Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_04_Rozvoj síly TÉMA SADY:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_04_Rozvoj síly TÉMA SADY:"— Transkript prezentace:

1

2 NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_04_Rozvoj síly TÉMA SADY: Vybraná témata teorie tělesné výchovy ROČNÍK: 3.A, 3.B DATUM VZNIKU: listopad 2013 AUTOR: Mgr. Jiří Willner

3  Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 3. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 7. ročník osmiletých gymnázií.  Některé materiály mohou být využity také v druhém ročníku osmiletých gymnázií a sedmých třídách základních škol.  Časová náročnost teoretické části je minut  Interaktivní studijní materiál je zaměřen na téma rozvoj síly.  V prezentaci je rozváděno téma pohybové schopnosti.  Odborné texty jsou doplňovány hodícími se obrázky.  V závěrečné části je uvedeno procvičování teoretických poznatků s následným řešením.  Hlavní nabídka je členěna tematicky do jednotlivých políček.  Při kliknutí na dané políčko je text hypertextově odkázán na příslušné téma.  Text je rolován po odstavcích, případně po jednotlivých odrážkách (dle potřeby k výuce).  Jednotlivé obrázky jsou číslovány s odkazem na patřičnou část textu.  Procvičování je realizováno formou data-projektoru.  Případná praktická část výuky je realizována v tělocvičně.  Text je rolován po odstavcích, případně po jednotlivých odrážkách (dle potřeby k výuce).  Jednotlivé obrázky jsou číslovány s odkazem na patřičnou část textu.  Procvičování je realizováno formou data-projektoru.  Praktická část výuky je realizována v tělocvičně.

4 ÚVOD ČLENĚNÍ SÍLYROZVOJ SÍLY OTÁZKY K PŘEZKOUŠENÍ

5  Ve fyzice lze sílu jednoduše definovat vzorcem F=a. m  Síla je schopnost vynaložit úsilí směřované proti odporu svalovou kontrakcí Zpět

6  Maximální síla – jedná se o schopnost vynaložit úsilí proti maximálnímu odporu. Činnost svalů je statická nebo dynamická.  Ve sportu např. vzpírání, silový trojboj atp.

7  Rychlá a explozivní síla – schopnost opakovaně překonávat odpor vysokou až maximální rychlostí.  Ve sportu např. bojové sporty, hody a vrhy v atletice, atp.

8  Vytrvalostní síla – zde se nemaximální odpor opakovaně překonává dlouhodobě prováděným pohybem. Činnost svalů může být statická a dynamická.  Ve sportu např. běžecké lyžování, plavání atp. Zpět

9 Silový trénink dětí a dospělých je diametrálně odlišný, sílu u dětí rozvíjíme níže uvedenými způsoby:  Posilovací cvičení bez náčiní  Úpolová cvičení  Cvičení s plnými míči  Cvičení s malými činkami  Silově rovnovážná cvičení  Kruhový trénink

10 Posilovací cviky s vlastní vahou těla - Vysoké výskoky se zdviháním kolen - Žabáky – skoky odrazem obounož z hlubokého dřepu, ve výskoku vzpažit - Kliky a jejich varianty – na dlaních, na pěstích, s lokty u těla, s odrazem, s odrazem současně z rukou a nohou, s tlesknutím - Leh sed – pokrčené nohy jsou opřené o lavičku nebo žebřiny, úhel v kolenou je 90° - Sklapovačky – s pokrčenými koleny, lokty se dotýkají kolen - Vis na žebřinách – skrčit nohy do přednožení

11 Cvičení dvojic a trojic - Jeden cvičenec nese druhého na zádech a dělá výpady vpřed střídavě pravou a levou nohou - Dvojice stojí čelem proti sobě – navzájem se opřou dlaněmi, opakovaně pokrčují a napínají ruce - Trojice – dva cvičenci jsou ve vzporu ležmo, třetí zvedne jejich nohy úchopem nad kotníky (dvojtrakař) - Trojice – dva cvičenci stojí zády k sobě, zavěsí se lokty. Třetí cvičenec uchopí prostředního pevně za nohy. Běží vpřed

12 Družstva - Přetahovaná lanem ve čtveřicích. Lano je spojeno, 4 děti ho drží ve stejné vzdálenosti, takže tvoří čtverec. Děti se snaží přetáhnout lano na svou stranu - Ragbyový mlýn – členové dvou stejně početných družstev se vzájemně obejmou kolem ramen a předkloní se. Družstva se proti sobě zaklesnou za ramena a přetlačují se - Prorážená. Dvě řady dětí stojí proti sobě na vzdálenost 10 m. První řade se drží pevně za ruce, druhá se rozbíhá a snaží se prorazit první řadu

13 Cvičení jednotlivců - Stoj rozkročný – osmička s plným míčem mezi nohama - Čelné kruhy s plným míčem vlevo a vpravo - Plný míč předávat z jedné ruky do druhé kolem těla - Hluboký podřep, plný míč držet v obou rukou – vzpřim, vyhodit míč co nejvýše

14 Cvičení dvojic - Dvojice stojí zády k sobě a podává si míč bokem - Dvojice stojí zády k sobě a podává si míč střídavě nad hlavou a mezi nohama - Dvojice sedí proti sobě – hody různými způsoby. Při zachycení míče leh vzad, sed a odhod - Dvojice leží na břiše hlavou k sobě a přihrává si míč obouruč stranou

15 - Stoj – předpažit – přes upažení vzpažit - Stoj – čelné a bočné kruhy s činkami v rukou - Stoj spojný – úklon vlevo a vpravo - Ve stoji roznožném imitace boxu - Leh na zádech na lavičce – rozpažit – předpažit (střídavě) - Leh na břiše – vzpažit – přes upažení připažovat

16 - Dřepy na plných míčích - Stoj na plném míči levou nohou – unožit pravou - Stoj na plném míči levou nohou – mírný podřep, přednožit pravou nohu - Vzpor levým bokem ležmo na levé ruce, kotníky na plných míčích – střídavě do lehu a do vzporu ležmo

17  Dvojice leží na břiše na žíněnce čelem k sobě, mezi cvičenci je nízká bedýnka nebo lavička – přehazují si plný míč  Dvojice – každý drží lavičku za jeden konec, současně jí zvedají do vzpažení  Šplh současně po dvou tyčích bez přírazu  Výstup na bedýnku a odrazem vzad vzhůru seskok  Doskočná hrazda – cvičenec vyhodí plný míč tak, že přeletí na druhou stranu hrazdy – přeběhne na druhou stranu, chytí ho a vyhodí zpět (opakovaně)  Leh na zádech, pokrčit kolena – podávání míče dokola kolem pasu Zpět

18 1. Definuj sílu? Definuj sílu? 2. Jak členíme sílu? Jak členíme sílu? 3. Charakterizuj maximální sílu? Charakterizuj maximální sílu? 4. Ve kterých sportech se uplatňuje vytrvalostní síla? Ve kterých sportech se uplatňuje vytrvalostní síla? 5. Uveď některé posilovací cviky bez náčiní. Uveď některé posilovací cviky bez náčiní. 6. Uveď některé posilovací cviky s plnými míči. Uveď některé posilovací cviky s plnými míči. 7. Uveď některé posilovací cviky s využitím činek. Uveď některé posilovací cviky s využitím činek. 8. Uveď některé posilovací cviky silově rovnovážné. Uveď některé posilovací cviky silově rovnovážné. Zpět

19  Síla je schopnost vynaložit úsilí směřované proti odporu svalovou kontrakcí. Zpět

20  Maximální, rychlá a explozivní, vytrvalostní. Zpět

21 1. Schopnost vynaložit úsilí proti maximálnímu odporu. Zpět

22  Běžecké lyžování, plavání atp. Zpět

23  Kliky, leh sed, dřepy, opakované výpady vpřed atp. Zpět

24  Dřepy s planým míčem, výhozy s následným chytáním, podávání si míče ve dvojici daným způsobem atp. Zpět

25  Z upažení předpažením vzpažit, úklony do stran... Zpět

26  Balancování na plném míči, dřepy na plném míči… Zpět

27  DOVALIL, J. a kol. Výkon a trénink ve sportu. 3. vyd. Praha: Olympia, ISBN  PERIČ, T. Sportovní příprava dětí. 2. vyd. Praha: Grada, ISBN  Obrázek č.1 - NEZNÁMÝ AUTOR. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č.2 -NEZNÁMÝ AUTOR. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č.3 - BLIGHT, Andrew. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č. 4 - MIAOW. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: jpg  Obrázek č.5 - MADCHESTER. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č.6-19 Vlastní zdroje autora


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_04_Rozvoj síly TÉMA SADY:"

Podobné prezentace


Reklamy Google