Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

“DOBROVOLNICTVÍ JAKO IMPULS PRO UPLATNĚNÍ SE NA TRHU PRÁCE“ PŘEDÁVÁNÍ PRAKTICKÝCH ZKUŠENOSTÍ BAVORSKO – JIŽNÍ ČECHY Mgr. Bohdana Břízová, Ph.D. Zdravotně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "“DOBROVOLNICTVÍ JAKO IMPULS PRO UPLATNĚNÍ SE NA TRHU PRÁCE“ PŘEDÁVÁNÍ PRAKTICKÝCH ZKUŠENOSTÍ BAVORSKO – JIŽNÍ ČECHY Mgr. Bohdana Břízová, Ph.D. Zdravotně."— Transkript prezentace:

1 “DOBROVOLNICTVÍ JAKO IMPULS PRO UPLATNĚNÍ SE NA TRHU PRÁCE“ PŘEDÁVÁNÍ PRAKTICKÝCH ZKUŠENOSTÍ BAVORSKO – JIŽNÍ ČECHY Mgr. Bohdana Břízová, Ph.D. Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Chelčice

2 Fakulty a ústavy Ekonomická fakulta Fakulta rybářství a ochrany vod Filozofická fakulta Pedagogická fakulta Přírodovědecká fakulta Teologická fakulta Zdravotně sociální fakulta Zemědělská fakulta Ústav fyzikální biologie Zdravotně sociální fakulta od 1991 samostatná více než 2000 studentů obory -13 Bc., 4 Mgr., 2 Ph.D. habilitační i profesorské řízení úzce propojuje zdravotnickou i sociální problematiku praktická výuka dobrovolnictví

3 D OBROVOLNICTVÍ NA ZSF JU Ústav zdravotně sociální práce Centrum bioetiky Centrum práv dítěte Centrum prevence civilizačních chorob Centrum prevence úrazů, násilí a společensky nežádoucích jevů Centrum rozvojové spolupráce a humanitární pomoci Regionální laktační centrum Centrum Zoorehabilitací Dobrovolnický program v Nemocnici České Budějovice a.s. Pět P Univerzitní centrum pro seniory PATUP Realizace dobrovolnictví v roce Dobrovolnické centrum dobrovolnické programy se realizují v rámci vysoké školy garant – vysokoškolský pracovník koordinátor – student vyššího ročníku dobrovolníci – především studenti univerzity přirozené propojení výuky s praxí problém s financováním

4 P OHLED STUDENTŮ NA DOBROVOLNICTVÍ většina studentů zná dobrovolnické programy (více jak 70%) informace mají ze školy nebo z letáku zhruba 35% se dobrovolnictví věnuje jednorázově, 29% pravidelně až 50% si myslí, že zde mohou využít znalosti ze školy za přínosy vnímají „naučím se něco nového“ (89%), „dobrý pocit“ (84%) a „praktické zkušenosti“ (72%) Studenti dobrovolníci výcvik i supervizi vnímají jako důležité aspekty v dobrovolnictví uplatňují teoretické znalosti ze školy ve škole využívají získané dovednosti z dobrovolnictv í většina si myslí, že jim dobrovolnictví pomohlo ujasnit si jejich budoucí profesní orientaci praktická výuka x dobrovolnictví zábavnost Průzkum na 190 studentech veškeré výsledky v bakalářské práci Lucie Kučerové: Dobrovolnictví jako součást profesního rozvoje studentů ZSF JCU

5 Z AMĚSTNAVATELÉ A DOBROVOLNÍCI upřednostňují absolventy - dobrovolníky (především v neziskovém sektoru) mají reálnou představu o práci, jsou více motivovaní, vytrvalejší ale nejvýznamnější pro práci - odborná kvalifikace, motivace a praxe (dobrovolnictví až poslední) nemá vliv – velikost organizace, pozice přijímajícího, dobrovolníci na pracovišti vliv má osobní zkušenost přijímajícího s dobrovolníky nedostatek informací o dobrovolnictví (zákon, management,..) Zaměstnaní dobrovolníci ½ dobrovolnické zkušenosti neuvedla v životopise zaměstnavatelé se jich aktivně neptali na dobrovolnictví u 1/3 mělo dobrovolničení vliv na příjem do zaměstnání dobrovolník zaměstnanec Průzkum u 236 zaměstnavatelů z registru poskytovatelů sociálních služeb (z toho 197 NNO) Veškeré výsledky v diplomové práci Lucie Kučerové: Vlivy dobrovolnictví na profesní uplatnění

6 PROGRAM: GRUNDTVIG PARTNERSTVÍ JAK POSKYTNOUT REFERENCE DOBROVOLNÍKŮM? UZNÁVÁNÍ A VYUŽITÍ DOBROVOLNICKÝCH ZKUŠENOSTÍ PRO ZÍSKÁNÍ ZAMĚSTNÁNÍ červenec 2012 – červenec zapojených zemí - CZ, DE, UK, SLO, MT, RO, SK EUR hlavní výstup doporučení pro NNO, jak poskytovat reference svým dobrovolníkům (i do business sféry) referenční dopis pro dobrovolníky + průvodce hard skills, soft skills příklady z různých zemí

7 P ROFESNÍ KVALIFIKACE : KOORDINÁTOR DOBROVOLNÍKŮ Národní soustava kvalifikací národní projekt MŠMT (řešitel -Národní ústav pro vzdělávání) spolufinancováno z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky systém stavějící na profesních kvalifikacích, které jako nový prvek dalšího vzdělávání přináší zákon č. 179/2006, o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání občanům mohou být uznávány jejich skutečné znalosti a dovednosti získané ve škole, v kurzu, v praxi nebo samostudiem profesní kvalifikace jsou definovány jako způsobilost vykonávat určité pracovní činnosti, které dávají možnost pracovního uplatnění Profesní kvalifikace kvalifikační standard hodnotící standard autorizovaná osoba celostátně platné osvědčení

8 D ĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "“DOBROVOLNICTVÍ JAKO IMPULS PRO UPLATNĚNÍ SE NA TRHU PRÁCE“ PŘEDÁVÁNÍ PRAKTICKÝCH ZKUŠENOSTÍ BAVORSKO – JIŽNÍ ČECHY Mgr. Bohdana Břízová, Ph.D. Zdravotně."

Podobné prezentace


Reklamy Google