Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_65 Jméno autora: Mgr. Roman.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_65 Jméno autora: Mgr. Roman."— Transkript prezentace:

1 Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_65 Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření: srpen 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh: Slovní úlohy Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/21.1996

2 Příklad 1 Šárka vážila na konci roku při své výšce 168 cm, 81 kg, a proto si do nového roku dala předsevzetí, že zhubne o 13 kg. Do konce srpna zhubla o 8 kg. Vyjádři v procentech, jakou část úkolu již splnila. Řešení: 100 %………………………....13 kg 1 %………………13 : 100 = 0,13 kg ? %…………………………..…8 kg ———————————————— ? %……………………..8 : 0,13 = 62 %

3 Příklad 2 V České republice je pouze 1,6 % celoživotních abstinentů a 4,3 % lidí, kteří pijí alkohol jen zcela výjimečně. Urči počet lidí, kteří zcela abstinují a počet lidí, kteří pijí alkohol jen výjimečně, jestliže je v České republice 10 234 192 lidí. Řešení: [163 747 osob; 440 070 osob]

4 Příklad 3 V roce 2004 zemřelo v České Republice na zhoubný nádor 29 168 lidí, přičemž v přepočtu na 100 000 obyvatel to bylo 285,8 lidí. Urči počet obyvatel České republiky v roce 2004. Řešení: [10 205 738 obyvatel]

5 Příklad 4 Petr, Pavel a Mirek si rozdělili palačinku o hmotnosti 250g v poměru 2 : 3 : 5. Energetická hodnota 100g palačinky je 1122 kJ. Kolik gramů palačinky snědl každý z nich a jaká byla energetická hodnota dané části? Řešení: [Petr - 50 g, 561 kJ; Pavel - 75 g, 841,5 kJ; Mirek - 125 g, 1402,5 kJ]

6 Příklad 5 Energetická hodnota 10g hrušky je 27 kJ. Sestrojte graf závislosti energetické hodnoty na hmotnosti tohoto ovoce. Kolik kJ přijmeme, když sníme 0,5 kg hrušek? Řešení:

7 Příklad 6 Víme, že maminčin energetický výdej za hodinu práce činil 645 kJ. Jak dlouho kterou práci dělala, jestliže víme, že luxovala (1200 kJ/h) a utírala prach (300 kJ/h). Řešení: [luxovala 23 minut, utírala prach 37 minut]

8 Příklad 7 O kolik procent je vyšší energetický výdej běžce, který bude 45 minut běhat rychlostí 14 km/h než chodce, který bude stejně dlouho chodit rychlostí 6 km/h? Energetický výdej při běhu danou rychlostí je 3658 kJ/h, při chůzi danou rychlostí 1000 kJ/h. Řešení: [266 %]

9 Příklad 8 Pavel,který pracoval jako programátor a většinu dne strávil u počítače se rozhodl, že musí něco udělat se svojí hmotností, jelikož při odhadu množství tuku v těle, pro které použil tělesný hmotnostní index BMI dostal při své výšce 185 cm číslo 27,5, což je klasifikováno jako nadváha. BMI vypočteme jako podíl hmotnosti a druhé mocniny výšky(m). Jaká je jeho hmotnost nyní a o kolik kg musí snížit svoji hmotnost, aby BMI byl 25? Řešení: [94,1 kg; 8,5 kg]

10 Příklad 9 V roce 2005 kouřilo v České republice 2 300 000 lidí, přičemž polovina z toho byly děti a mladiství do 18 let. Kolik kuřáků by bylo v České republice a jaký procentuální pokles by to znamenalo, jestliže by přestal kouřit každý čtvrtý dospělý a každé druhé dítě a mladiství do 18 let? Řešení: [1 437 500 kuřáků; pokles o 37,5 %]

11 Příklad 10 Alkohol je průměrně spalován konstantní rychlostí 0,1 g čistého alkoholu na 1 kg tělesné hmotnosti za 1 hodinu. Jak dlouho bude odbourávat 75 kg vážící muž 94 g čistého alkoholu? Řešení: [12 hodin 32 minut]

12 Příklad na závěr Jedním z jednoduchých testů tělesné zdatnosti je Ruffierova zkouška, založená na měření tepové frekvence před a po zatížení. POSTUP: - nejprve vsedě změřte na zápěstí počet tepů TF1 za 15 sekund - proveďte 30 dřepů v pravidelném tempu 1 dřep za sekundu - ihned po výkonu usedněte a změřte počet tepů TF2 za 15 sekund - v klidu seďte a uklidňujte se po dobu 1 minuty - pak změřte počet tepů TF3 za 15 sekund

13 Hodnoty dosadíme do vzorce tzv. Ruffierova indexu (RI): Výsledek značí počet bodů, kterých jsme dosáhli. Pohledem do tabulky jednoduše zjistíme, jaká je naše zdatnost. RI = IndexZdatnost nižší než 0výborná 0,1-5velmi dobrá 5,1-10průměrná 10,1-15podprůměrná vyšší než 15nedostatečná

14 Zdroj archiv autora galerie MS Office http://besty.blog.cz/0701/zajimavosti-cigaret-a-koureni http://www.uzis.cz http://drogy.doktorka.cz/kazde-ctvrte-umrti-na-rakovinu-je- zpusobeno- kourenim/ http://www.zdravi4u.cz/view.php?cisloclanku=2004101302 http://www.zdravi4u.cz/view.php?cisloclanku=2005032601 http://www.obezita.com/vydej_denni_cinnost.php http://sz.ordinace.cz/lekce_uvod.php?lekce=6 http://www.vzp.cz/cms/internet/cz/Klienti/Prevence/Cteniprozdravi/Ob ezita_priciny_prevence_a_lecba http://www.vyziva.estranky.cz/clanky/Pohybova-aktivita/Test-telesne- zdatnosti


Stáhnout ppt "Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_65 Jméno autora: Mgr. Roman."

Podobné prezentace


Reklamy Google