Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV."— Transkript prezentace:

1 Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 625 Klíčová slova: Řízení, manažerské funkce, manažerská etika. Anotace: Odborná prezentace pro výklad učitele na téma: Managerské funkce.

2 Manažerské funkce

3 Management Management je ucelený soubor ověřených přístupů, názorů, zkušeností, doporučení atd., které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají k zvládnuti specifických činností (manažerských funkcí), které jsou nezbytné k dosažení podnikových cílů.

4

5 Manažerské funkce SEKVENČNÍ: SEKVENČNÍ: 1) plánování 2) organizování 3) personalistika 4) vedení lidí 5) kontrola PRŮŘEZOVÉ: PRŮŘEZOVÉ: 1) Analýza řešených problémů 2) Rozhodování 3) Implementace – realizace včetně koordinace

6 Systémový přístup k managementu Rozhodující faktory úspěšné práce managera: Rozhodující faktory úspěšné práce managera: 2 koncepce: 1) Tzv. „7S“: 1) Tzv. „7S“: Strategie (nějaký dlouhodobý cíl) Strategie (nějaký dlouhodobý cíl) Struktura (nějaké vztahy podřízenosti, nadřízenosti; propojení informačních kanálů) Struktura (nějaké vztahy podřízenosti, nadřízenosti; propojení informačních kanálů) Spolupracovníci (kvalifikace, vzájemné vztahy) Spolupracovníci (kvalifikace, vzájemné vztahy) Systémy řízení (postupy, metody, znalosti, zkušenosti podporované technickými prostředky) Systémy řízení (postupy, metody, znalosti, zkušenosti podporované technickými prostředky) Sdílené hodnoty (poslání organizace – sociální, hospodářské a kulturní) Sdílené hodnoty (poslání organizace – sociální, hospodářské a kulturní) Styl manažerské práce (způsob jednání vedoucích pracovníků při řízení) Styl manažerské práce (způsob jednání vedoucích pracovníků při řízení) Schopnosti (dovednosti, návyky, zvyky, znalosti) Schopnosti (dovednosti, návyky, zvyky, znalosti) vypracovaná konsolidační skupinou vypracovaná konsolidační skupinou 7 faktorů, které se navzájem podmiňují 7 faktorů, které se navzájem podmiňují 2) kritické faktory úspěchu – faktory, které ovlivňují prosperitu firmy: 2) kritické faktory úspěchu – faktory, které ovlivňují prosperitu firmy: Strategie Strategie Lidské zdroje Lidské zdroje Operační sytém = přeměna vstupů na výstupy díky technice Operační sytém = přeměna vstupů na výstupy díky technice

7 Managerské postupy jsou definovány z hlediska postupů podnikatelské činnosti: jsou definovány z hlediska postupů podnikatelské činnosti: vnější podnikavost vnější podnikavost schopnost objevit a využít příležitosti, které v souvislosti s okolním světem (např. zhodnotit lidské zdroje, materiál, úvěrové zdroje…) schopnost objevit a využít příležitosti, které v souvislosti s okolním světem (např. zhodnotit lidské zdroje, materiál, úvěrové zdroje…) vnitřní podnikavost vnitřní podnikavost využití vnitropodnikových příležitostí (např. Racionalizace, inovace) využití vnitropodnikových příležitostí (např. Racionalizace, inovace) sociální odpovědnost manažerů = ochota morální a kvalifikační připravenost vedoucích pracovníků nést důsledky svého jednání vůči vnitřním a vnějším pracovním prostředím. sociální odpovědnost manažerů = ochota morální a kvalifikační připravenost vedoucích pracovníků nést důsledky svého jednání vůči vnitřním a vnějším pracovním prostředím. Za podnikovou orientaci v řešení problémů se považuje podnikové poslání. Za podnikovou orientaci v řešení problémů se považuje podnikové poslání.

8 Managerská etika postupy, které jsou někde napsané a musí se dodržovat postupy, které jsou někde napsané a musí se dodržovat nějaká nepsaná pravidla nějaká nepsaná pravidla nějaká spravedlnost nějaká spravedlnost Etické chování předpokládá dodržovat v dané komunitě obecně uznávané normy jednání: Etické chování předpokládá dodržovat v dané komunitě obecně uznávané normy jednání: psané např. Ústava psané např. Ústava nepsané např. morálka, slušnost vůči lidem nepsané např. morálka, slušnost vůči lidem

9 Kontrolní otázky: 1. Jaké managerské funkce rozeznáváme? 2. Jaké faktory jsou rozhodující pro úspěšné řízení práce managera? 3. Co rozumíme managerskou etikou?

10 Použitá literatura VEBER, J., Základy managementu pro střední školy. FORTUNA, ISBN VEBER, J., Základy managementu pro střední školy. FORTUNA, ISBN PITRA, Zbyněk. Základy managementu: (management organizací v globálním světě počátku 21. století). 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2007, 350 s. ISBN PITRA, Zbyněk. Základy managementu: (management organizací v globálním světě počátku 21. století). 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2007, 350 s. ISBN


Stáhnout ppt "Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV."

Podobné prezentace


Reklamy Google