Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jediná žena z platících pasažerů letu z Rio de Janeiro do New Yorku v roce 1931 v Německu vyrobeném mohutném hydroplánu Dornier DO-X, vybaveného dvanácti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jediná žena z platících pasažerů letu z Rio de Janeiro do New Yorku v roce 1931 v Německu vyrobeném mohutném hydroplánu Dornier DO-X, vybaveného dvanácti."— Transkript prezentace:

1

2 Jediná žena z platících pasažerů letu z Rio de Janeiro do New Yorku v roce 1931 v Německu vyrobeném mohutném hydroplánu Dornier DO-X, vybaveného dvanácti motory. Sound

3 Během letu si Clara Adams poznamenala: „ Chtěla bych popsat v knize všechny obdivuhodnosti, kterých jsem byla svědkem za šestitýdenního letu“.

4 Ve stejném roce podnikla Adamsová také let se společností Pan Am Clipper z New York do Rio de Janeiro, rovněž s hydroplánem Dornier DO-X. Obrovitý a pomalu letící DO-X musel cestou často přistávat na jihoamerickém pobřeží.

5

6 CLARA ADAMS AMELIA EARHART

7 Koncepci letounu vymyslel Dr. Claudius Dornier začátkem roku 1924, návrh mu trval sedm let a další dvě léta trvala stavba. Celý projekt financovalo ministerstvo dopravy a aby se obešel zákaz stavění letadel v Německu, vyplývající z Versaillské smlouvy po první světové válce, letoun se vyráběl ve speciálním výrobním zařízení umístěném na švýcarském pobřeží Bodamského jezera.

8 Na hlavní palubě se nacházel kuřácký bar, jídelna pro 66 pasažerů, pro let v noci byla v kabinách lůžka. Na zadní palubě byla plně elektrizovaná kuchyň, toalety a nákladní prostor. Na horní palubě byl kokpit řízení, navigační prostor a radiová kabina.

9 Lady Grace Drummond-Hay a Karl vonWiegand na palubě hydroplánu Dornier DO-X

10 Pohlednice podepsaná Clarou. Během různých letů rozeslala víc jak tři kilogramy pošty. Sama sebe nazývala „Vytrvalý letecký cestovatel.“

11 Kabina ovládání motorů byla umístěna na horní palubě DO-X spolu s kokpitem, navigačním prostorem a radiokabinou. Cestovní rychlost hydroplánu DO-X dosahovala něco přes 100 mil (180 km) za hodinu.

12 Graf Zeppelin při transportu z hangáru se připravuje na svůj první let dne 18. září 1928, Fridrichshafen Německo. „Nejdůležitější let pro mne se uskutečnil v roce 1928, na pionýrské cestě vzducholodě Graf Zeppelin z Evropy do USA a zpět. Měla jsem tu čest být prvním dámským pasažerem, který letěl přes Atlantik. Mezi 64 mužskými cestujícími, důstojníky a mužstvem jsem byla jediná žena. Lístek stál tehdy 3000 $ a celý let trval 71 hodin“ - uvedla Clara

13 Během deseti let urazil Graf Zeppelin za letových hodin, km, dopravil cestujících a 78 tun pošty. Objem vodíkové náplně m³, délka 236 m, maximální rychlost 130 km/h, dolet km, pět motorů MaybachVL 2 po 390 kW. Vzducholoď měla duralovou tuhou kostru s centrálním kýlem, cestující a posádka dleli v gondole umístěné pod přední částí trupu.

14 Slečna Adams, jako první žena na transatlantickém letu vzducholodi Graf Zeppelin ze Severní Ameriky do Evropy v říjnu 1928.

15

16 Radistou vzducholodi Graf Zeppelin byl plukovník Klink Overall length 98 ft.

17 Kokpit řízení Graf Zeppelin

18 Clara Adams a kapitán vzducholodi Graf Zeppelin Dr. Hugo Eckener, Friedrichshafen, 3. listopadu 1928, po přistání ze Severní Ameriky Slečna Adams, narozena v Cincinnati, získala první zkušenost s létáním v hydroplánu Thomas již v roce 1914 na jezeře Eustis na Floridě $ za lístek byl ekvivalent platu průměrného američana za několik let práce. V přepočtu na dnešní dobu by to odpovídalo víc jak $.

19 Žádný papír nebo plastik! Porcelán.

20 Pohled do jídelny.

21 Plně elektrifikovaná palubní kuchyně.

22 Kabiny pasažerů

23 Clara's favorite award

24 Navigační prostor

25

26 Radiová kabina: vlevo a uprostřed vysílač – vpravo přijímač

27 Lady Grace Drummond-Hay, novinářka na palubě vzducholodi Graf Zeppelin při zpáteční cestě do USA. Luxusně zařízené prostory pro cestující byly nevytápěné a pasažeři během letů v zimě nebo nad Severním Atlantikem či Sibiří (při cestě kolem světa v roce 1929) museli být teple oblečeni, občas i zabaleni do dek, zatím co na oknech se objevovaly krystaly ledu.

28 Clara Adams & Lady Grace Drummond-Hay Jako častý cestující Lady Grace Drummond-Hay vzpomínala: „Přestože jsme měli ve vzducholodi sebou miliony kubíků plynu, nikde se netopilo… a všude nemilosrdně táhlo skrze plátěné stěny v tomto létajícím stanu. … Sice bylo romantické pozorovat západ slunce z lavičky u okna ale chtělo to sebezapření. Pánové k večernímu stolu srdnatě nosili žakety a na tabuli v čele s kapitánem stály květiny ale dámy se halily do kožichů a kožených kabátů a místo studeného kuřecího salátu nebo kaviáru přišla raději vhod horká polévka.“

29 Grace Drummond-Hay a Karl von Wiegand v řídícím kokpitu LZ-127 Graf Zeppelin

30 Clara Adams se také zúčastnila inauguračního letu vzducholodi Hindenburg v roce Po zřícení vzducholodi v příštím roce 1937 sice obdržela od úředníků společnosti lístek ale na let už nedošlo. Obálka dopisu z paluby historického letu Hindenburg

31 Dopis je datován 8. květen 1936; historie Zeppelinu pomalu končila a o rok později se Hindenburg 6. května 1937 zřítil. Moje milá Claro: Nemohu ani vyjádřit jak jsem byla šťastná když jsem Vás našla na palubě Hindenburgu jako jednoho z cestujících na mém prvním letu z Německa do Ameriky. Doufám, že se opět sejdeme jako „společníci v dobrodružství“ až bude dokončen příští Zeppelin a že budeme společně propagovat létání. Vždy s přátelskými myšlenkami na Vás Vaše opravdová přítelkyně Grace M Hay Drummond Hay

32 “Osobně se domnívám, že rozmanitost cest a letů Clary Adams je pozoruhodná s ohledem na pionýrské podmínky letectví ve dvacátých a třicátých letech minulého století „ říká Thomas Allen, kurátor zvláštní sbírky Historie letectví University Dallas v Texasu, vlastnící mnoho fotografií, dopisů a pohlednic Clary Adams.

33 Clara Adams pomohla změnit vnímání letectví od nebezpečného podniku pro odvážlivce v kožených přilbách na něco, co by si mohla užít i trochu starší dáma z Pennsylvanie. Její let okolo světa v roce 1939 byla veřejná demonstrace toho, jak daleko letectví pokročilo v tak krátké době. Charles Lindbergh přeletěl přes Atlantik v květnu 1927 a jen o dvanáct let později bylo možné i pro ženu koupit si letenku a létat po celém světě na pravidelných leteckých linkách. A právě Clara Adams se postarala o to aby se svět o této možnosti dozvěděl.

34 Clara si lety vždy platila sama. Pořizovala fotografie a sbírala upomínkové předměty včetně podpisů posádek, vše a vždy za své prostředky V autobiografickém záznamu sama říká: “ Chci, aby vše co popisuji bylo pravdivé bez úmyslu něco nalhávat“.

35 Bývala jako první na palubách vzducholodí, hydroplánů i dopravních letadel. Seznámila se s mnoha slavnými piloty, včetně Amelie Earhart. Její přátelé, Grace Drummond-Hay a Karl von Wiegand byli na Filipínách, když Japonci napadli ostrovy v roce 1942 a oba byli internováni v japonském táboře.

36 V roce 1939 se Clara Adams stala první ženou cestujících letecky kolem světa. Let trval 16 dní, 19 hodin, 8 minut a 10 sekund. Celkem nalétala na svých cestách víc jak mil.. Posledním letem bylo rozprášení jejího popela do oceánu podle poslední vůle.

37 crkshot SEE YA Konec


Stáhnout ppt "Jediná žena z platících pasažerů letu z Rio de Janeiro do New Yorku v roce 1931 v Německu vyrobeném mohutném hydroplánu Dornier DO-X, vybaveného dvanácti."

Podobné prezentace


Reklamy Google