Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy."— Transkript prezentace:

1 Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy

2 Myšlenkové mapy Někdy také označovány jako mentální mapy Někdy také označovány jako mentální mapy Graficky uspořádaný text doplněný obrázky s vyznačením souvislostí Graficky uspořádaný text doplněný obrázky s vyznačením souvislostí Po staletí byla využívána k: Po staletí byla využívána k: Učení Učení Pamatování Pamatování grafickému zobrazení grafickému zobrazení nebo řešení problémů nebo řešení problémů Jedním z prvních uživatelů byl Porfyrios z Tyru. (232–304) Jedním z prvních uživatelů byl Porfyrios z Tyru. (232–304)

3 Jak tvořit mapu Obecný postup tvorby mapy, který je však třeba pozměnit, aby nejlépe vyhovoval individuálním záměrům Obecný postup tvorby mapy, který je však třeba pozměnit, aby nejlépe vyhovoval individuálním záměrům ručně kreslená myšlenková mapa ručně kreslená myšlenková mapa Začít ve středu papíru hlavním námětem Začít ve středu papíru hlavním námětem Využít obrázků, symbolů, kódů Využít obrázků, symbolů, kódů Vybrat hlavní témata a zdůraznit pomocí velkých a malých písmen Vybrat hlavní témata a zdůraznit pomocí velkých a malých písmen Využít barev Využít barev Vytvořit si svůj osobní styl tvorby Vytvořit si svůj osobní styl tvorby

4 Myšlenkové mapy – Příklady (1/2)

5 Myšlenkové mapy – Příklady (2/2)

6 5 pravidel (1/5) Mít svůj styl Mít svůj styl Každý člověk je originál, jinak myslí, líbí se mu různé věci a uvažuje rozmanitým způsobem. A to se bude samozřejmě odrážet také na tom, jak myšlenkové mapy bude každý tvořit Každý člověk je originál, jinak myslí, líbí se mu různé věci a uvažuje rozmanitým způsobem. A to se bude samozřejmě odrážet také na tom, jak myšlenkové mapy bude každý tvořit Kvalitní myšlenková mapa bude kopírovat struktury myšlení, nikoli kolegu v práci či sebe lepší knihu Kvalitní myšlenková mapa bude kopírovat struktury myšlení, nikoli kolegu v práci či sebe lepší knihu

7 5 pravidel (2/5) Nechat se inspirovat Nechat se inspirovat Vždy je možné se učit od druhých, zjišťovat, jak věci fungují, co se jim osvědčilo a experimentovat Vždy je možné se učit od druhých, zjišťovat, jak věci fungují, co se jim osvědčilo a experimentovat Jen tak je možné se posunout kupředu. I když to bude ve variantě, že zjistíte, že právě daný postup vám vůbec nevyhovuje a rozhodně jej nebudete zkoušet Jen tak je možné se posunout kupředu. I když to bude ve variantě, že zjistíte, že právě daný postup vám vůbec nevyhovuje a rozhodně jej nebudete zkoušet

8 5 pravidel (3/5) Používat obrázky Používat obrázky Téměř každý myšlenkový podnět je spojený s určitým obrazem Téměř každý myšlenkový podnět je spojený s určitým obrazem Jsou to právě obrázky, grafické prvky či značky, které nám pomáhají s učením, ale také stimulují naši paměť – věci si lépe pamatujeme i vybavujeme, jsme schopni grafický podnět rozvíjet často mnohem lépe, než pouhý pojem Jsou to právě obrázky, grafické prvky či značky, které nám pomáhají s učením, ale také stimulují naši paměť – věci si lépe pamatujeme i vybavujeme, jsme schopni grafický podnět rozvíjet často mnohem lépe, než pouhý pojem

9 5 pravidel (4/5) Experimentovat Experimentovat Platí, že dobrých výsledků se dosáhne, jen když se bude experimentovat a zjistíme, co vyhovuje právě nám Platí, že dobrých výsledků se dosáhne, jen když se bude experimentovat a zjistíme, co vyhovuje právě nám Také mozek se v čase mění a s tím i potřeby jeho stimulace Také mozek se v čase mění a s tím i potřeby jeho stimulace

10 5 pravidel (5/5) Kombinovat více metod Kombinovat více metod Jednotlivé části mozku jsou citlivé na různé metody a jejich kombinací je tak možné podstatným způsobem zvýšit celkový potenciál kreativity Jednotlivé části mozku jsou citlivé na různé metody a jejich kombinací je tak možné podstatným způsobem zvýšit celkový potenciál kreativity Proto je důležité ještě šesté pravidlo Proto je důležité ještě šesté pravidlo Vždy se u myšlení bavit Vždy se u myšlení bavit Jen tak se dosáhne dobrých výsledků a bude motivace jít stále dál Jen tak se dosáhne dobrých výsledků a bude motivace jít stále dál

11 SW pro myšlenkové mapy FreeMind FreeMind Mind Map Architect Mind Map Architect 3D Topicscape – podporuje 3D mapy 3D Topicscape – podporuje 3D mapy iMindMap iMindMap Open Mind Open Mind SmartDraw SmartDraw XMIND XMIND

12 Pěkný zbytek dne Pěkný zbytek dne


Stáhnout ppt "Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy."

Podobné prezentace


Reklamy Google