, otvírací doby aj.) kladou vysoké nároky na IS (online přístup, interval a způsob aktualizace, způsob vyhledávání atd.)

12 Základní aspekty implementace IS v CR obrovský objem „potenciálních“ dat pro IS –regiony - do jaké hloubky poskytovat v IS místní informace (viz datové standardy) –údaje o aktuální dostupnosti pokojů v hotelech, sedadel v letadlech –obraz reálného světa - fotografie, video, audio, VR (míra rozlišení, délka) pro volbu způsobu budování, provozu a aktualizace IS v cestovním ruchu je zásadní třídění informací zejména podle typického intervalu změny a podle druhu informace

13 základní problémy implementace IS v cestovním ruchu dostupnost informací udržování aktuálnosti informací a jejich objektivnost ověřování informací výměna a zpracování (vyhodnocení) informací z více zdrojů právní problémy objem informací pro počítačové zpracování

14 Shrnutí IS v cestovním ruchu jsou silně provázány se zákazníky a s poskytováním služeb důležitou součástí IS jsou design a multimediální prostředky působení na zákazníka IS se staly dominantní v oblasti distribuce turistických služeb, roste jejich vliv na rozhodování zákazníka Internet propojuje poskytování jednotlivých služeb Dynamický rozvoj elektronického obchodu - online informačně - rezervační systémy zabezpečené kryptografickými protokoly, dostupnost doma, resp. kdekoli. Rozvoj multimediálních IS a technologií virtuální reality, včetně pravé virtuální reality.


Stáhnout ppt "Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu."

Podobné prezentace


Reklamy Google