Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit. NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit. NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte,"— Transkript prezentace:

1 Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit

2 NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte, více co je RPSN?“ „Bohužel ne.“ Zní odpověď. „V tom případě pro Vás mám skvělou nabídku … „

3 OBSAH – KDO NÁM MŮŽE PORADIT 10 Kdo nám může poradit  Není poradce jako poradce  Výrobci a distributoři  Potřebná oprávnění, veřejný registr  Způsob práce, dojem, důvěra  Otázky?

4 NENÍ PORADCE JAKO PORADCE 10 Kdo nám může poradit  pojišťovacích zprostředkovatelů, vázaných zástupců, cca 5000 tipařů (registr ČNB, březen 2015)  Jak si svého poradce vybrat, co od něj požadovat?  Doporučení známých  Potřebná oprávnění  Nezávislost  Kvalitní práci založenou na důvěře

5 KDO NÁM PRODÁVÁ? VÝROBCI A DISTRIBUTOŘI 10 Kdo nám může poradit  Výrobci: banky, pojišťovny, hypoteční banky, stavební spořitelny, investiční společnosti, vymýšlejí produkty, určují jejich vlastnosti  Distributoři: zprostředkovávají prodej konečným uživatelům (zaměstnanci „výrobců“ nebo jiné osoby s oprávněním dohledatelným v registru ČNB)  Zprostředkování pojištění  Zprostředkování investic  Zprostředkování ostatních finančních služeb  Každá oblast vyžaduje zvláštní oprávnění. Má jiná pravidla  Seznam: https://apl.cnb.cz/apljerrsdad/JERRS.WEB09.DIRECT_FIND?p_lang=cz https://apl.cnb.cz/apljerrsdad/JERRS.WEB09.DIRECT_FIND?p_lang=cz Každý finanční produkt má svého výrobce a distributora

6 ZPŮSOB PRÁCE, DOJEM, DŮVĚRA 10 Kdo nám může poradit  Naše pocity z osobního jednání Představí sebe a společnostNepředstaví společnost Zajímá se o situaci klienta, klade otázky, naslouchá odpovědím Zajímá se o peníze, které má klient k dispozici Zhodnotí situaci, pak teprve hledá řešeníNezajímá se o rodinnou situaci a další souvislosti Vybírá z více variant (od více výrobců), porovnává Nabízí omezené množství variant (od 1 či 2 výrobců) Nevnucuje produkty, nabízí variantyPřesvědčuje klienta o správnosti svého řešení Věnuje čas posouzení klienta, nabízí na 2 či další schůzce Používá jeden produkt na všechno Popisuje nejen výhody, ale i rizikaSnaží se prodat hned na 1. schůzce Schůzka s ním je příjemná, nevyvíjí nátlak Neposlouchá, mluví jen o výhodách své nabídky Věnuje se klientovi dlouhodoběUzavřením smlouvy jeho služby končí

7 KOHO RADĚJI ODMÍTNOUT 10 Kdo nám může poradit Naslouchám. Zajímám se o situaci, rodinu, o cíle, o komplikace, které by mohly nastat. Mám co nabídnout! Poradce, který mi nabízí produkty, aniž ví co chci, raději odmítnu. Vím co chci … Porovnávám z nabídek institucí produkty, které klient opravdu potřebuje. Moje služba končí dosažením cíle, nikoli podpisem.

8 OTÁZKY 10 Kdo nám může poradit 1. Uveďte příklad „výrobce“ finančního produktu: Kdo může být jeho distributorem? 2. Jak zjistíte, zda je distributor fin. produktů (finanční poradce) oprávněn tuto činnost vykonávat? 3. Jak a kde si můžete ověřit, že je finanční poradce oprávněn vám nabízet: pojištění; investice; ostatní finanční služby (na příklad stavební spoření)? 4. Jaké vlastnosti by měl mít finanční poradce, abyste si ho vybrali? 5. Co by vás naopak odradí v chování finančního poradce, který vám přišel nabídnout své služby?

9 10 Kdo nám může poradit 1.Počítání s procenty 2.Peníze a jejich časová hodnota 3.Půjčky a úvěry 4.Platební karty 5.Rizika a jak se zabezpečit 6.Hospodaření s penězi 7.Spoření a investování 8.Financování bydlení 9.Zajištění na stáří, renta 10.Kdo nám může poradit NAVAZUJÍCÍ TÉMATA


Stáhnout ppt "Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit. NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte,"

Podobné prezentace


Reklamy Google