Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_16.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_16."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_16 Popis výukového materiálu Název:Dokumenty související s provozem hotelu Směrnice ředitele o nabídkovém lístku, provozu minibaru a room service Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice

2 Dokumenty související s provozem hotelu Bc. Pavel Lang Směrnice o nabídkovém lístku, provozu minibaru a room service

3 Směrnice ředitele o nabídkovém lístku 1/4 Náležitosti: označení výrobce tj. označení provozovny; datum, případně datum platnosti od; názvy jednotlivých pokrmů, nápojů apod.; cena vztažená k prodávanému jednotkovému množství

4 Směrnice ředitele o nabídkovém lístku 2/4 Struktura jídelního lístku: Studené předkrmy, Polévky, Teplé předkrmy, Speciality, Ryby (v pořadí sladkovodní, mořské, vařené, dušené, pečené, smažené), Drůbež, Zvěřina, Dětské pokrmy, Dietní pokrmy, Hotové pokrmy (v pořadí masa ‑ hovězí, telecí, vepřové, skopové, jehněčí, králičí, mleté maso, podle tepelné úpravy masa ‑ vařené, dušené, pečené, smažené, uzené, droby),

5 Směrnice ředitele o nabídkovém lístku 3/4 Jídla na objednávku ‑ minutky, Bezmasé pokrmy, Přílohy (v pořadí brambory, knedlíky, těstoviny, rýže atd.), Zelenina, Saláty, Kompoty, Sýry, Teplé moučníky, Dezerty, Krémy, Zmrzliny, Ovoce

6 Struktura nápojového lístku Aperitivy, Kořeněná vína, Míšené nápoje, Bílá vína (tuzemská, z dovozu; rozlévaná, lahvová), Růžová vína, Červená vína, Dezertní vína (bílá, červená), Šumivá vína a sekty, Likéry (tuzemské, z dovozu), Destiláty (tuzemské, z dovozu; ušlechtilé – přímá destilace ze základní suroviny, řezané – mísení vody, lihu a esence nebo ušlechtilého destilátu a vody), Nealkoholické nápoje (rozlévané, lahvové), Pivo, (čepované, lahvové), Teplé nápoje (nealkoholické, alkoholické) V odbytových střediscích vyšších tříd je vhodné uvádět na nápojovém lístku u vína i odrůdu révy, ročník, vinařskou oblast a kvalitativní stupeň ‑ vína stolní, jakostní, s přívlastkem. Směrnice ředitele o nabídkovém lístku

7 Směrnice ředitele k obsluze minibarů 1/2 Za doplnění minibaru a jeho čistotu je zodpovědná pokojská, která ten den koná službu Jedenkrát denně po skončení směny předává vedoucí housekeepingu nebo její zástupce vyplněné tabulky z jednotlivých pater do recepce. Recepce připíše na vrub účtu hosta jeho konzumaci minibaru dle jednotlivých položek, které jsou uvedeny v tabulce, tabulku podepíše a založí do šanonu.

8 Směrnice ředitele k obsluze minibarů 2/2 Kontrolu provádí provoz, F&B nebo pracovníci housekeepingu, kteří sledují spotřebu na minibarech, evidují výdeje a příjmy z jednotlivých meziskladů. 1x měsíčně provádí fyzickou inventuru zboží na středisku minibar. Namátkově během měsíce provádí stopinventury zboží na středisku minibar. 1x měsíčně na základě inventury stanovuje procento ztrátovosti na minibarech.

9 Směrnice ředitele pro Room Service 1/2 Objednávka servisu snídaní: telefonicky na recepci, stanovit, do kdy nejpozději Objednávka Á la carte: osobně nebo telefonicky na recepci Na základě objednávek připraví kuchyně pokrmy, převezme je a servíruje etážový číšník Pro 1 osobu servíruje pomocí plata, pro 2 osoby použije servírovací stolek

10 Směrnice ředitele pro Room Service 1/2 Účtování: již během objednávky se recepční/pracovník restaurantu informuje na způsob platby a zaznamená jej do formuláře. Služba snídaně na pokoj a objednávky Á la carte je hostovi účtována zvlášť. Způsoby platby jsou: hotově, kartou, připsání na hotelový účet

11 DĚKUJI ZA POZORNOST Bc. Pavel Lang Výstupy - TEST 1. Vyjmenujte náležitosti nabídkového lístku. Případně doplňte o další dle Vašeho názoru 2. Je možné změnit uvedenou strukturu nabídkového lístku? Uveďte příklady. 3. Popište pracovní postupy spojené s provozem minibaru


Stáhnout ppt "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_16."

Podobné prezentace


Reklamy Google